دکل اینترنتنصب دکل اینترنت

با این که امروزه به دلیل تابش گیری و افزایش سطح امنیت دکل های BTS، هزینه نصب دکل اینترنتی در ایران افزایش یافته، اما همچنان برخی از کاربران به منظور افزایش سرعت ارتباطات در شبکه اینترنت سراسری، آن ها را اجاره خواهند کرد.

دکل اینترنت چیست؟

با توجه به اینکه امروزه ارتباطات مجازی و استفاده از اینترنت به عنوان عضو جدایی ناپذیر بشریت شناخته می شود، افزایش و بهبود کیفیت آن نیز بسیار مورد توجه افراد قرار گرفته است. در واقع باید بدانید آنچه موجب برقراری اینترنت و انجام ارتباطات بی سیم شده، دکل های اینترنتی هستند. این دکل ها که با عنوان BTS شناخته می شوند، بستری را فراهم کرده اند تا کاربران موبایل بتوانند با یک شبکه عمومی ارتباط برقرار کنند. این دکل ها در نقاط مختلفی از شهر ها و روستا ها نصب شده اند و با تحت پوشش قرار دادن آن ها، ارتباطات بی سیم در نسل های ۲ و ۳ و ۴ و حتی ۵ را برای تلفن های همراه و همچنین وای فای به ارمغان آورده اند.

نصب دکل اینترنت

آیا نصب دکل اینترنت، سلامتی را تهدید می کند؟

برای اینکه ارتباط با شبکه سراسری توسط تلفن های همراه امکان پذیر باشد، از دکل های BTS استفاده می شود. بر روی این دکل ها، آنتن هایی قرار دارند که تلفن همراه را به شبکه اصلی و سراسری متصل می کنند. عملکرد این آنتن ها با استفاده از امواج مایکروویو امکان پذیر است و ممکن است که این امواج افرادی که در آن منطقه سکونت دارند را تحت شعاع قرار دهند.

از این جهت امروزه بسیاری از افراد به دلیل تابش اشعه ها و امواج دکل های BTS ابراز نگرانی کرده اند. اما باید بدانید که امروزه این دکل مهاری به صورت کاملا استاندارد تولید می شوند و از قابلیت پرتوگیری برخوردارند. بدین ترتیب اثرات مخرب پرتو های تابشی توسط آن ها به حداقل رسیده، اما این امر موجب افزایش چشمگیر هزینه نصب دکل اینترنتی در سراسر کشور شده است.

دکل اینترنت

هزینه نصب دکل اینترنتی چقدر است؟

بهبود سرعت و کیفیت شبکه اینترنت به اندازه ای برای کاربران اهمیت پیدا کرده که امروزه افراد به اجاره این دکل ها اقدام کرده اند. کاربران می توانند با مراجعه به شرکت های اپراتور های مورد نظرشان، با پرداخت هزینه نصب دکل های اینترنتی آن ها را اجاره کرده و بر روی پشت بام منازل نصب کنند. در حال حاضر هزینه نصب دکل اینترنتی در کلان شهر تهران سالانه بیش از ۵۰۰ میلیون می باشد که به طور ماهانه این مبلغ ۱۶ الی ۲۰ میلیون خواهد بود. البته هزینه نصب دکل دوربین در هر منطقه متناسب با میزان تقاضا کاربران آن منطقه متفاوت است و در سایر شهرستان ها هزینه اجاره آن ها از ۲ میلیون تومان به صورت ماهانه آغاز می شود.

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشتریان محترم

به اطلاع میرساند، بدلیل مشکل در برقراری خطوط تلفن ثابت، لطفا با شماره های زیر در تماس باشید.

فروش دکل منوپل : 09192999709

فروش دکل مهاری : 09102981029

پیگیری ارسال محولات : 09190285505

09123716144

 پیشاپیش از صبر و شکیبایی شما سپاسگذاریم 

گروه مهندسی آی تک

This will close in 20 seconds

logo-samandehi