فونداسیون پایه چراغ پارکی بخشی از سازه است که فشار و بار وارد شده از برج چراغ را به زمین انتقال میدهد، این فونداسیون ها نسبت به سختی و نرمی خاک ابعاد متفاوتی دارند. ابعاد و کیفیت مصالح اولیه ساخت فونداسیون، قیمت هر فونداسیون را مشخص می کند. فونداسیون ها هم به صورت آماده و هم به صورت ریخته به کار می روند.

فونداسیون پایه چراغ پارکی

فونداسیون پیش ساخته بتنی یک برج محسوب می شود. فونداسیون به آن بخش از سازه که بار و فشار وارد شده از چراغ را به زمین منتقل می کند، گفته می شود، همه پایه های چراغ به یک فونداسیون با نوع و ابعاد متناسب نسبت به مقاومت خاک یک منطقه نیاز دارند. برخی از فونداسیون ها به فونداسیون نواری و برخی دیگر به فونداسیون گسترده و برخی دیگر به نام فونداسیون منفرد، شناخته می شوند.

چراغ های پارکی باید فونداسیون مخصوص به خود را داشته باشند که این فونداسیون ها با توجه به ارتفاع و فشاری که هر برج چراغ به فونداسیون وارد می کند طراحی و ساخته می شوند.

ابعاد فونداسیون با توجه به سفتی و سستی خاک یک مکان تعیین می شود، معمولاً ارتفاع برج های نوری به صورت، ۶، ۹، ۱۲ و ۱۸ متر می باشند و فونداسیون ها به دو صورت یعنی آماده و ریخته به کار می روند.

این فونداسیون ها به دلیل این که باید از کیفیت بالایی برخوردار باشند و کاملاً استاندارد باشند زیر نظر با تجربه ترین مهندس ها تولید می شوند. از انواع فونداسیون ها می توان، فونداسیون های پاشنه دار، فونداسیون های ذوزنقه ای، فونداسیون های مکعب مستطیل و فونداسیون های مکعب مربع را نام برد.

فونداسیون پایه چراغ پارکی

قیمت فونداسیون پایه چراغ

قیمت فونداسیون پایه چراغ پارکی را با توجه به فاکتوری که دارند می توان مشخص کرد. ابعاد فونداسیون ها یکی از فاکتور های آن و عامل تعیین کننده قیمت آن می باشد و همچنین ارتفاع سازه، نوع طراحی و ساخت آن نیز در قیمت فونداسیون پایه چراغ نقش دارند. قیمت این فونداسیون ها نسبت به کیفیت مصالح استفاده شده در ساخت آن ها متغیر است و مسلماً هر چقدر کیفیت این مصالح بیشتر باشد؛ قیمت فونداسیون هم افزایش خواهد یافت. برای مطلع شدن از قیمت به روز و دقیق فونداسیون ها می توان از طریق نمایندگی های معتبر اطلاع یافت.

فونداسیون آماده پایه چراغ

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

logo-samandehi