فونداسیون پایه چراغ به سازه پیش ساخته گفته می شود که به هنگام نصب و برپایی پایه چراغ بزرگراه ها، خیابان های اصلی و فرعی، مراکز خرید و … به منظور کاهش فشار وارده بر زمین بکار می رود. همچنین بد نیست که بدانید فونداسیون ها بر حسب شرایط و عوامل تاثیرگذار دارای انواع مختلفی  بوده و در ادامه بیشتر به این موضوع خواهیم پرداخت؛ همراه ما باشید.

فروش فونداسیون پایه چراغ

منظور از فونداسیون برج روشنایی یا پایه چراغ چیست؟

فونداسیون سازه ای است که پایه چراغ روشنایی با برج نوری را بر روی آن سوار کرده و به این ترتیب حداقل بار و فشار ممکن از این پایه به زمین منتقل می شود. فونداسیون پایه چراغ را میتوان به دو صورت پیش ساخته یا بتن ریزی شده در محل نصب چراغ های خیابانی و …. طراحی و پیاده سازی کرد. فونداسیون ها بر حسب نوع چراغ انواع مختلفی داشته و هر یک از آن خصوصیات و مزایای خاص خود را دارند. به طور مثال فونداسیون پایه چراغ خیابانی از قابلیت امکان جابجایی برخوردار می باشد. شیوه نصب  پایه چراغ بر روی این سازه بدین صورت است ک صفحه آهنی دایره ای یا مربع شکل پایین پایه از طریق تعدادی انکر بولت به فونداسیون پیش ساخته متصل شده و سپس با کمک لچکی که قطعات مثلث شکل هستند، میتوان محل اتصال پایه با صفحه را به یکدیگر جوش داد.

انواع فونداسیون پایه روشنایی

فونداسیون هر پایه چراغ بر حسب نوع و کاربرد مورد انتظار از آن با دیگری متفاوت بوده و بر حسب شرایط و عوامل تاثیرگذار مختلف میتوان برای طراحی و ساخت این سازه در محل نصب پایه چراغ اقدام نمود. همانطور که اشاره شد؛ فونداسیون ها را میتوان در انواع مختلف فونداسیون منفرد (شمعی یا عمقی)، فونداسیون نواری، فونداسیون رادیه (گسترده) از بازار تهیه کرد. همچنین در یک دسته بندی دیگر بر حسب نوع چراغ می توان انواع مختلفی فونداسیون را برای آن بر شمرد که به طور مثال فونداسیون های ذوزنقه ای، مکعب مربع، مکعب مستطیل، پاشنه دار و … از جمله فونداسیون هایی هستند که برای پیاه چراغ های پارک مورد استفاده قرار می گیرند.

فروش فونداسیون پایه چراغ خیابانی

ساختار فونداسیون پایه روشنایی

نکته حائز اهمیت در ساخت و تولید انواع مختلف فونداسیون پایه روشنایی، کیفیت و کارایی مطلوب این سازه است که در برابر شرایط مختلف از مقاومت و استحکام کافی برخوردار بوده و برای ساخت آن نیز معمولا  عیار بتن ۴۰۰ کیلوگرم در متر مکعب را بکار می گیرند. در حالت کلی می توان ساختار تشکیل دهنده فونداسیون پایه چراغ روشنایی را در ۲ بخش نگهدارنده پایه چراغ و تثبیت کننده به زمین نام برد. همچنین مهندسین به هنگام طراحی و ساخت این سازه باید محل مشخصی را در ساختار آن برای عبور سیم برق در نظر گیرند که این مسیر معمولا به وسیله یک یا دو لوله از قسمت پایینی تا بالای سازه در ساختار آن تعبیه شده است.

قیمت فروش فونداسیون پایه چراغ

مهندسین باید به هنگام طراحی و ساخت انواع فونداسیون پایه چراغ  همواره عوامل تاثیرگذار مختلفی را مد نظر خود قرار دهند که این عوامل بر روی قیمت فروش این محصول نیز تاثیر خود را خواهند گذاشت. از جمله عوامل تاثیرگذار بر روی نحوه محاسبه، طراحی و تولید، قیمت تمام شده فونداسیون پایه چراغ می توان به موارد ذیل اشاره کرد :

–  ابعاد و اندازه فونداسیون بر حسب پایه چراغ

– کیفیت و جنس مواد اولیه استفاده شده در ساخت فونداسیون

– سختی و مقاومت خاک منطقه

– میزان بادخور پایه چراغ روشنایی

– و…

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

logo-samandehi