دکل مهاری

نصب دکل مهاری

یکی از انواع رایج دکل های مخابراتی، دکل مهاری می باشد که می تواند در انواع سه پایه یا چهار پایه نصب شود، این نوع از دکل ها این قابلیت را دارد که تا ارتفاع زیاد به عنوان مثال حداکثر تا هفتاد دو متر بالا برود و ساختار آن عمود و باریک می باشد.

این دکل ها انواع مختلفی دارند که از میان مهم ترین انواع آن می توان به دکل های G35 و G45 اشاره کرد؛ ما در این مطلب به معرفی دکل های مهاری، چگونگی فرآیند نصب کردن و هزینه ی لازم برای آن می پردازیم.

 

دکل مهاری یکی از انواع دکل های مخابراتی به شمار می رود که کاربرد آن بیشتر در زمینه های:

  • نصب آنتن های رادیویی
  • نصب آنتن های موبایل
  • نصب آنتن های بی سیم یا دیش های ماکروویو و… می باشد.

برای خرید و مشاوره در خصوص انواع دکل های مهاری
لطفا با شماره تلفن های ۰۲۱۶۵۰۱۵۰۷۵ * ۰۲۱۶۵۰۱۵۰۶۵ در ارتباط باشید

دکل مهاری چگونه نصب می شود

به طور کلی می توان گفت که فرایند نصب کردن یک دکل مهم ترین و اصلی ترین مرحله از اجرای آن می باشد؛ نصب کردن دکل هایی که وزن سبک تری دارند به نسبت دکل های سنگین وزن آسان تر می باشد، به منظور نصب کردن دکل های سبک وزن از جمله انواع مختلف دکل G35 و G45 از یک وسیله به نام جین پل استفاده می شود.

نصب کردن این نوع از دکل های مهاری به صورت کاملا دستی انجام می شود، اما به منظور نصب دکل مهاری سنگین وزنی از جمله G80 و دکل های خودایستا که از قطعات فلزی با وزن سنگین تشکیل شده اند نمی توانیم به صورت دستی و با کمک وسیله ی جین پل اقدام کنیم بلکه در این حالت استفاده از جرثقیل برای بالا بردن قطعات و اجزای دکل تا ارتفاع مورد نیاز الزامی می باشد.

هزینه ی خرید و نصب کردن یک دکل چقدر است

به طور معمول دکل های مهاری نوع G35 و G45 از پرفروش ترین انواع دکل های مهاری هستند که به سبب وزن سبک و آسان تر بودن فرایند نصب و اجرای آنها بیشتر از انواع دیگر دکل ها در بازار فروش مورد استقبال قرار گرفته اند؛ به طور تقریبی می توان گفت که قیمت خرید و فروش دکل مهاری برای انواع G45 و G35 حدود سیصد و هشتاد تا چهارصد و پنجاه تومان است و قیمتی که به منظور نصب و اجرای این دکل ها برآورد شده است به طور تقریبی به ازای هر یک متر معادل هفتاد تا هشتاد هزار تومان یا بالاتر از این مقدار (بستگی به نوع دکل دارد) خواهد بود.

دکل های مهاری زیر مجموعه ای از دکل های مخابراتی هستند. در ساخت، هزینه نصب و راه اندازی دکل مهاری رعایت استاندارها و اصول مهندسی برای جلوگیری از تلفات آتی بسیار مهم است.

دکل مهاری چیست؟

دکل مهاری دکل هایی هستند که با استفاده از سیم مهار به یک تکیه گاه مانند زمین متصل می شوند. دکل مهاری اغلب در شبکه تلفن همراه، رادیو و شبکه های رایانه ای استفاده می شوند و برای نصب بر روی پشت بام منازل و ادارات مناسب هستند. از مهمترین ویژگی دکل مهاری می توانیم به سبک بودن، کم هزینه بودن و سهولت نصب آن اشاره کنیم.

دکل های مهاری مخابراتی به دسته های زیر تقسیم می شوند:

۱-      دکل مهاری G25,G35,G45,G55,G65,G80 ( دکل سه وجهی )

۲-      دکل مخابراتی خود ایستا ( سه وجهی)

۳-      دکل مخابراتی خودایستا (چهار وجهی)

۴-      دکل سه وجهی مهاری

۵-      دکل های مهاری چهار وجهی

۶-      دکل اینترنت خانگی

دکل مهاریدکل مهاری یکی از انواع دکل های مخابراتی به شمار می رود که برای مقاصد مخابراتی مناسب است. دکل های مهاری توسط سیم های مهار نگه داری و مهار (بکسل) به سطح زمین یا تکیه گاهی مهار می شود. اغلب از دکل مهاری به علت بارگذاری های سبک برای نصب شبکه های رادیو، بیسیم، تلفن همراه و شبکه های کامپیوتری بکار گرفته می شود.

در ابتدا این نوع سازه در کانادا توسط شرکت ROHN تولید شد که هدف آن ایجاد یک دکل موقت بود که قابلیت جابه جایی و نصب مجدد و سریع را داشته باشد.

این نوع دکل ها در حالت های سه وجهی و چهار وجهی در اندازه های گوناگون از ۲۵ سانتی متر تا ۸۰ سانتی متر تولید می شوند.

قسمت های تشکیل دهنده این دکل ها، سکشن بدنه، کرپی، پیچ و مهره و گوشواره، صفحه تعادل، مهارکش و … است.

.

 برای مشاهده لیست قیمت دکل مهاری به این برگه مراجعه نمایید.

.

مشخصات تجهیزات دکل مهاری

از وِیژگی های این نوع دکل مهاری پایین بودن وزن و سبکی آن است، که سبب برتری آن نسبت به سایر دکل ها می باشد.

از انواع این نوع دکل مهاری می توان به سری G آن اشاره کرد.

این نوع دکل های مهاری با وزن کمی که دارند، می توانند در سازه های فلزی و بتنی مثل ساختمان ها و سوله ها بکار بروند.

دکل های مهاری نصب آسانی دارند و می توانند در سطوح مرتفع از زمین نصب شوند. این دکل ها برای نصب آنتن های مخابراتی، بی سیم و … به علت بلند بودنشان کاربرد دارند.

.

.

طراحی دکل مهاریطراحی دکل مهاری

در طراحی دکل های مهاری و به طور کل دکل ها باید المان های زیر در نظر گرفته شود:

  • باری که به علت وزش باد بر دکل ها تاثیر می گذارد.
  • استقامت و ساخت مناسب ترین شکل با توجه به بار های ناشی از زلزله.
  • در طراحی دکل ها، همانند سایر تجهیزات استانداردهایی وجود دارد که باید به این آیین نامه ها توجه شود. مانند:
  • استاندارد طراحی دکل های مخابراتی (EIA-RS-222-F)
  • آیین نامه ۲۸۰۰ IRAN
  • آیین نامه فولاد AISC

.

.

متعلقات و تجهیزات دکل های مهاری

از اجزای تشکیل دهنده دکل مهاری می توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱-      گوشواره: افزایش خم سیم های مهاری، سبب بیشتر شدن طول عمر سیم مهار، جلوگیری از ورود خسارت به سیم مهار در موقعیت وصل شدن سیم مهار و عدم اتصال آن به انکر راد به صورت مستقیم.

۲-      کرپی: سیم مهار به وسیله ی دو یا سه کرپی وصل شده و محکم می شود. در نصب این وسیله سیم مهار باید خم شود. برای این وسیله اورلپ به اندازه ۵۰ سانتی متر بکار می رود. در بکار بردن این وسیله دقت کنید تا کرپی ها در یک جهت باشند.

۳-      سیم مهار: یکی از مهم ترین اجزا دکل های مهاری سیم مهار است. این وسیله برای حفظ ایستادگی دکل های مهار در برابر وزش باد بکار می رود. جنس بکار رفته در تولید این وسیله فولاد پرمقاومت ۵۰۰۰ کیلوگرم بر سانتی متر مربع است. در دکل های مهاری معمولی از سیم های مهار در اندازه ی ۶ تا ۸ استفاده می شود. نمونه های بافته شده آن در سایز های ۶ تا ۱۶ موجود می باشد. در هنگام نصب، باید توجه داشت که کشش این سیم های مهار در حدود ده درصد مقاومت آن می باشد.

۴-      سکشن یا قسمت یا تکه: سکشن های دکل های مهاری از سه وسیله پیچ، لوله و میلگرد ساخته می شود. ارتفاع این تکه ها در دکل های مهاری در حدود ۳ متر می باشد. به طور کل لوله با سایز ۳۲ و میل گرد با اندازه ۱۰ می تواند برای نیازهای سازه ای مناسب باشد. در اتصال لوله و میلگرد از جوش های Co2 استفاده می شود. از میلگرد های بدون آج در دکل های مهاری استفاده می شود.

۵-      انکر راد: کاربرد انکر راد ها در وصل شدن سیم های مهار به فونداسیون دکل های مهاری می باشد. تعیین اندازه ی انکر راد ها با توجه به تعداد سیم های مهاری مشخص می شود. انکر راد ها نیز همانند سایر اجزا برای جلوگیری از خوردگی، به گالوانیزه گرم آغشته می شوند.

۶-      انکربولت: این قطعه در اتصال دکل مهاری به فونداسیون ها کاربرد دارد. با توجه به ارتفاع و وزن دکل های مهاری تعداد انکربولت ها بین ۱ تا ۳ عدد می باشد. این قطعه حتما باید گالوانیزه شود.

۷-       مهارکش: مهارکش یا بست قورباغه ای در ایجاد کشش اولیه با چرخیدن این وسیله نقش دارد. همانطور که در آیین نامه های استاندار ذکر شده، باید توجه کرد که کشش اولیه سیم مهار ۱۰ درصد مقاومت آنها باشد. مهارکش ها به صورت دو سر گرد و یک سر گرد تولید می شوند.

۸-      صفحه تعادل: از دیگر تجهیزات دکل مهاری ، ورق هایی هستند که برای اتصال سیم های مهار به عصایی به کار برده می شوند. این ورق های تعادل، با توجه به اینکه از یک جهت باید به انکر راد ها و از طرف دیگر به سیم های مهار وصل باشد، سوراخ کاری و برش داده می شود. در ضخامت و فواصل سوراخ های روی آن باید به نیروی سیم مهارها توجه کرد. قطر سوراخ ها باید به اندازه ای باشد تا از لهیده شدن ورق ها جلوگیری کند. اگر نیروی سیم مهار بیش از حد باشد می توان از دو یا چند صفحه تعادل در کنار هم استفاده نمود.

۹-      تسمه کمربندی: وظیفه ی این وسیله پخش نیرویی است که در محل اتصال سیم مهار به دکل های با ارتفاع شش تا نه متر از سیم به دکل های مهار وارد می شود. بطوریکه بین تمام اجزای دکل های مهار تقسیم گردد.

.

.

انواع دکل مهاری

انواع دکل مهاری و مخابراتی خود ایستا

دکل های مهاری با توجه به ابعاد و ساختاری که دارند به چند گروه تقسیم می شوند که از انواع آن می توان سری G را نام برد.

سری G به انواع G25,G35.G45,G65,G80 تقسیم می شود. این دکل ها به صورت سه و چهار وجهی می باشد.

از انواع دیگر این نوع دکل های مهاری، دکل مهاری وینچی می باشد.

پرکاربردترین نوع دکل های مهاری G35-G45-G50 به صورت سه وجهی و چهار وجهی می باشد.

.

.

شرایط استفاده از دکل مهاری

رعایت استاندارد ها برای نصب و راه اندازی دکل مهاری و وجود فضای آزاد کافی برای نصب و راه اندازی دکل های مهاری ضروری است.

از دکل مهاری در محیط هایی که می خواهیم امور مخابراتی را انجام دهیم همانند ارائه ی خدمات اینترنتی یا برای انجام پروژه هایی که نیاز به حمل و نقل آسان و صرف هزینه های کمتر دارد، می توان استفاده کرد.

.

استانداردهای دکل مهاری

متاسفانه در ایران بدون توجه به استاندارد های دکل های مهاری، این نوع سازه ها به ویژه در کلان شهر ها ساخته می شود و این بی توجهی باعث می شود تا دکل های مهاری به علتی چون رعایت نکردن فاصله مناسب و استاندارد برای نصب سیم مهار و همچنین بارگذاری های نامناسب و بدون محاسبه، دچار واژگونی و خسارت به اموال عمومی و مردم شود.

استاندارد دکل مهاری

 

آیین نامه فولاد AISCدر استاندارد های دکل های مهاری که در بالا اشاره شد، دستورالعمل هایی ذکر شده که می توان به بعضی از آنها اشاره کرد. مانند:

  • بازدید هر ۶ ماه از دکل برای بررسی زنگ خوردگی، خوردگی یا ترک ها
  • تراز و جوشکاری پایه اصلی و سپس نصب دکل برای دکل های مهاری با بیش از ۱۲ متر ارتفاع
  • بکار بردن حداقل دو پالس جوش برای هر عصا
  • تست محل جوشکاری بعد از جوش زدن
  • استفاده از مهارکش های متناسب با متراژ دکل
  • خشک بودن جنس بکسل و عدم استفاده از مدل کنفی
  • تست دکل توسط کارشناس مربوطه و بررسی تراز بودن قسمت های مختلف دکل

.

مزایای استفاده از دکل مهاری

از فواید دکل های مهاری می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مقاومت بالا
  • کم وزن و سبک بودن
  • جابه جایی آسان تر
  • عدم پیچیدگی در نصب که باعث کاهش هزینه های نصب آن شده است.
  • قابلیت نصب بر روی ارتفاعات همانند مواردی که ذکر شد و بلندی های مشابه بدون نقشه فونداسیون

و… .

ساخت دکل مهاری

ساخت دکل مهارییکی از وِیژگی هایی که سبب آسانی ساخت دکل ها می شود، این است که دکل ها می توانند به صورت قطعات پیش ساخته مورد مونتاژ قرار بگیرند. مواد بکار رفته در تولید این دکل ها اکثرا از آهن نوع ST37 است. البته برای مقاومت بیشتر در برخی موارد از آهن نوع ST44 یا ST52 نیز استفاده می شود.

کل اجزا و قطعات دکل ها پس از ساخت با توجه به محیطی که در آن قرار می گیرند به جهت طولانی شدن عمر و جلوگیری از زنگ زدگی و خوردگی، آغشته به گالوانیزه گرم می شوند. قطعات پیچ و مهره دکل ها غالبا از نوع پیچ های مقاوم گرید ۸/۸ یا معادل آن یعنی A325 می باشد.

طول هر قسمت یا سکشن از دکل مهاری ۳ متر می باشد و به حالت عمودی با قرار گرفتن روی یکدیگر ساخته می شود. این تکه یا سکشن ها با در نظر گرفتن مدل مورد نظر از لوله ها و میلگرد های با قطر مناسب ساخته می شوند.

در ساخت دکل مهاری، تمام جوش ها از نوع جوش Co2 می باشد.

.

جنس دکل مهاری

در دکل های مهاری قطعاتی بکار رفته که در این قسمت به جنس این قطعات اشاره می کنیم.

جنس پایه های اصلی از لوله های نمره یک اینچ تشکیل شده است.

مهارکش های نمره ۱۶ با جنس فولاد گالوانیزه آلمانی.

جنس تودلی هر قسمت، میلگرد با نمره ۸ میلی متر.

جنس سیم نگهدارنده از فولاد گالوانیزه گرم است.

در جنس پیچ و مهره بکار رفته از آهن با درصدی از کربن استفاده شده است.

میلگرد های بکار رفته از جنس آهن یا آرماتور فولادی است.

مواد بکار رفته در تولید دکل مهاری همانطور که اشاره شد از جنس آهن نوع ST37 و برای مقاومت بیشتر از آهن نوع ST44 یا ST52 می باشد.

.

.

فونداسیون دکل مهاری

فنداسیون دکل مهاریبا توجه به استاندارد EIA-RS-222-F حداقل عمق مناسب برای فونداسیون ها با توجه به راهکار های بیان شده و با در نظر داشتن اینکه دکل ها در مقابل وزش باد و ضربات فیزیکی امکان سقوط و واژگونی را دارند، مناسب ترین و بهترین فونداسیون ها، فونداسیون های عمیق معرفی شده است.

بطور مثال در دکل های خودایستا به علت بوجود آمدن کشیدگی در یکی از پایه های به شکل پاشنه ای و همچنین در دکل های مونوپل به علت ایجاد گشتاور زیاد در قسمت پایه دکل، از فونداسیون های به صورت شمعی استفاده می شود. اساس ساخت فونداسیون های دکل مهاری جلوگیری از لهیدگی، سقوط و واژگونی آن است.

.

دکل های سری G

تولیدی دکل مهاریاین نوع از دکل ها به شکل سه ضلعی تولید می شوند.پایه های این نوع از دکل ها از لوله نمره ۳ بوده که ضخامت آن با توجه به ارتفاع و بار گذرای دکل، ۲ میلی متر می باشد.باربری این نوع دکل ها بسیار کم بوده و فقط برای نصب دیش های کوچک اینترنتی یا نصب آنتن های بی سیم بکار گرفته می شود.

برخی ویژگی های این سری را می توان از روی عدد بعد حرف G که عرض قاعده سکشن های آن  را به واحد سانتی متر نشان می دهد، فهمید.

ویژگی دیگر این نوع از دکل های مهاری سبک بودن آنها است که سبب شده تا اغلب در پشت بام ها نصب شود.

دکل های سری G توسط سیم مهار از ۳ طرف در هر ۹ متر مهار می شوند.

سکشن های دکل های مهاری G توسط لوله و میلگرد هایی با اندازه ۸ یا ۱۰ که با جوش CO2 به هم متصل شده اند، ساخته می شود.

.

.

دکل مهاری G35

دکل مهاری g35  یا Guyed Tower Trihedral G35 با میلگرد نوع ۸ مناسب برای نصب تا ارتفاع ۱۸ متر و دکل مهاری g35 با میلگرد نوع ۱۰ مناسب برای نصب تا ارتفاع ۳۰ متری می باشد.

طراحی دکل مهاری g35

ابعاد و اندازه های بکار رفته در این نوع دکل های مهاری عبارت است از:

  • پیچ و مهره ۱۰ و ۱۶ میلیمتری از نوع ۸/۸ است.
  • فاصله مهار ها ۹ متر است.
  • وزن هر تکه ۲۵ کیلوگرم می باشد.
  • از ورق با ضخامت ۲ میلی متر در لوله های با قطر ۳۲ به کار گرفته شده.
  • مهارکش ۱۲
  • تمام صفحه تعادل با نمره ۶ عرضه می شود.
  • طول قاعده مرکز ۳۵ سانتی متر می باشد.
  • طول هر قسمت ۲۹۹ سانتی متر است.
  • میانگین ضخامت گالوانیزه ۱۰۰ میکرون می باشد.
  • از میلگرد نوع غیر نوردی با قطر ۸ میلی متر در آن استفاده می شود.
  • سیم مهار دارای قطر ۶ میلی متر و از نوع گالوانیزه است.

.

دکل مهاری G45

دکل مهاری g45 یا Tetrahedron Guyed Tower G45 به شکل سه و چهار ضلعی و از سکشن های سه متری که در آن پایه های دکل مهاری g45 از لوله نمره ۳ می باشد، وجود دارد.

این نوع دکل های مهاری در دو نوع A و B دسته بندی شده است.

تفاوت این دو نوع در میلگرد های آن است که در نوع A میلگرد نمره ۸ و در نوع B آن میلگرد نمره ۱۰ به صورت خرپایی به کار می رود.

طراحی دکل مهاری

هزینه نصب و راه اندازی دکل مهاری

هزینه نصب و راه اندازی دکل مهاری

برای نصب دکل مهاری نیاز هست تا محیط و فضای کافی در موقعیت موجود باشد.

برای محاسبه هزینه نصب دکل مهاری در نصب این نوع دکل های مهاری می توان از موقعیت هایی استفاده کرد که از ارتفاع بالاتری نسبت به زمین قرار دارند و این کار باعث عملکرد بهتر دکل های مهاری بخصوص در مناطق شهری می شود. موقعیت هایی مثل پشت بام اداره ها یا منازل مسکونی.

در پیاده سازی این نوع دکل مهاری، استاندارد به صورت نصب مهاری در هر ۹ متر می باشد.

به طور مثال برای نصب دکل مهاری با ارتفاع ۳۰ متر، دکل در سه نقطه و در ارتفاع های ۹، ۱۸ و ۲۷ متر مهار می گردد.

دکل های مهاری یکی از بهترین نوع دکل ها برای نصب تجهیزات بی سیم و اینترنت هستند. نصب ساده و راحت این دکل ها حتی بر بام منازل باعث شده است که بسیاری از آن جهت مصارف مختلف استفاده شود. در این مقاله با نحوه نصب دکل مهاری آشنا خواهید شد.

نحوه نصب دکل مهاری

شاید یکی از ساده ترین نوع دکل که به دلیل وزن کم و راحتی در نصب در بسیاری از امور مورد استفاده هستند این نوع دکل ها باشند. نصب دکل اینترنت در محل های مختلف بسته به مقدار فضای موجود متفاوت است. در محل هایی که فضای کافی وجود نداشته باشد این دکل ها را بر روی بام سازه ها با ایجاد فونداسیون های محکم که به تیر آهن های سقف اتصال می یابند انجام می شود. اما در محل هایی که  فضای کافی برای نصب دکل مهاری و اتصال سیم های مهار آن وجود داشته باشند نصب بر روی زمین و با ایجاد فونداسیون و چاهک انجام می شود. اندازه فونداسیون و عمق چاهک در این تجهیزات بسته به ارتفاع دکل متفاوت است.

متعقلات دکل مهاری

نصب و راه اندازی دکل مهاری بر روی بام سازه ها و بر روی زمین

در صورتی که نصب دکل بر روی بام سازه صورت گیرد باید حتما قسمت مورد نظر تا رسیدن به تیرآهن های سقف خاکبرداری شود. بسته به نوع دکل از تیر آهن هایی به شکل وای یا اچ لاتین جهت اتصال به تیرآهن سقف استفاده می شود. فراموش نکنید که حتما بعد از اتصال فونداسیون باید حتما محل دوباره عایق کاری و ایزوگام شود. این کار مانع از نفوذ رطوبت به پایه های فونداسیون شده و از فرسودگی سازه کم می کند. استفاده از سکشن های قوی و مستحکم نیز باعث می شود تا سیم مهاری محکم در محل خود قرار گرفته و دکل مقاوم تر شود.

نحوه نصب دکل مهاری بر روی زمین نیز با کمی تفاوت به همین صورت است. تفاوت در اجرای فونداسیون بوده  که برای دکل های مهاری با ارتفاع بیشتر باید دارای استحکام بیشتری باشد. نحوه آرماتوربندی و سایز میلگرد ها در این فونداسیون ها نیز به ارتفاع دکل  و نوع دکل بستگی مستقیم دارد.

.

آموزش نصب و راه اندازی دکل مهاری

در طول این دوره کارآموزان بعد از گذراندن دوره به جهت آشنایی با آموزش نصب دکل مهاری به همراه نصابان حرفه ای گروه فنی و مهندسی آی تک برای نصب دکل مهاری بر سر پروژه اعزام میگردند که از نزدیک در دفعات اول بصورت کارآموز شاهد اقدامات جهت نصب میگردند. و بعد از گذراندن مباحث آموزش نصب دکل مهاری به مراجع ذیصلاح جهت دریافت مجوز نصب خود اقدام خواهند کرد.

.

کاربرد دکل مهاری

کاربردهای دیگر دکل های مهاری عبارت اند از:

·         نصب لینک های wireless

·         ایجاد ارتباطات بین مراکز شرکت ها، سازمان ها و شعبات آن

·         انتقال تصاویر ضبط شده توسط دوربین مداربسته

·         توزیع خدمات اینترنتی

و … .

.

قیمت دکل مهاری

همانطور که گفته شد کم بودن وزن و سبکی این نوع دکل های مهاری سبب کاهش هزینه های آن شده است. همچنین پایین بودن وزن آن سبب شده است تا فرآیند نصب این دکل ها نیز از هزینه های به نسبت کمتری برخوردار شوند.

قیمت دکل مهاری هر متر دکل های مهاری G35 و متعلقات آن در حدود ۵۹۰ تا ۷۵۰ هزار تومان و هزینه ی نصب آن در هر متر از ۱۳۰ تا ۲۰۰ هزار تومان است.  تاریخ ۱۴۰۲/۰۴/۰۱

قیمت دکل مهاری هر متر دکل های مهاری G45 و متعلقات آن در حدود ۶۵۰ تا ۹۰۰ هزار تومان و هزینه ی نصب آن در هر متر از حدود ۱۸۰ هزار تومان تا ۳۰۰ هزار تومان می باشد. این آمارها برای استانهای تهران و البرز در تیرماه سال ۱۴۰۲ می باشد.

لیست قیمت دکل مهاری

خرید و فروش دکل مهاری

دکل مهاری با تنوع در نوع و ارتفاع از مهم ترین تجهیزات مخابراتی محسوب می شود. با اطلاع در مورد قیمت خرید دکل مهاری می توان مناسب ترین این تجهیزات را خریداری نمود. برای خرید دکل مهاری استاندارد با قیمت مناسب بهترین راهکار اقدام از طریق نمایندگی های فروش معتبر می باشد.

انواع دکل از جمله تجهیزات مورد استفاده در مخابرات و شبکه تلفن همراه می باشد که قابلیت نصب بر روی سطوح مختلف از زمین تا پشت بام را دارد. از بین انواع دکل می توان به دکل مهاری اشاره کرد که علاوه بر شبکه تلفن همراه، جهت شبکه های رایانه ای، تلفن بی سیم، رادیو و … به کار می رود.

از ویژگی های دکل مهاری می توان به وزن سبک، نصب آسان، مقاومت بالا در برابر عوامل طبیعی و جابه جایی آسان اشاره کرد. دکل های مهاری که در انواع مختلف و با کیفیت استاندارد طراحی و تولید شده با قیمت های متنوع خرید و فروش می شود.

نکات مهم در خرید دکل مهاری

با توجه به کاربرد های گسترده دکل مهاری امروزه، خرید و فروش دکل مهاری در سطح کشور در حال انجام می باشد. از نکاتی که در هنگام خرید این دکل ها باید مد نظر قرار داد می توان به ابعاد و نوع دکل های مهاری اشاره کرد. از دکل های مهاری عرضه شده در نمایندگی های خرید می توان از دکل مهاری سه وجهی، چهار وجهی، خود ایستا، تک پایه، وینچی و … نام برد.

از دیگر نکاتی که در هنگام خرید دکل مهاری باید در نظر گرفت کیفیت ساخت و ارتفاع این سازه ها می باشد. از طریق مشورت با متخصصین در این حوزه می توان مناسب ترین دکل مهاری را تهیه کرد.

 

خرید دکل مهاری

برای خرید دکل مهاری استاندارد می توان از طریق نمایندگی های فروش این تجهیزات اقدام نمود که نمونه های مختلف این تجهیزات را با تنوع در قیمت در دسترس خریدار عمده و خرده قرار می دهند. در تعیین قیمت خرید انواع دکل مهاری فاکتور های متعددی دخالت دارد که باید مد نظر قرار گیرد. برای اطلاع از قیمت خرید انواع دکل مهاری بهترین راه اقدام از طریق نمایندگی های عرضه مستقیم این تجهیزات می باشد.

 

شرکت های خودکفا در ساخت و تولید دکل مهاری می توانند با تامین قطعات و تولید این محصولات، نیاز به این کالا را در صنایعی مختلف بخصوص در صنایع مخابراتی و در پروژه های مربوطه برطرف کنند. این محصول می تواند چه در داخل کشور و چه در خارج کشور بصورت ترانزیت سکشن دکل های مهاری، به فروش برسد. گروه فنی و مهندسی آی تک افتخار این را دارد تا در پروژه های شما، با بهره گیری از کارشناسانی آگاه و با تجربه، اقدام به انجام امور مربوط به نصب و راه اندازی دکل مهاری کند.

.

 

جهت دریافت قیمت دکل مهاری و مشاوره رایگان با ما تماس حاصل فرمایید.

۰۲۱-۶۵۰۱۵۰۶۵

۰۲۱-۶۵۰۱۵۰۷۵

[yasr_visitor_votes size=”small”]

.لیست قیمت دکل مهاری

 

مشتریان محترم

به اطلاع میرساند، بدلیل مشکل در برقراری خطوط تلفن ثابت، لطفا با شماره های زیر در تماس باشید.

فروش دکل منوپل : 09192999709

فروش دکل مهاری : 09102981029

پیگیری ارسال محولات : 09190285505

09123716144

 پیشاپیش از صبر و شکیبایی شما سپاسگذاریم 

گروه مهندسی آی تک

This will close in 20 seconds

logo-samandehi
اکنون تماس بگیرید.