[yasr_overall_rating size=”small”][yasr_visitor_votes size=”small”]

۷ فاکتورهایی که می توانند عملکرد شبکه کامپیوتری  شما را تحت تاثیر قرار دهند

در بازار رقابتی امروز بسیار رقابتی، شرکت ها به طور مرتب نیاز به دسترسی بالایی از شبکه کامپیوتری  های خود دارند. مدیران CIO در مواجهه با مشکلات فنی مانند خرابی برنامه ریزی نشده، ابزارهای ناکافی و تخصص کافی در زمینه فناوری، با افزایش چالش های موجود در افزایش سرعت شبکه کامپیوتری  مواجه هستند. حتی پنجره های تعمیر و نگهداری برنامه ریزی شده را می توان با نیازهای مشتری یا نیازهای مشتری تغییر داد.

برنامه ریزی ظرفیت فرایند برآورد نیازهای آینده برای منابع شبکه  کامپیوتری است. هدف اصلی آن جلوگیری از محدودیت منابع محدود کردن تاثیر شبکه  کامپیوتری در برنامه های کاربردی حیاتی است.

مدیریت عملکرد فرایند مدیریت ابعاد عملکرد شبکه کامپیوتری مانند سازگاری، زمان پاسخ و کیفیت است، هر دو برای برنامه های کاربردی فردی و عملکرد کلی.

 

برنامه ریزی ظرفیت و مدیریت عملکرد با هم بحث می شوند، زیرا مشکلات عملکرد در یک شبکه کامپیوتری اغلب به دلیل کمبود ظرفیت هستند. به عنوان مثال، فقدان پهنای باند می تواند داده ها را قبل از انتقال در انتظار می گذارد، که باعث می شود یک برنامه اجرا کند کندتر می شود. خطاهای شبکه کامپیوتری های دیگر مانند تأخیر و تکان دادن باعث کاهش کیفیت صدای برنامه های صوتی می شود.

 

محدودیت های شبکه کامپیوتری

محدودیت های شبکه کامپیوتری در هنگام اجرای ظرفیت و مدیریت عملکرد نگران کننده ای هستند. این محدودیتها عمدتا عبارتند از:

خطاها: خطاهای شبکه کامپیوتری به طور کلی می تواند به مشکلات با صف بندی، تأخیر و جرقه تقسیم شود. صف داده می تواند در چندین روش بر عملکرد شبکه کامپیوتری تاثیر بگذارد. به عنوان مثال، صف های بزرگ زمان انتظار را افزایش می دهند، در حالی که صف های کوچکتر احتمال داده های کاهش یافته را افزایش می دهند.

سرعت: حجم لوله اندازه داده ها است که شبکه کامپیوتری می تواند به طور همزمان در یک اتصال واحد ارسال کند. این اغلب با سرعت اتصال آشفته می شود، هر چند اندازه لوله در واقع بر میزان سرعت انتقال اطلاعات بین گره ها تاثیر نمی گذارد. در حالی که قابلیت های سخت افزاری پهنای باند حداکثر که از لحاظ نظری در دسترس است تعیین می کند، مکانیزم های نرم افزاری معمولا پهنای باند پایین برای هر سرویس شبکه کامپیوتری را تعیین می کنند.

حافظه: حافظه یک منبع محاسباتی است که در هر دو داده ها و کنترل های مورد نیاز است. عملکرد کل شبکه کامپیوتری می تواند هنگامی که کنترل هواپیما کنترل می شود، شکست می خورد، همانطور که در مورد همگرایی مسیریابی نیاز به حافظه اضافی است.

فاصله: فاصله می تواند تاثیر قابل توجهی بر عملکرد شبکه کامپیوتری داشته باشد، به ویژه هنگامی که برنامه ها بهینه نشده اند. حداکثر سرعت انتقال داده ها سرعت نور است که ۱۸۶۰۰۰ مایل در هر ثانیه یا ۱۸۶ مایل در هر میلی ثانیه است. این تاخیر حمل و نقل بسته زمانی معنی دار می شود که یک شرکت در حال اجرای برنامه بین المللی مشتری / سرور باشد.

واحد پردازش مرکزی (CPU): واحد پردازش مرکزی گره (CPU) معمولا توسط کنترل و داده های هواپیما استفاده می شود. مدیریت ظرفیت و عملکرد نیاز به یک شبکه کامپیوتری و گره های آن دارد تا بتواند قابلیت پردازش کافی را داشته باشد. یک گره تک با یک CPU ناکافی می تواند کل شبکه کامپیوتری را به دلیل درجه بالایی از وابستگی متقابل بین گره ها در شبکه کامپیوتری های مدرن تأثیر بگذارد. پردازش ناکافی همچنین می تواند زمان تأخیر را افزایش دهد اگر CPU گره قادر به نگهداری با ترافیک شبکه کامپیوتری باشد.

برنامه های کاربردی: برنامه ها همچنین می توانند ظرفیت و عملکرد شبکه کامپیوتری را تحت تاثیر قرار دهند و مسائلی همچون میزان داده هایی که برنامه قادر به انتقال در مقایسه با آنچه که برای انتقال نیاز است را دارد. این عامل برای عملکرد شبکه کامپیوتری های گسترده شبکه کامپیوتری (WANs) بسیار مهم است. ویژگی های کاربردی اضافی که بر ظرفیت و عملکرد تاثیر می گذارند عبارتند از: نرم افزار نگهداری زنده و اندازه پنجره.

ورودی / خروجی (I / O): توانایی ورودی / خروجی (I / O) در شبکه کامپیوتری نیز به عنوان صفحه عقب شبکه کامپیوتری شناخته شده است و معمولا از لحاظ اندازه اتوبوس اندازه گیری می شود. یک هواپیمای عقب ناکافی می تواند سبب شود که شبکه کامپیوتری ها بسته ها را از بین ببرند، در نتیجه افزایش ترافیک شبکه کامپیوتری به علت داده های ارسال شده.

 

بنابراین مدیریت دسترسی به شبکه کامپیوتری ، ظرفیت و عملکرد، برای دستیابی به اهداف تجاری سازمان ضروری است.

 

محاسبه فرکانس مناسب جهت ارتباط رادیویی – لینک وایرلس –  محاسبه برد آنتن وایرلس – ارتباط رادیویی  – طراحی و اجرای پسیو شبکه – دکل مهاری G35 – ویپپسیو شبکهمجازی سازی سرور – ارتباط رادیوییامکان سنجی وایرلستلفن تحت شبکه VOIP – دکل دوربین مداربستهقیمت دکل دوربین مدار بستهراه اندازی ویپقیمت دکل مهاریپسیو شبکهخدمات شبکهخدمات ویپنصب دکل مهاریدکل مهاری g35دکل مهاریتلفن تحت شبکه – طراحی، نصب و اجرای انواع دکل مهاری و مخابراتی – نکات نصب و راه اندازی دکل مهاری – نصب و فروش دکل مهاری در کرج – متعلقات دکل مهاری G35 –  نصب و راه اندازی دکل مهاری – ارتباط رادیوییلینک رادیوییارتباط رادیوییارتباط نقطه به نقطهارتباط بین دفاتر و شرکت هاارتباط رادیویی بین دو ساختمان – ارتباط رادیویی بین دو نقطه

logo-samandehi