دکل مخابراتی خودایستا ۳ و ۴ پایه هستند تمام قسمت های دکل های مخابراتی خود ایستا به صورت پیش ساخته هستند این قطعات در محل اجرای دکل مخابراتی مونتاژ می شوند. به هنگام راه اندازی دکل مخابراتی باید به نوع خاک منطقه توجه کافی داشت .فونداسیونی که برای راه اندازی دکل ساخته می شود باید متناسب با خاک منطقه ، سرعت وزش باد و بار وارده طراحی شود. مونتاژ کردن قطعات دکل بسیار آسان است به همراه قطعات دکل دفترچه راهنمای نصب آن نیز موجود می باشد. نصاب با توجه به نقشه مونتاژ، قطعات دکل مخابراتی خود ایستا را اجرا خواهد کرد.

دکل مخابراتی خودایستا

کاربرد دکل مخابراتی خودایستا

عمده کاربرد دکل های خود ایستا در زمینه ی مخابرات می باشد برروی این دکل ها آنتن های رادیویی و تلفن همراه، ماکروویو و… نصب می شود. نکته ی مهم در مورد دکل های مخابراتی خودایستا این است که از آن جایی که این نوع از دکل ها دارای اجزای جدا از هم می باشند حمل و نقل آن ها بسیار آسان است و نکته دیگر در مورد دکل مخابراتی خود ایستا این است که این نوع دکل ها از ترکیب خرپا و پایه تشکیل شده اند بدین ترتیب برای اجرا و نصب بر روی زمین احتیاجی به سیم مهاری ندارند. در دکل مخابراتی خودایستا پایه ها از لوله هایی تشکیل شده اند و خرپاهایی نیز وجود دارند که لوله ها به آن ها متصل می شوند.

دکل مخابراتی خودایستا استقامت بالایی در برابر نیروهای برشی و انواع گشتاورهای وارد شده بر دکل دارد. نام دیگر دکل های خودایستا لتیس می باشد.ویژگی های دکل های خود ایستا عبارتند از:

به طور کل دکل مخابراتی یا لتیس از ترکیب لوله و نبشی ساخته می شود.

اجزای تشکیل دهنده دکل ها به صورت شبکه ای می باشد

سطح مقطع دکل های مخابراتی با افزایش ارتفاع متناسب با شیب استاندارد کاهش پیدا می کنند.

دکل های خودایستا ۳ و ۴ پایه

دکل مخابراتی خودایستا ۳ پایه به صورت مشبک ساخته می شوند و سطح مقطع آن مسلط می باشد. برای ساخت پایه های این نوع دکل ها از نبشی ۶۰ درجه و میلگرد های توپر استفاده می شود. دکل های ۳ پایه به دو دسته تقسیم می شوند:

دکل سه پایه لوله نبشی:این نوع دکل ها دارای پایه های لوله ای شکل هستند و خرپای آن نیز از نبشی ساخته شده است، اتصال لوله ها به خرپا به وسیله ی پیچ و مهره می باشد و برای اتصال سکشن در هر قسمت از دکل مخابراتی خود ایستا از فلنجی استفاده می شود.

دکل سه پایه تمام نبشی: تمام اجزای تشکیل دهنده این نوع دکل از نبشی تشکیل شده است. برای اتصال پایه ها و خرپا های این نوع دکل از پیچ و مهره استفاده می شود. آنتن های بسیاری بر روی این نوع دکل ها نصب می شود.

دکل های خودایستا چهارپایه: اجزای تشکیل دهنده ی دکل های چهارپایه به طور کل از نبشی ساخته شده اند مقطع این نوع دکل ها مربع شکل می باشد.

مزایا و معایب نصب دکل های مخابراتی

مزایای دکل خود ایستا عبارتند از: دکل های خود ایستا دارای مقاومت بالایی در مقابل نیروهای وارد شده از جانب باد هستند.

در صورتی که در قسمت یا بخشی از دکل عیب و ایرادی به وجود آید به راحتی قابل بررسی می باشد و به راحتی می توانند مشکل آن قطعه را رفع کنند زیرا تمام قطعات دکل ها به صورت مجزا هستند.

معایب دکل خود ایستا عبارتند از: برای نصب این نوع از دکل ها نیاز به فضای بزرگتری در مقایسه با سایر دکل های مخابراتی می باشد.

در ساخت نوعی از دکل خود ایستا که از لوله برای ساخت آن استفاده می شود نمی توان داخل لوله را بررسی کرد.

در صورتی که خوردگی قطعات استفاده شده در ساخت دکل به طور کامل نمایان نشود قابل تشخیص نمی باشد.

 

برج روشنایی, برج نور, دکل روشنایی, نصب برج نوری, قیمت برج نوری, مشخصات فنی برج نوری, مشخصات برج روشنایی, برج نوری متحرک برقی, برج نوری دستی, برج روشنایی, برج نور, دکل روشنایی, نصب برج نوری, خرید فونداسیون آماده پایه چراغ, خرید فونداسیون آماده, فونداسیون آماده پایه چراغ , فروش فونداسیون پایه چراغ , فونداسیون پایه چراغ خیابانی

قیمت فونداسیون پایه چراغ, فونداسیون پایه چراغ پارکی, فونداسیون پایه چراغ , فونداسیون پایه روشنایی, فونداسیون آماده پایه روشنایی, جمع آوری دکل مخابراتی , جمع آوری دکل های مخابراتی , جمع آوری دکل مهاری , جمع کردن دکل , جمع آوری دکل , شکایت برای جمع آوری دکل مخابراتی

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

logo-samandehi