نگهداری و تعمیرات دکل مهاری بسیار مهم است تا عمر مفید آن به حداکثر برسد و همچنین از خطرات ناشی از عدم نگهداری مناسب آن جلوگیری شود.

در ادامه به برخی از روش‌های نگهداری و تعمیرات دکل مهاری می‌پردازیم:

۱٫ بازرسی دوره‌ای: دکل مهاری باید به صورت دوره‌ای توسط کارشناسان مجرب بررسی شود که در این بازرسی‌ها، وضعیت کلی دکل شامل ساختار، پایه‌ها، آنتن‌ها و موارد دیگر بررسی می‌شود.

۲٫ تعمیرات دوره‌ای: پس از بررسی دوره‌ای، در صورت وجود هرگونه خرابی یا نیاز به تعمیرات، باید به سرعت تعمیرات لازم انجام شود.

۳٫ روکش‌دهی: در صورت صدماتی که به روکش دکل مهاری وارد شده است، باید روکش را تعمیر کرد. همچنین روکش دکل مهاری باید به صورت دوره‌ای مورد بازرسی قرار گیرد تا از خطرات ناشی از زنگ زدن و خوردگی جلوگیری شود.

۴٫ جلوگیری از رسوبات یخ: در مناطق سردسیر، احتمال تشکیل رسوبات یخ بر روی دکل مهاری بالا است. این رسوبات ممکن است باعث آسیب‌هایی مانند شکستگی و زنگ زدگی شود. برای جلوگیری از تشکیل رسوبات یخ، می‌توان از روش‌هایی مانند استفاده از سیستم‌های گرمایشی و پوشش های مخصوص مانند گالوانیزه گرم استفاده کرد.

۵٫ تعویض قطعات: در صورتی که قطعات دکل مهاری خراب شده‌اند، باید به سرعت تعویض شوند. این قطعات می‌توانند شامل مهارکش، صفحه تعادل، سیم، کرپی و سایر قطعات دیگر باشند.

۶٫ ایمنی: نگهداری و رگلاژ دکل مهاری باید به گونه‌ای باشد که ایمنی افرادی که در نزدیکی دکل مهاری کار یا زندگی می‌کنند، تضمین شود. و همچنین به همین منظور، باید افراد تیم اجرایی از تجهیزات ایمنی مانند کلاه، دستکش، کفش ایمنی و سایر تجهیزات محافظ استفاده کنند. همچنین باید از کارکنان مجرب و آموزش‌دیده برای نگهداری و تعمیرات دکل استفاده کرد.

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشتریان محترم

به اطلاع میرساند، بدلیل مشکل در برقراری خطوط تلفن ثابت، لطفا با شماره های زیر در تماس باشید.

فروش دکل منوپل : 09192999709

فروش دکل مهاری : 09102981029

پیگیری ارسال محولات : 09190285505

09123716144

 پیشاپیش از صبر و شکیبایی شما سپاسگذاریم 

گروه مهندسی آی تک

This will close in 20 seconds

logo-samandehi