این مقاله در خصوص آشنایی با سیستم تلفنی الستیکس Elastix ارائه شده است. در این مقاله با سیستم الستیکس Elastix و ویژگی ها و امکانات فنی و کاربردی آن آشنا خواهید شد.

الستیکس شاید یک کلمه نا آشنا برای بسیاری از افراد، مخصوصا افراد غیر متخصص باشد. اما در این مورد نگرانی وجود ندارد. چرا که ما در این مقاله می خواهیم هر چه بیش تر به معرفی این بسته نرم افزاری و کاربردی ویژه بپردازیم. اگر شما هم کنجکاو شده اید، تا درباره این محصول بیش تر بدانید، توصیه می کنیم خواندن این مقاله را از دست ندهید.

با الستیکس بیش تر آشنا شوید

الستیکس Elastix چیست؟ این سیستم در واقع مجموعه ای از برنامه ها و نرم افزار هایی هستند که به راحتی از ویپ voip پشتیبانی می کنند. این نرم افزار ها به صورت اپن سورس و کدباز بوده و استفاده از آن نیز رایگان می باشد. به زبان دیگر می توانیم بگوییم Elastix یک سیستم تلفنی جامع مبتنی بر استریسک است و امکانات بسیار ویژه ای نیز دارد. در حال حاضر این سیستم تلفنی یکی از محبوب ترین و پر استفاده ترین سیستم های تلفنی مبتنی بر استریسک است. یکی از مزایا استفاده از الستیکس Elastix رابط گرافیکی بسیار ساده و ساده این سیستم است که شما پس از نصب آن بر روی سیستم خود، به راحتی می توانید از آن استفاده کنید.

تفاوت الستیکس Elastix با استریسک asterisk

اما حال که نام استریسک asterisk به میان آمد، بهتر است درباره تفاوت این دو واژه بیش تر صحبت کنیم. استریسک asterisk یک برنامه و سیستم تلفنی رایگان و اپن سورس بوده که تا به این جا توانسته است، طرفداران بسیاری نیز پیدا کند. اما الستیکس شامل چندین برنامه و امکانات مختلف است که یکی از این ها استریسک است یا بهتر بگوییم الستیکس مبتنی بر استریسک ایجاد شده است و کار با این سیستم را راحت تر کرده است. الستیکس Elastix معمولا روی سیستم عامل لینوکس نصب شده و می تواند کارایی و فواید بسیار زیادی برای شما داشته باشد. اما استریسک asterisk تقریبا به صورت یک بستر برای الستیکس Elastix عمل می کند و هر دو نرم افزاری بوده و قابل نصب بر روی سیستم عامل می باشند.

ویژگی ها و امکانات الستیکس Elastix

بیایید با امکانات و ویژگی های مختلف این سیستم محبوب آشنا شویم. از جمله امکانات این سیستم تلفنی می توان به منشی تلفنی یا اپراتور، استفاده از مکالمه تصویری و کنفرانس تلفنی، اتصال به برنامه های CRM، دارای صف انتظار و امکان مکالمه همزمان، صندوق دریافت پیام، ضبط مکالمات، امکان برقراری ارتباط از طریق کامپیوتر یا موبایل، ارسال فکس، ارسال ایمیل، تعریف دسترسی های مختلف و … اشاره کرد. البته امکانات بسیار زیاد دیگری نیز در این سیستم موجود است که چون شما تقریبا با این امکانات بدیهی آشنا هستید، از معرفی دوباره آن پرهیز می کنیم. این سیستم تلفنی بسیار موثر بوده و ویژگی ها و مزایا بسیار زیادی نیز دارد که سبب شده است، امروز به عنوان محبوب ترین سیستم تلفنی در جهان مطرح شود.

جهت آشنایی با تکنولوژی ویپ VOIP اینجا وارد شوید …

مقالات بیشتر نصب و راه اندازی ویپ توسط گروه فنی و مهندسی آی تک اینجا کلیک کنید

logo-samandehi