دکل دوربین مداربسته

دکل دوربین 6 متری

در عصر حاضر، دوربین‌های مداربسته به عنوان یکی از اصلی‌ترین تکنولوژی‌های نظارتی در سطح شهری و داخل ساختمان‌ها به کار می‌روند که برای تأمین امنیت و کنترل تردد در شهرها و روستاها و محل‌های عمومی، دوربین‌های مداربسته باید در موقعیت‌های مناسبی نصب شوند تا به بهترین شکل از آن‌ها استفاده شود، دکل دوربین ، یکی از ابزارهای اصلی در نصب دوربین‌های مداربسته است که به عنوان پایه و نگهدارنده دوربین‌ها عمل می‌کند. در اینجا، به بررسی ویژگی‌ها و انواع دکل‌های دوربین پرداخته می‌شود.

برای مشاوره رایگان و خرید انواع دکل منوپل چند وجهی دوربین مداربسته با کارشناسان ما در ارتباط باشید

۰۲۱-۶۵۰۱۵۰۷۵  و  ۶۵۰۱۵۰۶۵-۰۲۱

بخش اول: ویژگی‌های دکل دوربین ۶ متری

دکل دوربین به‌عنوان پایه و نگهدارنده دوربین‌های مداربسته، باید دارای ویژگی‌هایی باشد که به بهترین شکل از دوربین استفاده شود که برخی از ویژگی‌هایی که در یک دکل دوربین باید موجود باشد عبارت‌اند از:

۱- پایداری: دکل دوربین باید دارای پایه‌ای محکم و پایدار باشد تا بتواند در برابر باد و شرایط نامساعد آب و هوا مقاومت کند.

۲- ارتفاع: ارتفاع دکل باید به‌گونه‌ای تنظیم شود که دوربین به بهترین شکل ممکن مشاهده کند و در عین حال قابلیت تنظیم ارتفاع برای تغییر جهت دوربین را داشته باشد.

۳- زاویه دید: زاویه دید دوربین باید به‌گونه‌ای تنظیم شود که بهترین تصویر را در بخش مورد نظر ضبط کند.

۴- ایمنی: دکل دوربین باید دارای سیستم‌های ایمنی مناسبی باشد تا در صورت وقوع سانحه‌ای، خسارات جانی و مالی به کمترین حد ممکن برسد.

 

عوامل موثر بر انتخاب نوع دکل

اگر در مکانی مجبور به نصب دوربین نظارتی برای کنترل تخلفات و یا ترافیک هستید باید ابتدا بدانید که چگونه باید دکل دوربین را انتخاب نمایید تا از آن بیشتر استفاده را ببرید. در کل عوامل زیر بر نوع انتخاب دکل موثر است.

  • چه مقدار فضا و ارتفاع برای گرفتن تصویر مناسب در اختیار دارید.
  • تاثیر نمای دکل بر منطقه چگونه است.
  • جنس دکل بسته به نوع شرایط محیطی و جوی چیست.

انتخاب دکل دوربین مناسب

معمولا دکل فلزی دوربین بهترین انتخاب برای نصب دوربین مدار بسته است. زیرا انتخاب های دیگر هزینه ساخت این نوع دکل برای دوربین را افزایش می دهد. اما شما می توانید بسته به نوع شرایط جوی و محیطی نوع پوشش سطح دکل را تغییر دهید. معمولا دکل دوربین امنیتی برای این که نظارت بهتر و موثرتری بر سطح منطقه داشته باشد باید با ارتفاع و میدان دید مناسبی طراحی و تولید شود. در صورتی که ارتفاع، منطقه زیر پوشش نظارت، نوع جنس بدنه و متعلقات دکل  به درستی انتخاب شود. شما می توانید انتظار عمر طولانی تر و مفیدتری از دکل دوربین خود داشته باشید.

انواع دکل های دوربین مداربسته

این دکل ها در چند نوع مختلف تقسیم می شوند. دکل مکعبی، دکل لوله ای، دکل چند وجهی دوربین و دکل ماژولار.

دکل های لوله ای: این نوع دکل ها در تمام سطح شهر قابل رویت است. ساختار دکل در این نوع به علت هزینه کم نحوه ساخت، کمی سست است.

دکل های مکعبی: این نوع از آهن قوطی یا پروفیل ساخته شده و نسبت به نوع اول مقاوم تر و با دوام تر است.

دکل های چند وجهی: این نوع بسیار مقاوم و محکم ساخته می شوند. سطح مقطع آن چند وجهی و در برابر باد و باران و طوفان بسیار محکم است.  اما هزینه تولید دکل دوربین چند وجهی نسبته به دو نوع قبل کمی بیشتر است.

دکل های ماژولار: این نوع دکل بسیار شبیه به دکل های مخابراتی ساخته می شوند. عمر و دوام طولانی و مقاومت بسیار بالا در برابر بادهای شدید از مزایای این نوع دکل است. اما از معایب ان می توان به عدم مقاومت در برابر ضربات مکانیکی و هزینه بسیار بالای ساخت آن اشاره نمود.

 

نکات مهم هنگام انتخاب نوع دکل

در صورتی که برای نصب دوربین به دکل مناسب نیاز دارید، باید به نوع دوربین برای نصب نیز توجه نمایید که دوربین ها در طرح ها و وزن های متفاوت به فروش می رسند، در صورتی که دوربین نظارتی برای سطح خیابان مورد نیاز است باید حتما به نوع سازه آن بیشتر توجه نمایید. این دوربین ها دارای وزن زیادتر از دوربین های کوچک تر هستند. بنابراین لازم است که دکل دوربین آن نیز مقاوم تر و مستحکم تر ساخته شوند. اما در صورتی که این دوربین فضای کمتری را تحت پوشش دید قرار می دهد. می توان از دکل های ضعیف تر و کم هزینه تر نیر برای نصب آن استفاده نمود. برای اینکه این کار با دقت بهتری انجام شود لازم است که با افراد خبره و با تجربه در این زمینه مشورت نمایید.

استفاده از دکل منوپل دوربین مدار بسته در حال حاضر با توجه به گسترش استفاده از دوربین های مداربسته در مکان های گوناگون افزایش یافته است، دکل هایی که برای نصب دوربین مداربسته از آن استفاده می شود به منظور تحقق اهدافی از جمله نظارتی، حفاظتی، ثبت تخلفات و کنترل مربوط به محدوده ترافیک زوج و فرد است، استفاده از دکل های دوربین مداربسته می تواند در کارآیی دوربین مداربسته بسیار تاثیرگذار باشد.

دکل دوربین مداربسته ابزاری است برای محافظت از دوربین در برابر آسیب‌های فیزیکی و همچنین دسترسی محدود به دوربین و بالا بردن میدان دید آن که البته کارایی همۀ دکل‌ها فقط مربوط به این موارد نمی‌شود؛ مزیّت‌هایی نظیر افزودن شاخه بر روی دکل برای نصب تعداد بیشتر دوربین و افزودن پرژکتور برای بهتر دیده شدن تصاویر دوربین در شب از این موارد نیز هست.

امروزه دکل دوربین مداربسته تقریباً در هر نقطۀ شهر مورد استفاده قرار می‌گیرد و هر نهاد و مؤسسه‌ای یک یا چند دکل و پایۀ برای دوربین‌های مداربستۀ خود نصب می‌کند. شما برای استفاده از این دکل‌ها نیاز به مکان و فضای اختصاصی ندارید زیرا دکل‌هایی که خرید آن‌ها مرسوم است نیاز به فضای بسیار کمی دارند.

 

نصب دکل دوربین مداربستهنصب دکل دوربین مداربسته

قبل از هر چیز، شما می‌بایست با انواع دکل‌های دوربین مداربسته آشنا شوید تا بتوانید بهترین دکلی را که مناسب موقعیت کاری شما است، انتخاب کنید. از این رو، می‌توانید مقالۀ «انواع دکل‌های دوربین مداربسته و ویژگی‌های آن‌ها» را بخوانید.
پس از انتخاب دکل مناسب بایستی برای مکان دقیق نصب دکل، ارتفاع آن، چگونگی و نهادن چه تعداد دوربین و دیگر مسائل، اطلاعات لازم را مشخص کنید. می‌توانید برای آگاهی بیشتر، با کارشناسان ما تماس بگیرید و راهنمایی‌های لازم را دریافت کنید.

دکل منوپل دوربین مدار بسته

دکل دوربین مدار بسته در انواع مختلفی تولید می شود که هر کدام کارایی خاص خود را دارند، پایه دکل دوربین های مداربسته تک پایه است. هدف از نصب دکل دوربین مداربسته این است که موجب افزایش دید دوربین شود و همچنین زاویه مناسبی را ایجاد کند و با توجه به ارتفاع بالای خود از دسترسی های غیرمجاز به دوربین جلوگیری کند.

دکل های دوربین مداربسته از آنجا که فضای بسیار کمی را اشغال می کند برای بسیاری از محیط ها خصوصا محیط های پر ازدحام شهری می تواند بسیار مفید واقع شود. دکل جهت نصب دوربین با توجه به عوامل مختلفی از جمله شرایط اقلیمی ساخته می شود و عواملی از جمله نوع کاربرد آن، شدت باد محل مورد نظر و همچنین میزان لرزش های محل نصب در نوع ساخت تاثیرگذار هستند.

..

قیمت دکل گالوانیزه دوربین مدار بسته

دکل دوربین مداربستهدکل های دوربین مداربسته در انواع مختلفی تولید می شوند، جنس بدنه دکل ها، ارتفاع دکل ها و نوع دکل های به کار رفته با هم متفاوت هستند و به همین دلیل است که دکل های دوربین مداربسته قیمت های متفاوتی دارند و نمی توان برای دکل منوپل دوربین مداربسته قیمت ثابتی را در نظر گرفت. پیش از خرید دکل دوربین مداربسته بهتر است که با کارشناسان مرتبط مشورت کنید تا دکلی با قیمت مناسب و از نظر کاربردی استاندارد تهیه کنید.  فعالیت ما در زمینه فروش نصب و راه اندازی پایه دوربین مداربسته است و شما می توانید در هر لحظه با کارشناسان ما تماس بگیرید و از قیمت پایه دوربین مداربسته با اطلاع شوید.

نحوۀ محاسبۀ قیمت دکل دوربین مداربسته

دکل‌های دوربین مداربسته در انواع و اندازه‌های مختلف طراحی و مونتاژ می‌شوند و نمی‌توان قیمت دقیق یک دکل را بدون بررسی‌های لازم گفت؛ امّا مواردی که به طور کلّی در قیمت یک دکل دوربین مداربسته دخیل است، به شرح زیر است:

  • نوع دکل (مکعبی، لوله‌ای، چند وجهی، ماژولار)
  • پوشش دکل ( گالوانیزۀ گرم، رنگ اپوکسی، رنگ معمولی)
  • جنس دکل (آهن با روکش گالوانیزه، آلومینیوم، آلیاژهای دیگر)
  • ضخامت ورق تعبیه شده در دکل
  • ارتفاع دکل (از ۲ تا ۳۰ متر)
  • نصب دکل (اورلپی، فلنچی، جوشکاری)
  • تعداد پایه برای نصب دوربین
  • تعداد شاخه و قطر و اندازه‌های آن‌ها
  • قابلیت نصب پرژکتور

انواع دکل دوربین مداربسته

  • دکل مکعبی: دکل های مکعبی از انواع پایه دوربین مداربسته هستند و در بین پایه دکل های دوربین مداربسته به عنوان ارزان ترین دکل ها شناخته می شوند اما از مقاومت خوبی برخوردار نیستند و حداکثر ارتفاع آنها نیز ۶ متر می باشد. هزینه نصب کمتری دارند و به شکل L یا T می باشند.
  • دکل لوله ای: از لحاظ مقاومت نسبت به دکل مکعبی، دکل لوله ای در سطح خوبی قرار دارد، جنس این دکل ها از آهن گالوانیزه است، حداکثر ارتفاع این دکل ها نیز در حدود ۱۰ متر می باشد، یکی از ویژگی های این دکل ها سادگی نصب آنها است.
  • دکل چند وجهی: یکی دیگر از انواع دکل دوربین محسوب می شود که نسبت به دکل لوله ای و مکعبی مقاوم تر و پیشرفته تر می باشد، شکل آن مخروطی است که سبب افزایش مقاومت آن در برابر عوامل خارجی می شود با توجه به ویژگی هایی که دارد گران تر از بقیه دکل ها است.
  • دکل ماژولار: این دکل نیز یکی از انواع دکل های دوربین مداربسته محسوب می شود. از لحاظ ظاهری به دکل های مخابراتی شبیه است و به دلیل نوع ساخت آن در برابر باد بسیار مقاوم است و برای استفاده در مناطقی که باد شدید می وزد مناسب است.

جنس روکش دکل های دوربین مداربسته

یکی از مهمترین مواردی که در تهیه پایه دوربین مداربسته باید مورد توجه قرار بگیرد، روکش آن است. یکی از مهمترین عاملی که تاثیر مستقیم در انتخاب نوع روکش دکل دارد، شرایط آب و هوایی می باشد. جنس روکش هایی که در ساخت این دکل ها به کار برده می شود به طور معمول از گالوانیزه گرم، روی، آلومینیوم و یا آلیاژهای آنها می باشد. برای مثال اگر بخواهیم در جاهایی که باران زیادی می بارد و از آب و هوای مرطوبی برخوردار است از دکل گالوانیزه دوربین مداربسته استفاده کنیم، بهترین انتخاب می تواند دکل با روکش گالوانیزه باشد اما در جاهای خشک و کم باران می توان از دکل های معمولی نیز بهره برد.

.

جهت استعلام قیمت و درخواست پیش فاکتور میتوانید با شماره ۰۹۱۲۳۷۱۶۱۴۴ از طریق واتساپ با ما در ارتباط باشید.

جهت مشاوره رایگان و استعلام قیمت دکل دوربین مداربسته با ما تماس بگیرید.

۰۹۱۲۳۷۱۶۱۴۴

 

۰۲۱-۶۵۰۱۵۰۶۵   –   ۰۲۱-۶۵۰۱۵۰۷۵

نمونه دکل دوربین مداربسته

 

[yasr_visitor_votes size=”small”]

جهت کسب اطلاعات بیشتر با گروه فنی و مهندسی آی تک تماس حاصل فرمائید.

قیمت خرید دکل دوربین مداربسته نصب دکل دوربین مداربسته دکل دوربین مداربسته
دکل دوربین مداربسته دکل منوپل دوربین مداربسته دکل جهت نصب دوربین
دکل برای دوربین مداربسته دکل پایه دوربین مداربسته دکل دوربین مداربسته

 

مشتریان محترم

به اطلاع میرساند، بدلیل مشکل در برقراری خطوط تلفن ثابت، لطفا با شماره های زیر در تماس باشید.

فروش دکل منوپل : 09192999709

فروش دکل مهاری : 09102981029

پیگیری ارسال محولات : 09190285505

09123716144

 پیشاپیش از صبر و شکیبایی شما سپاسگذاریم 

گروه مهندسی آی تک

This will close in 20 seconds

logo-samandehi