نصب و راه اندازی سیستم ویپ Voip

با پیشرفت تکنولوژی و ابداع فناوری voip گامی موثر در جهت آسایش و رفاه بشر برداشته شد. جهت نصب و راه اندازی سیستم voip به تجهیزات و مهارت خاصی نیاز می باشد.

با توجه به پیشرفت روزافزون تکنولوژی سازمان ها نیز همگام با آنها نیازمند تغییرات هستند. امروزه دارار بودن خدمات تلفن گویا  ( Voip) در سازمان ها امری ضروری محسوب می شود و از عواملی است که موجبات رضایت مشتریان را فراهم می کند. این فناوری از اینترنت و شبکه های کامپیوتری جهت برقراری مکالمات تلفنی شرکت ها استفاده می کند. 

تجهیزات مورد نیاز برای نصب تلفن  Voip

نصب و راه اندازی سیستم تلفن گویا نیازمند تجهیزات ویژه ای می باشد. از جمله این تجهیزات می توان موارد زیر را برشمرد:

یک PC با پردازنده دو هسته ای ۳ گیگاهرتزی و رم ۴ گیگ و هارد ۵۰۰ گیگ 

یک کارت آنالوگ برای خطوط شهری که کارت A400D سنگوما  دارای اکوکنسلر سخت افزاری می باشد

نصب و راه اندازی تلفن ویپ Voip

جهت نصب و راه اندازی سیستم ویپ VOIP بایستی از افراد متخصص که در این زمینه مهارت دارند کمک گرفت، که گروه فنی و مهندسی آی تک در این زمینه میتواند به شما عزیزان مشاوره رایگان ارائه کند. قبل از راه اندازی ویپ بایستی شبکه داخلی راه اندازی شود. هنگام  راه اندازی LAN به نکاتی همچون تعداد پورت سوئیچ ، پورت گیگ، نوع کابل ها و …. توجه داشت. مرحله بعدی پس از نصب تجهیزات راه اندازیDHCP  می باشد که وظیفه اش تخصیص آدرس های IP اتوماتیک به تجهیزات موجود می باشد. لازم بذکر است که جهت راه اندازی به اینترنت و کابل کشی جدید نیاز نمی باشد. روش های متعددی برای راه اندازی سیستم تلفنی ویپ وجود دارد:

مراکز تلفن تجاری و Embedded

نصب نرم افزار استریسک بر روی سرور + کارت یا گیت وی
نصب نرم افزار استریسک بر روی سرور مجازی + گیت وی

راه اندازی سیستم ویپ

امکانات و مزایای تلفن گویا

  • فناوری voip امکانات زیادی دارد که در ذیل به چند مورد از آن ها اشاره می کنیم.
  • کیفیت بالا و کم نظیر مکالمه
  • ایجاد شماره های داخلی بدون محدودیت
  • قابلیت ایجاد صف انتظار
  • قابلیت ضبط مکالمات ورودی و خروجی
  • قابلیت مدیریت دریافت و ارسال فکس
  • ارزان بودن و امکانات بسیار زیاد فناوری voip باعث شده تا مدیران سازمان ها و شرکت ها تمایل زیادی به استفاده از آن از خود نشان دهند.

جهت آشنایی با تکنولوژی ویپ VOIP اینجا وارد شوید …

[yasr_visitor_votes size=”small”]

محاسبه فرکانس مناسب جهت ارتباط رادیویی – لینک وایرلس –  محاسبه برد آنتن وایرلس – ارتباط رادیویی  – طراحی و اجرای پسیو شبکه – دکل مهاری G35 – مجازی سازی سرور – ارتباط رادیوییامکان سنجی وایرلس  – دکل دوربین مداربستهقیمت دکل دوربین مدار بستهقیمت دکل مهارینصب دکل مهاریدکل مهاری g35دکل مهاری – طراحی، نصب و اجرای انواع دکل مهاری و مخابراتی – نکات نصب و راه اندازی دکل مهاری – نصب و فروش دکل مهاری در کرج – متعلقات دکل مهاری G35 –  نصب و راه اندازی دکل مهاری – ارتباط رادیوییلینک رادیوییارتباط رادیوییارتباط نقطه به نقطهارتباط بین دفاتر و شرکت هاارتباط رادیویی بین دو ساختمان – ارتباط رادیویی بین دو نقطهپسیو شبکهپشتیبانی ویپ – ماژول نظر سنجی تلفنی ویپ -* کاربرد سیستم نظر سنجی تلفنی ویپ

logo-samandehi