پایه چراغ خیابانی

پایه چراغ خیابانی

پایه چراغ خیابانی ( Street Light Poles ) همان پایه های بلند فلزی می باشد که بر سر آن ها با توجه به نیاز از چراغ های روشنایی با نوردهی بالا استفاده می شود که در هنگام رانندگی در اتوبان ها ، خیابان های اصلی و فرعی و معابر در سطح شهر مشاهده می کنید.

این سازه ها یکی از اصلی ترین سازه های فلزی در شهر محسوب می شوند که بسیار پرکاربرد و مورد نیاز هستند.

انواع پایه چراغ خیابانی

پایه چراغ خیابانی در دونوع لوله ای و چند وجهی تولید می شوند که از ارتفاع ۴ متر تا ۲۰ متر قابل اجرا و تولید می باشند.

پایه چراغ خیابانی لوله ای

این نوع پایه چراغ ها از جنس فولاد st37 فولاد مبارکه و از لوله هایی با ارتفاع ۶ متری استفاده می شود و بدین صورت می باشد که اولین پایه دارای قطر بیشتری نسبت به پایه های بعدی دارد و به صورت تلسکوپی داخل یکدیگر می روند و از طرق جوش محکم خواهند شد.

حداقل و حداکثر ارتفاع این نوع پایه ۴ تا ۱۵ متر می باشد که به دلیل حمل و نقل و جابجایی آن ها امروزه زیاد مورد استقبال قرار نمی گیرند.

پایه چراغ خیابانی لوله ای

پایه چراغ خیابانی چند وجهی

پایه چراغ خیابانی چند وجهی از جنس فولاد st37 فولاد مبارکه می باشند و همانطور که پیداست دارای چند وجه هستند که نسبت به لوله ای دارای پایداری بیشتری می باشند و معمولا هشت وجهی تولید می شوند.

این نوع پایه ها از ورق های خم خورده دو تکه و یک تکه استفاده می شود که با توجه به متراژ و موقیعیت جغرافیایی دهانه پایین و بالا مورد محاسبه قرار می گیرد و از پایه های ۶ متری تولید می شود که قطر پایه اول از پایه های بعدی بیشتر می باشد که به صورت اورلپ (Over Lap) در یکدیگر جای می روند.

حداقل و حداکثر ارتفاع این نوع پایه ها از ۴ تا ۳۰ متر قابل تولید و اجرا می باشد و حمل و نقل و نصب آسان تری نسبت به پایه های لوله ای دارند.

پایه چراغ های ۹ متری و ۱۲ متری از معمولا از دو پایه تشکیل می شوند که ارتفاع پایه اول ۶ متر و پایه دوم باقی متراژ را پوشش می دهد که ما در مجموعه آی تک تا ارتفاع ۱۶ متر را می توانیم به صورت یک تکه خم و تولید کنیم.

پایه چراغ خیابانی

انواع پوشش پایه چراغ خیابانی

برای پوشش پایه چراغ خیابانی از دو نوع گالوانیزه و رنگ استفاده می شود که در مناطق شرجی و رطوبتی اغلب از پوشش گالوانیزه استفاده می شود که ما به دلیل جلوگیری از زنگ زدگی و مقاومت نوع پوشش پیشنهاد گالوانیزه گرم را به شما می دهیم.

پایه چراغ خیابانی

براکت پایه چراغ روشنایی

پایه چراغ های خیابانی برای روشنایی از براکت های یکطرفه و دوطرفه استفاده می کنند که با توجه به معبر، طول براکت ها و زوایه آن ها قابل سفارش می باشد.

پایه چراغ روشنایی دکوراتیو

این نوع پایه چراغ روشنایی در مکان هایی استفاده می شوند که علاوه بر روشنایی معبر نیاز به زیباسازی شهری نیز هست و از انواع مختفلی همانند لوله ای و چند وجهی تولید می شود که با توجه نیاز معمولا حداکثر تا ارتفاع ۹ متر مورد استفاده قرار می گیرد.

قیمت پایه چراغ روشنایی خیابانی

قیمت پایه چراغ خیابانی به عواملی همچون نوع متریال به کار رفته ، ارتفاع پایه چراغ و نوع پوشش آن بستگی دارد و با توجه به نیاز مشتری در آی تک طراحی نقشه صورت گرفته و بر حسب نوع اطلاعات نقشه و وزن آن محاسبه خواهد شد.

متراژ های متداول در پایه چراغ های خیابانی ۶ – ۹ – ۱۲ – ۱۵ – ۱۸ متری می باشد که با توجه به نیاز انتخاب و تولید می گردد.

logo-samandehi