برج نوری روشنایی از جمله محصولات کاربردی و موثر در عرصه نور پردازی شهری هستند که برخی از ارگان ها نظیر شهرداری و … از انواع مختلف این تجهیزات برای زیباسازی و روشنایی محوطه های بزرگ عمومی نظیر پارک ها، محوطه های صنعتی، بیمارستان ها و بلوار های خیابان در هنگام شب استفاده میکنند. در این مقاله قصد داریم تا هر چند به صورت مختصر اما مفید اطلاعاتی را راجع به مزایای نصب برج نوری و  انوا مختلف آن برای شما خوانندگان عزیز و محترم به اشتراک بگذاریم؛ همراه ما باشید.

برج نوری روشنایی

منظور از برج نوری (روشنایی) چیست؟

امروزه از سازه های فلزی مستحکم و مرتفع به همراه پروژکتورهای LED نصب شده در قسمت سر آن برای پخش نور به صورت گسترده و یکنواخت در سرتاسر فضاها و محوطه های باز و وسیع سطح شهر استفاده میشود که به آن برج نوری (روشنایی) گفته می شود. در این نوع برج ها، سطح خارجی سازه فلزی آن را به منظور محافظت و عایق کردن آن با مواردی از جنس گالوانیزه گرم میپوشانند و تمامی قطعات مکمل و جانبی مورد نیاز آن نیز همانند پروژکتورها و … به صورت اورلب در محل صحیح خود مونتاژ میگردند. همچنین جهت تامین ایمنی لازم  سبد یا همان هد برج نوری به هنگام حرکت به صورت دستی یا برقی از سیستم های قفل اینترلاک و پاراشوت کمک گرفته میشود.

انواع دکل روشنایی (برج نوری)

برج های روشنایی را میتوان به لحاظ چند خصوصیت آن به دسته و انواع مختلف تقسیم کرد. به طور مثال این نوع برج ها از نظر نحوه عملکرد و کارایی آن به سه دسته مختلف برج های روشنایی با هد ثابت، هد متحرک و استادیومی تقسیم میشود. هر یک از سه دسته نامبرده شده خود نیز دارای زیر مجموعه هایی هستند که برج نوری ثابت دارای دو نوع نردبان دار و فاقد نردبان و همچین برج نوری با هد متحرک دارای دو نوع هندل دستی و موتور الکتریکی میباشد. برج نوری (روشنایی) استادیومی نیز به نوعی زیر مجموعه برج های ثابت و متحرک به شمار می آید ولی با توجه به کاربرد گسترده ای که در جهت روشنایی محوطه استادیوم های بزرگ ورزشی دارد؛ آن را در دسته ای مجزا از انواع برج روشنایی نام میبرند.

دکل روشنایی

همچنین انواع برج نوری را بر حسب آیتم های مورد نظر محل نصب میتوان برای طراحی و ساخت پایه های برج نوری با ارتفاع متداول ۶ ، ۹، ۱۲، ۱۸، ۳۰ و در نهایت ۶۰ متری اقدام کنید. هر یک از انواع برج های نامبرده شده از کاربرد و مزایای مختص به خود برخوردار بوده و هدف کلی آن روشنایی فضای اطراف محل نصب خود برای امنیت بیشتر و آسودگی خاطر عابران میباشد.

نکات مورد توجه در نصب برج نوری

به هنگام طراحی، ساخت و نصب برج نوری (روشنایی) لازم است که همواره فاکتورهای مختلفی را مد نظر خود قرار داد که از جمله این فاکتورهای مهم و اساسی  میتوان به موارد مطرح شده در قسمت ذیل اشاره کرد :

– میزان سرعت و جهت باد غالب منطقه

– ساختار زمین و جنس خاک منطقه

– مقاومت و دوام بالای فونداسیون برج در مقابل وقوع حوادث طبیعی احتمالی نظیر طوفان های شدید، سیل، زلزله

– رعایت تمامی اصول و نکات مربوط به استانداردهای بین المللی در طراحی، ساخت و نصب این سازه فلزی

– محاسبه حجم و میزان وزن استاندارد برج برای فونداسیون

 

 

قیمت خرید دکل های مهاری , قیمت خرید دکل مهاری , لیست قیمت دکل مهاری , قیمت دکل چهار وجهی , قیمت نصب دکل مهاری , قیمت دکل سه وجهی , قیمت فروش دکل مهاری , قیمت دکل مهاری , قیمت دکل, تولید دکل مهاری, تولید فروش انواع دکل مهاری, تولید کننده دکل مهاری, تولیدی دکل مهاری, دکل مهاری

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

logo-samandehi