دکل منوپل مخابراتی چیست؟ این سوالی است که بیشتر افراد آن را می پرسند در جواب آن بهتر است بدانید که دکل منوپل که به دکل مخابراتی معروف است یک نوع دکل تک پایه می باشد که برای فضا های محدود کاربرد بسیاری دارد. دکل های منوپل کاربرد بسیاری دارند که مهمترین آنها کاربرد آن برای شبکه موبایل، مخابرات و سرویس های بیسیم محلی است. طریقه نصب این نوع از دکل به گونه ای است که به صورت بدون اتصال و مستقل به زمین نصب می شود. همچنین بهتر است بدانید که این نوع از دکل به صورت استوانه ای و چند وجهی ساخته می شود.

معرفی انواع دکل منوپل مخابراتی

دکل منوپل مخابراتیدکل منوپل چند وجهی

یکی از مناسب ترین دکل های منوپل دکل لوله ای می باشد که چند وجهی است و از اجزای مختلفی تشکیل شده است. دکل های چند وجهی منوپل از به هم پیوستن اجزای ۶متری تشکیل شده اند و دارای پایه‌ی نازکی هستند. معمولا دکل های چند وجهی به لرزش بسیار حساس هستند و برای نصب در داخل شهرها که اطراف آن ها را خانه ها محاصره می کنند مناسب هستند. البته باید توجه داشت که این گونه از دکل ها باید در مکانی نصب شوند که محل عبور و مرور ماشین های سنگین نباشد.

دکل منوپل فلنچی

دکل های منوپل فلنچی که به دکل اسپیرال نیز معروف هستند به صورت لوله ای ساخته می شوند و شباهت بسیاری به دکل های چند وجهی دارند. این گونه از دکل ها نیز از اجزای مختلفی تشکیل شده اند. ساختار دکل های منوپل فلنچی به گونه ای است که هرچقدر به ارتفاع بالا تر برویم قطعات نازک‌تر می شوند. دکل های منوپل فلنچی مناسب ترین گزینه برای دکل آنتن و دکل دوربین مداربسته می باشند. همچنین این گونه از دکل ها به خاطر پایه نازکی که دارند فضای کمی را اشغال می کنند و برای نصب در داخل شهر بسیار کاربرد دارند. نصب این گونه از دکل ها نصبت به سایر انواع دکل منوپل راحت تر است.

دکل منوپل اورلب

دکل مهاری در تهران مدل منوپل اورلب نیز شباهت بسیار زیادی به دکل های اسپیرال دارند و به صورت استوانه ای صاف ساخته می شوند. این گونه از دکل ها نیز از اجزای مختلفی ساخته شده اند و به صورت فلنچی به هم متصل می شوند. ساختار دکل های منوپل اورلب به گونه ای است که از دو دستک ساخته می شود که فاصله بین دستک ها دومتر است. دکل های منوپل اورلب دارای ارتفاع کمی هستند به همین خاطر برای نصب باید در ارتفاع بلندی مانند بالای یک ساختمان نصب شود. این نوع از دکل به خاطر این که از اجزای کمتری ساخته شده است دارای وزن کمتری نصبت به سایر انواع دکل است و باید مقاومت آن در برابر باد تنظیم شود.

اجزای دکل منوپل

فونداسیون دکل منوپل

برای نصب یک دکل منوپل اولین بخش پی یا فونداسیون آن می باشد. فونداسیون دکل دارای دو نوع فونداسیون از پیش ساخته وفونداسیون های اجرا شده در محل نصب می باشند.

سکشن دکل منوپل

می توان گفت مهم ترین بخش یا در اصل خود دکل های منوپل سکشن آن می باشد که اصولاً ۳متری هستند که پس از گانولیزه توسط نصاب بر روی یک دیگر نصب می شوند. این قسمت از دکل معمولا به صورت خود ایستا و قطعات مجزا می باشند که توسط پیچ و مهره به خود دکل وصل می شوند.

دستک دکل

این قسمت از دکل بیشتر برای دکل های منوپل با کاربرد دوربین های مداربسته، برج نوری تابلو های راهنمایی ‌و رانندگی و دکل پرچم کاربرد دارد. اما گاهی در دکل های مهاری نیز دیده می شود.

تاج دکل

این بخش از دکل نیز بیشتر اوقات در طراحی دکل های خود ایستا دیده می شود که در بالا ترین قسمت دکل و روی سکشن قرار می گیرد.

تولید دکل منوپل و قیمت آن

عوامل زیادی در ساخت یک دکل تاثیر دارند که هر کدام نیز تاثیر زیادی بر روی قیمت تمام شده دکل دارند که برای مثال هرچه اضلاع دکل بیشتر باشند تعداد پیچ وخم های ورق ها نیز بیشتر است و به همین خاطر قیمت این دکل نیز بیشتر می شود و معمولا دکل منوپل ۱۲ وجهی از یک دکل منوپل ۸ وجهی بیشتر است

مادر این جا لیستی از عوامل تاثیر گذار بر قیمت دکل منوپل را آورده ایم :

  • ارتفاع دکل های چند وجهی
  • ضخامت ورق های سازنده دکل های منوپل
  • تعداد قطعات سازنده دکل های منوپل
  • هزینه نیروی انسانی سازنده دکل های منوپل
  • فونداسیون دکل های منوپل
  • عرض دکل های منوپل
  • نقشه دکل های منوپل
  • جنس سازنده اجزای دکل ها
  • دهنه پایین ‌به بالا

تعداد دکل های مهاری سفارش داده شده. هرچه تعداد بالاتر باشد تخفیف بیشتری شامل حال سفارش دهنده می شود.

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشتریان محترم

به اطلاع میرساند، بدلیل مشکل در برقراری خطوط تلفن ثابت، لطفا با شماره های زیر در تماس باشید.

فروش دکل منوپل : 09192999709

فروش دکل مهاری : 09102981029

پیگیری ارسال محولات : 09190285505

09123716144

 پیشاپیش از صبر و شکیبایی شما سپاسگذاریم 

گروه مهندسی آی تک

This will close in 20 seconds

logo-samandehi