نصب و راه اندازی تلفن تحت شبکه ویپ

در این مقاله روش های نصب و راه اندازی ویپ بازگو می شود و مفاهیم پایه آن شرح داده شده و مزایای نصب و راه اندازی تلفن تحت شبکه یا ویپ به خوانندگان منتقل می شود.

جهت دریافت مشاوره رایگان با کارشناسان ما تماس بگیرید. ۰۹۱۲۳۶۲۱۶۹۹

آشنایی با سیستم تلفن تحت شبکه یا ویپ و مزایای آن

انسان همواره به دنبال ابداع راهی برای برقراری ارتباط با دیگران بوده است. برای دست یابی به این مهم نیز از روش های گوناگونی استفاده کرده است. اگر تا گذشته ای نه چندان دور صرفا تلفن یکی از راه های برقراری ارتباط بود، نصب و راه اندازی ویپ، امروزه به جای روش سنتی و شبکه مخابراتی مورد استفاده قرار می گیرد.

شبکه voip (voice over internet protocol) امکان استفاده از اینترنت برای برقراری مکالمات تلفنی را فراهم می کند. اگر اطلاعات چندانی راجع به این تکنولوژی در اختیار ندارید با ما در این مقاله همراه شوید.

ویپ چیست

ویپ یک روش برای برقراری ارتباط صوتی یا تصویری است که این تکنولوژی با استفاده از زیر ساخت های شبکه های آی پی یا همان شبکه های کامپیوتری ، سیگنال های آنالوگ صوت را به داده های دیجیتال که قابل انتقال در اینترنت می باشد تغییر می دهد. البته این دیدگاه که شبکه آی پی همان اینترنت است لزوما درست نیست و برای نصب و راه اندازی ویپ می توان مستقل از اینترنت از شبکه داخلی LAN نیز استفاده کرد و از مزایای این تکنولوژی بهره برد.

البته روش های دیگری قبل از ابداع ویپ مورد استفاده بود که البته هزینه نصب و راه اندازی ویپ و استفاده از آن در مقایسه با سایر راه های ارتباط قابل مقایسه نیست.

راه اندازی ویپ Voip

راه اندازی ویپ

ساده ترین روش برای نصب و راه اندازی ویپ استفاده از تلفن آنالوگ معمولی می باشد. در این روش تلفن آنالوگ را به ATA و ATA را به کامپیوتری که به اینترنت متصل است وصل می کنید، با این کار سیگنال های آنالوگ از تلفن به داده های دیجیتال قابل استفاده در اینترنت تبدیل می شود. یک نرم افزار نیز روی کامپیوتر اجرا می شود که از طریق آن می توانید تنظیمات لازم را انجام دهید. تلفن تحت شبکه یک راه دیگر برای نصب و راه اندازی ویپ است.

این تلفن ها دارای یک پورت Ethernet بوده و تمام نرم افزار ها و سخت افزار های لازم برای برقرای یک ارتباط ویپ را به صورت یکجا دارند، که مستقیما به روتور وصل می شوند و یک روش سریع  و بدون نیاز به کابل کشی مجدد برای نصب و راه اندازی ویپ می باشد. برای خرید تجهیزات مورد نیاز تنها کافی است به فروشگاه های اینترنتی فروش ویپ مراجعه کنید.

راه اندازی ویپ

مزایای سیستم تلفنی ویپ

تمام تنظیمات مورد نیاز سیستم ویپ تحت وب و بسیار ساده میباشد، همچنین شما بعد از نصب و راه اندازی ویپ می توانید شماره داخلی خود را منتقل کنید و مخاطب شما در حین تماس متوجه نخواهد شد که شما از ویپ استفاده می کنید و قادر به تشخیص آن از یک تلفن سنتی نخواهد بود. تمام برندهای ارائه دهنده تجهیزات ویپ بر اساس یک استاندارد و پروتکل مشترک به نام SIP عمل می کنند بنابراین بدون محدودیت، تمامی برندها می توانند با یکریگر ارتباط برقرار کنند. تمام مراحل نصب و راه اندازی ویپ از راه دور قابل انجام دادن است و نیازی به حضور کارشناس در محل نمی باشد.

از دیگر ویژگی های سیستم ویپ منشی دیجیتال، قابلیت ضبط و پخش تمام تماس های تلفنی در زمانی خاص، قابلیت صف انتظار برای زمانی که تعداد اوپراتور ها از تماس های ورودی کم تر است و تهیه گزارش از تمامی تماس ها می باشد. تمامی سرویس هایی نظیر Caller ID، Call Waiting، Call Transfer و دیگر سرویس ها که در سیستم سنتی مخابرات به عنوان سرویس های اضافی در صورت حساب شما لحاظ می شوند در سیستم ویپ به عنوان سرویس استاندارد قابل استفاده می باشند.

جهت دریافت مشاوره رایگان با کارشناسان ما تماس بگیرید.

۰۹۱۲۳۶۲۱۶۹۹

[yasr_visitor_votes size=”small”]

جهت آشنایی بیشتر با تکنولوژی ویپ VOIP اینجا وارد شوید …

مقالات بیشتر نصب و راه اندازی ویپ توسط گروه فنی و مهندسی آی تک اینجا کلیک کنید

 

محاسبه فرکانس مناسب جهت ارتباط رادیویی – لینک وایرلس –  محاسبه برد آنتن وایرلس – ارتباط رادیویی  – طراحی و اجرای پسیو شبکه – دکل مهاری G35 – ویپمجازی سازی سرور – ارتباط رادیوییامکان سنجی وایرلستلفن تحت شبکه VOIP – دکل دوربین مداربستهقیمت دکل دوربین مدار بستهراه اندازی ویپقیمت دکل مهاریخدمات ویپنصب دکل مهاریدکل مهاری g35دکل مهاریتلفن تحت شبکه – طراحی، نصب و اجرای انواع دکل مهاری و مخابراتی – نکات نصب و راه اندازی دکل مهاری – نصب و فروش دکل مهاری در کرج – متعلقات دکل مهاری G35 –  نصب و راه اندازی دکل مهاری – ارتباط رادیوییلینک رادیوییارتباط رادیوییارتباط نقطه به نقطهارتباط بین دفاتر و شرکت هاارتباط رادیویی بین دو ساختمان – ارتباط رادیویی بین دو نقطهپسیو شبکه

.

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

logo-samandehi