تین کلاینت یا ترمینال شبکه (TC(thin client چیست؟

تین کلاینت

یک سخت افزار کوچک و آماده بدون داشتن  CPU,HARD,CD-RAM,… همانند یک کامپیوتر معمولی در شبکه های کامپوتری (Linux,windows ) عمل می کند که از امنیت بالایی برخوردار است که با استفاده از تکنولوژی (ultra thin multi Access ) UTMA  که در این سیستم به کار رفته است، شما قادر خواهید بود تعداد نامحدودی از این ترمینال ها را در یک شبکه استفاده کنید.

 

اساس بوجود آمدن  تین کلاینت (TC ) :

این تجهیزات بر پایه این طراحی و ساخته شده اند که رایانه های امروز (PC ) از قدرت و سرعت بسیار بالایی برخوردار هستند و کاربران فقط از بخشی از این توانایی و ظرفیت ها بهره می برند، حال با کمک این سخت افزار و نرم افزار مربوطه ،توانایی ها و ظرفیت های استفاده نشده رایانه را بین چندین کاربر دیگر به اشتراک می گذارد.

 

مزایای تین کلاینت :

امنیت:

به علت عدم وجود هارد دیسک و عدم دسترسی به پورتهای کامپیوتری و متمرکز بودن اطلاعات روی PC Server از سرقت داده‌ها جلوگیری میشود.

سهولت کنترل و نظارت و مجوز استفاده از نرم افزار ها :

سوپروایزر شبکه به جای اینکه تنظیمات دلخواهش را برای تک تک رایانه های کاربران انجام دهد تنها لازم است برای PC Server انجام دهد و با امکان ثبت و نگهداری کلیه تنظیمات بر روی PC Server و عدم نیاز به نصب مکرر سیستم عامل و نرم افزار‌ها و سهولت  استفاده و و به روز رسانی نرم افزارهای ضد ویروس، مدیریت آسان و سهولت پشتیبانی نرم افزاری بهره مند میشویم. بنابراین در بکارگیری منابع انسانی متخصص صرفه جویی کرده ایم.

هزینه سخت افزار :

ارتقا و نگهداری تین کلاینت (ترمینال شبکه) بسیار ساده و مقرون به صرفه است. زیرا برای ارتقای شبکه لازم است فقط PC Server مربوطه را upgrade کرد. طبق گزارش‌های حاصله عمر تین کلاینت حداقل ۵ برابر رایانه های شخصی است. همچنین هزینه مصرف برق نیز تا ۲۵ برابرکاهش می یابد و به این ترتیب امکان استفاده از برق اضطراری را برای تعداد بیشتری کاربر فراهم می سازد و همین عامل ، باعث کاهش گرمای تولید شده و در نتیجه تأثیر بسزایی در تهویه هوا دارد. عدم پایداری، مشکل اصلی رایانه های شخصی می‌باشد که با استفاده از سخت‌افزارهای غیر استاندارد و ناهماهنگ مشکل راهبری سیستم را چند برابر می‌کند.  تین کلاینت ها با سخت‌ افزارهای یکپارچه این مشکل را به حداقل رسانده است.

نحوه عملکرد:

ترمینال شبکهبا استفاده از تکنولوژی UTMA)  Ultra thin multi Access) و پروتکل WOIP)  Windows over IP) بدون داشتن

OS ,Hard disk , Ram , CPU ,Main board از طریق کابل معمولی شبکه به Host PC  یا Server متصل می شود و از همه امکانات سخت افزاری و نرم افزاری آنها استفاده می کند به نحوی که پس از اتصال  LCD یا mouse , keyboard , monitor به تین کلاینت ها (ترمینال شبکه) هر کدام از دستگاه ها نقش یک PC  را ایفا کرده و کاربران آن ها می توانند بصورت همزمان و مجزا از یکدیگر از امکانات یک یا چند  Hast pcیا server  بهره مند شوند.

 

قابل استفاده در :تین کلاینت

  • سازمان ها ،موسسات و شرکت ها
  • مدارس ،دانشگاه ها و آموزشگاه ها
  • سالن های کنفرانس
  • مراکز پاسخگویی تلفن(Call Centers)
  • مراکز ورود اطلاعات (Data Entry)
  • بانک ها و موسسات مالی و اعتباری
  • نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی
  • کارخانه ها
  • بیمارستان ها
  • هتل ها
  • کتابخانه ها
  • کافی نت ها
  • فروشگاه ها و منازل

[yasr_visitor_votes size=”small”]

محاسبه فرکانس مناسب جهت ارتباط رادیویی – لینک وایرلس –  محاسبه برد آنتن وایرلس – ارتباط رادیویی  – طراحی و اجرای پسیو شبکه – دکل مهاری G35 – ویپپسیو شبکهمجازی سازی سرور – ارتباط رادیوییامکان سنجی وایرلستلفن تحت شبکه VOIP – دکل دوربین مداربستهقیمت دکل دوربین مدار بستهراه اندازی ویپقیمت دکل مهاریپسیو شبکهخدمات شبکهخدمات ویپنصب دکل مهاریدکل مهاری g35دکل مهاریتلفن تحت شبکه – طراحی، نصب و اجرای انواع دکل مهاری و مخابراتی – نکات نصب و راه اندازی دکل مهاری – نصب و فروش دکل مهاری در کرج – متعلقات دکل مهاری G35 –  نصب و راه اندازی دکل مهاری – ارتباط رادیوییلینک رادیوییارتباط رادیوییارتباط نقطه به نقطهارتباط بین دفاتر و شرکت هاارتباط رادیویی بین دو ساختمان – ارتباط رادیویی بین دو نقطه

logo-samandehi