خدمات پسیو شبکه یکی از مهم ترین قسمت های شبکه هستند. در این مطلب شما را با خدمات پسیو شبکه و کاربرد ها و نکات مهم آن آشنا می کنیم.

خدمات پسیو شبکه به مجموعه خدماتی اطلاق می شود که در ارتباط با قسمت های غیر فعال و یا همان پسیو شبکه ها هستند. این خدمات در سازماندهی شبکه ها اهمیت زیادی پیدا می کنند و کیفیت آنها می تواند منجر به دقت و کارایی خوب شبکه ها شود. در این مطلب شما را با این خدمات و نکات مهمی که راجع به آن باید بدانید آشنا می کنیم.

خدمات پسیو شبکه

همانطور که می دانید پسیو از لحاظ لغتی به معنای غیر فعال است .به زبان ساده می توان گفت به کلیه تجهیزاتی که عملکرد آنها به صورت غیر فعال است و نیازی به جریان برق ندارد پسیو شبکه گفته می شود. طراحی و اجرای  پسیو شبکه نقش بسیار مهمی در کارایی شبکه دارد و برای انجام آن باید از یک پسیوکار حرفه ای و با تجربه استفاده کرد.

 

دقت در خدمات پسیو شبکه

موردی که در خدمات پسیو شبکه اهمیت زیادی پیدا می کند و می تواند کار شما را تضمین کند پسیو کار شبکه است. یک پسیوکار خوب باید قادر باشد از تجهیزات موجود نهایت استفاده را ببرد و یک طراحی استاندارد و بهینه همراه با نقشه ای کامل و جامع برای انجام خدمات پسیو شبکه ارائه دهد. نتیجه این کار استفاده از کمترین مواد و تجهیزات و کمترین هزینه ها در کنار بیشترین بازده کاری می شود. که ما با داشتن بهترین پسیو کار شبکه در گروه فنی و مهندسی آی تک این راه را برای شما هموار ساخته ایم.

از آنجایی که برخی تصور می کنند انجام خدمات پسیو شبکه کاملا غیر تخصصی است ممکن است بعد از تکمیل کار با مشکلات بزرگی در زیرساخت شبکه ها مواجه شوید که درست کردن آن می تواند خسارات زیادی به همراه داشته باشد بنابراین دقت کنید که برای انجام خدمات پسیو شبکه باید از افرادی استفاده شود که در زمینه passive تخصص کافی داشته باشند.  در صورتی که زیرساخت شبکه شما با مشکلی مواجه شود در مرحله اول باید بدانید که پیدا کردن مشکل کار دشواری است و در مرحله دوم می تواند هزینه های زیادی به همراه داشته باشد بنابراین مهم ترین کاری که می توانید برای کاهش هزینه ها انجام دهید این است که خدمات پسیو شبکه به درستی و در نهایت دقت انجام شود.

 

 

تجهیزات پسیو شبکه

اهمیت خدمات پسیو شبکه زیاد است به گونه ای که هرگونه کوتاهی در انجام آن می تواند هزینه های بعدی برای شما به همراه داشته باشد. مهم ترین این خدمات شامل نصب تابلو ها، نصب پریزها و کیستون ها، نصب تجهیزات هوشمندسازی، کابل کشی شبکه، طراحی و نقشه شبکه و … هستند.

مهم ترین تجهیزات پسیو شبکه شامل موارد زیر هستند:

داکت/ترانک: این تجهیزات برای کابل کشی روکار شبکه استفاده می شوند.

کابل شبکه: کابل یکی از مهم ترین تجهیزات پسیو شبکه هستند که در هر شبکه ای استفاده می شوند.

کیستون: کیستون ها درون نودهای شبکه و یا پچ پنل ها استفاده می شوند.

فیسپلیت: یکی دیگر از تجهیزات پسیو شبکه فیسپلیت است که بخش اصلی نود شبکه را تشکیل می دهد.

سایر تجهیزات پسیو شبکه شامل سوکت شبکه، کادر(فریم)، پچ پنل، پچ کورد، رک و مدیریت کابل هستند.

جهت آشنایی بیشتر با خدمات تخصصی گروه فنی و مهندسی آی تک میتوانید اینجا کلیک کنید.

logo-samandehi