دکل های مهاری برای ارسال و نصب آنتن موبایل و امواج رادیویی مورد استفاده قرار می گیرند. اما بعد از نصب این دکل ها نیاز به نگهداری و بازبینی دارند. به این کار رگلاژ دکل مهاری اطلاق می شود. در این مقاله به نحوه نگهداری و رگلاژ این دکل ها خواهیم پرداخت.

رگلاژ دکل مهاری چگونه انجام می پذیرد

در صورتی که نصب انواع دکل های مهاری با دقت و وسواس انجام گیرد و هیچ گونه مشکلی در هنگام نصب پیش نیاید، باز هم این دکل ها نیاز به مراقبت و نگهداری دارند. تا در صورت پیش آمدن مشکل و یا نقص فنی به سرعت بتوان از وقوع حوادث ناگوار جلوگیری به عمل آورد.

به نگهداری و بازبینی دکل و متعلقات آن، رگلاژ دکل مهاری گفته می شود. این امر توسط افراد با تجربه و حرفه ای در این زمینه انجام می گیرد و از بروز اتفاقات ناگوار و صدمات احتمالی جلوگیری به عمل خواهد آمد.

رگلاژ دکل مهاری

 عوامل موثر در بروز حوادث دکل مهاری

در زمان نصب دکل مهاری در هنگام فصل تابستان و یا زمستان کشش سیم ها و کابل های مهار دکل مهاری کمتر و یا بیشتر می شود. این تغییر در مقدار کشش کابل های مهار در زمان وقوع بادهای شدید و یا طوفان ها بیشتر اتفاق می افتد و در صورتی که زنگ زدگی در سیم وجود داشته باشد و مشخص نباشد ممکن است این اتفاق  باعث پارگی و سقوط دکل شود.

 بنا بر همین امر بعد از مدتی که از زمان نصب دکل ها گذشته باید سیم های مهار و متعلقات دکل بازبینی و کنترل شود که رگلاژ دکل های مهاری باید حتما توسط افراد متخصص در این زمینه انجام پذیرد. در غیر این صورت  عمل رگلاژ دکل مهاری درست انجام نپذیرفته و دوباره وقوع حادثه اجتناب ناپذیر خواهد بود.

مواردی که هنگام رگلاژ دکل های مهاری لازم است انجام گیرد عبارتند از:

  • آچارکشی و رگلاژ بعد از نصب دکل مهاری. این کار باید به صورت سالی ۲ بار انجام گیرد.
  • رگلاژ کابل ها و سیم های مهار به طور کامل
  • چکاپ نمودن چراغ ها و سیم ارت دکل.
  • بازبینی محل های اتصال پایه دکل و مهارکش ها
  • از بین بردن احتمال فرسودگی و زنگ زدگی در نقاط اتصال.

 

دکل دوربین نظارتی, خرید دکل دوربین نظارتی , معرفی دکل دوربین نظارتی, پایه دوربین نظارتی, پایه دوربین امنیتی, دکل دوربین ترافیکی , پایه دوربین ترافیکی, نصب دکل خود ایستا, نصب دکل خودایستا, دکل های مخابراتی خود ایستا, دکل های مخابراتی خودایستا, دکل مخابراتی خود ایستا, دکل مخابراتی خودایستا, دکل خودایستا چیست, دکل خود ایستا چیست, دکل خودایستا, دکل خود ایستا, فونداسیون پیش ساخته بتنی, قیمت فونداسیون پیش ساخته, تولید فونداسیون پیش ساخته, فونداسیون بتنی پیش ساخته, فونداسیون پیش ساخته بتنی, فونداسیون پیش ساخته دکل, فونداسیون پیش ساخته پایه روشنایی, فونداسیون پیش ساخته قیمت, فونداسیون پیش ساخته گلخانه, فونداسیون دیوار پیش ساخته

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

logo-samandehi