امروزه به دلیل بزرگ تر شدن جوامع شهری و با توجه به افزایش جمعیت، شاهد نصب دکل دوربین مداربسته در نقاط مختلف شهر هستیم. این دوربین ها وظایف متعددی نظیر ثبت تخلفات رانندگی و جرم و جنایت و… را عهده دارد هستند. برای نصب نیز عوامل متعددی در قیمت دکل پایه دوربین دخیل هستند که در ادامه مطلب به آنها خواهیم پرداخت.

پایه دکل دوربین مداربسته

دکل ها معمولا یکی از اجزای اصلی در ساخت کشتی های بادبانی هستند و وظیفه آنها بالا نگه داشتن بادبان بوده است اما امروزه کاربری های دکل بسیار متنوع تر شده است. جنس دکل ها در طول زمان معمولا یا چوبی یا فلزی بوده است و ارتفاع بلندی نیز دارند به دلیل این که بتوان از بالای آن مسافت زیادی را تحت پوشش و مشاهده قرار داد.

امروزه یکی از مهمترین کاربری دکل ها نصب دوربین مدار بسته بر روی آن است. از این جهت که به دلیل ارتفاعی که دارند میدان دید برای دوربین های مدار بسته بیشتر می شود و به راحتی می توان جرم و جنایت ها و تخلفاتی که صورت می گیرد را شناسایی کرد. به طور کلی یکی از مهمترین اجزایی که هر سیستم نظارتی به آن احتیاج دارد نصب دکل دوربین مداربسته است.

پایه دکل دوربین مداربسته

دکل دوربین قیمت

برای تعیین قیمت دکل دوربین مداربسته لازم است بدانید که نمی توان قیمت ثابت و مشخصی را برای انواع آن در نظر گرفت زیرا پارامترهای بسیاری در تعیین قیمت آن موثر هستند. این پارامتر های شامل ارتفاع دکل، تعداد سفارش، نوع پوشش محیط، ضخامتی که ورق آهن تشکیل دهنده آن دارد، کیفیت قطعات به کار رفته در آن، قطر دهانه قسمت بالایی و پایینی، تعداد دوربین های مورد استفاده بر روی آن، وزن دکل، نوع مونتاژ کردن قطعات بر روی دکل و… بستگی دارد. لذا قبل از سفارش دکل پایه دوربین بهتر است با کارشناسان متخصص در زمینه نصب دوربین مدار بسته مشورت کنید و پس از آن اقدام به خرید و نصب دکل دوربین های مدار بسته خود نمایید.

پایه دکل دوربین

پایه دکل دوربین

نکته مهمی که در ارتباط با دکل های دوربین وجود دارد این است که به دلیل ارتفاع بلندی که هر یک از دکل ها دارند باید توجه داشته باشید که لرزش پایه های دکل باید خیلی کم باشد زیرا ممکن است با وزش یک باد شدید تعادل آن به هم ریخته و صدماتی به اطراف خود وارد کند. البته معمولا دکل ها به شکل هرم یا چندوجهی نصب می شوند تا حتی الامکان از بروز این دسته حوادث جلوگیری شود. ضمن این که جنس فلز به کار رفته در دکل ها و نوع نصب و مونتاژ قطعات آن می تواند در لرزش پایه ها موثر بوده و کیفیت بیشتر یا کمتری را به همراه داشته باشد.

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

logo-samandehi