دکل مخابراتی خودایستادکل خودایستا

دکل مخابراتی خودایستا نوع خاصی از انواع دکل است که کاربرد های مخصوص به خود را دارد. این نوع از دکل ها بر روی پایه هایشان تکیه می کنند و از وجود هر گونه سیم بکسل مهاری بی نیاز هستند. دکل مخابراتی خودایستا در دو نوع ۴ پایه و ۳ پایه قابل خریداری و استفاده است. در ادامه به بررسی بیشتر دکل خودایستا و کاربردهای هر یک از انواع آن می پردازیم.

دکل مخابراتی خودایستا چیست؟

دکل ها و اشیای عظیم جثه بخش مهمی از جوامع شهری را تحت تاثیر قرار داده اند. دکل خودایستا نیز از جمله این دکل هاست. دکل مخابراتی خودایستا ساختار و طراحی خاصی دارند، از این رو می توان آنها را به عنوان اجرام خود ایستا یاد کرد. ساختار خرپایی شکل و مشبک آن استحکام خاصی به سازه آن می بخشد و آن را از وجود هرگونه سیم بکسل و یا سیم های مهاری بی نیاز می کند.

دکل های خودایستا پایه های خاصی دارند که این نوع از دکل ها با تکیه بر این پایه های ایستایی خود را حفظ می کنند. دکل های خودایستا از قطعات متنوعی تولید می شوند که تعدد هر یک از این قطعات تنوع قیمت دکل ها را تحت تاثیر قرار می دهد. از جمله این قطعات می توان به ناودانی، نبشی و لوله اشاره کرد. نحوه ی اتصال این قطعات به یکدیگر متفاوت است. این به معنی است که قطعات دکل های خودایستا به وسیله ی پیچ و مهره و یا جوش به یکدیگر اتصال می یابند.

دکل مخابراتی خودایستا

انواع دکل خودایستا کدامند؟

دکل مخابراتی خودایستا در دو نوع دکل خودایستا ۴ پایه و دکل خودایستا ۳ پایه طراحی و به بازار فروش چنین محصولاتی عرضه می شود. همانطور که از نامشان پیداست تنها تفاوت این دکل ها در تعداد پایه هایی است که برای هریک از آنها طراحی شده است. و حالا مشخصات هر یک از انواع دکل های خودایستا به این شرح اند:

  1. دکل خودایستای ۴ پایه:

دکل های خودایستا ۴ پایه اغلب از قطعاتی به نام نبشی ساخته و پرداخته می شوند. دلیل انتخاب این قطعات استحکام خاصی است که به دکل های مخابراتی می بخشند. کاربرد دکل های چهار پایه خودایستا دلیل انتخاب نبشی و درخواست استحکام را توجیه می کند. دکل خودایستا چهارپایه ظرفیت، ارتفاع و استقرار بهتری را به عنوان یک دکل فراهم می کند.

۲٫ دکل خودایستای ۳ پایه:

تنها تفاوت دکل های خودایستا سه پایه با دکل های خودایستا چهارپایه تنها در تعداد پایه های آنها خلاصه می شود. از جمله قطعاتی که در ساخت این نوع از دکل ها مورد استفاده قرار می گیرند میتوان به نبشی، ناودانی و لوله اشاره نمود. بزرگترین مزیت این سری از دکل های مخابراتی خودایستا قیمت پایین و کم جاگیر بودن آنهاست.

دکل خودایستا

کاربرد های دکل مخابراتی خود ایستا

کاربرد دکل های مخابراتی خودایستا را می بایستی با توجه به نوع آن بررسی کرد. از این کاربرد هر یک از انواع دکل های خودایستا به این شرح اند:

  1. اپراتور های تلفن همراه (دکل خودایستای ۳ پایه )
  2. فعالیت ها نظامی (دکل خودایستای ۳ پایه )
  3. صنایع مخابراتی (دکل خودایستای ۳ پایه )
  4. صنایع نفت (دکل خودایستای ۴ پایه )
  5. صنایع گاز( دکل خودایستای ۴ پایه )

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

logo-samandehi