ساخت و ساز ساختمان در سال های گذشته رونق زیادی داشته است. تولید فونداسیون پیش ساخته بتنی نیز به همین دلیل افزایش یافته است. فونداسیون پیش ساخته بتنی یکی از ملزومات مورد استفاده در ساخت بسیاری از سازه ها است. ما در ادامه این مطلب به معرفی فونداسیون بتنی پیش ساخته و همچنین قیمت فونداسیون پیش ساخته می پردازیم.

فونداسیون پیش ساخته بتنی چیست؟

برای شروع ابتدا باید با مفهوم فونداسیون آشنا شد. فونداسیون یا پی، در حقیقت بخشی از سازه است که وظیفه انتقال وزن و بار ساختمان به زمین را بر عهده دارد. بنابراین می توان گفت که فونداسیون یکی از مهمترین بخش های یک ساختمان به شمار می رود که سبب پایداری آن در هنگام وقوع حوادثی نظیر زلزله می گردد.

فونداسیون پیش ساخته بتنی نیز یکی از چندین نمونه فونداسیون پیش ساخته موجود در عرصه ساخت و ساز در بازار است. این محصول به دلیل مقاومت بسیار مطلوب، یکی از مستحکم ترین فونداسیون ها به شمار می رود. فونداسیون بتنی پیش ساخته در واقع مانع از تنش های بیش از حد سازه و همچنین نشست های زمین می شود.

فونداسیون پیش ساخته بتنی

کاربرد و قیمت فونداسیون پیش ساخته بتنی

همان طور که در بخش قبل توضیح داده شد، وظیفه فونداسیون ایجاد استحکام در سازه می باشد. بنابراین فونداسیون های بتنی پیش ساخته نیز باید به دلیل مقاومت زیاد، این امر را تا حدود زیادی محقق نمایند. تولید فونداسیون پیش ساخته بتنی در مناطقی که در دسترس روستاها و مناطق دور افتاده می باشند، بسیار ضروری است. این امر سبب می شود تا در این مناطق که معمولا خانه هایی با متراژهای کمتر ساخته می شوند، کیفیت سازه ها افزایش یابد.

اما علاوه بر استفاده از فونداسیون های پیش ساخته بتنی در ساخت ساختمان ها و سازه های جدید، از آن در موارد دیگری نیز استفاده می شود. ساخت پایه دوربین های کنترل ترافیک، پایه چراغ های راهنمایی و رانندگی، دکل های مخابراتی و همچنین پایه چراغ روشنایی، از دیگر کاربردهای فونداسیون پیش ساخته بتنی در صنعت امروز است. می توان گفت که پرکاربردترین فونداسیون در تولید دکل های مخابراتی، این نوع از فونداسیون ها می باشند.

بنابراین باید گفت که بر اساس نوع کاربرد این محصول، کارگاه های تولید فونداسیون پیش ساخته بتنی باید اقدام نمایند. این نوع از فونداسیون همچنین سبب افزایش سرعت در ساخت سازه و افزایش بهره وری می شود.

تولید فونداسیون پیش ساخته بتنی

برای آغاز بحث تولید فونداسیون پیش ساخته بتنی ابتدا باید به این سوال پاسخ داد که فونداسیون های پیش ساخته بتنی در کجا و چگونه تولید می شوند؟ در واقع کارگاه ها و کارخانه های اختصاصی جهت تولید این محصول وجود دارد. از آنجا که تولید فونداسیون پیش ساخته بتنی یک کار تخصصی و پیچیده است، بنابراین باید به این نکته توجه نمود که مراکز تولید نیز باید به صورت حرفه ای و تخصصی در این زمینه فعالیت داشته باشند.

این کارخانه ابتدا باید از مراجع قانونی مجوز و تاییدیه های لازم کیفی را اخذ نمایند. سپس بر اساس نوع سازه، به طراحی و تولید فونداسیون بتنی پیش ساخته بپردازند. در طراحی و ساخت فونداسیون بتنی پیش ساخته ابتدا کاربرد آن و سپس ابعاد سازه باید در نظر گرفته شود. پس از انتقال این المان به محل نصب، باید آنها را به وسیله شمع های تقویت شده به یکدیگر به خوبی متصل نمود تا مقاومت آن چندین برابر شود.

 

 

دکل دوربین مدار بسته , نصب و راه اندازی دکل پایه دوربین , دکل دوربین مداربسته , قیمت دکل دوربین مدار بسته , پایه دکل دوربین مداربسته , پایه دکل دوربین , دکل دوربین قیمت , خرید دکل دوربین مداربسته , دکل دوربین مدار بسته , دکل های دوربین مداربسته , پایه دوربین مداربسته , انواع پایه دوربین مدار بسته , پایه دوربین دام , پایه دوربین , خرید پایه دوربین , قیمت پایه گردان دوربین مدار بسته , قیمت دکل دوربین مداربسته , قیمت پایه دوربین مدار بسته , انواع پایه دوربین , قیمت پایه دوربین مداربسته , دکل دوربین مدار بسته , دکل دوربین , قیمت پایه دوربین , تولید دکل مهاری, تولید فروش انواع دکل مهاری, تولید کننده دکل مهاری, تولیدی دکل مهاری

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

logo-samandehi