برج روشنایی وسیله ای برای روشنایی مکان هایی با فضای گسترده است. برای نصب برج نور می بایست به نکاتی توجه شود که سبب دوام و کارایی بهتر آن خواهد شد. هر چه سازه وزن سنگین تری داشته باشد قیمت آن برای مشتری بیشتر خواهد بود که این موضوع به عوامل متعددی بستگی دارد که در ادامه به آن پرداخته ایم. با ما همراه باشید.

برج نور

برج نور در واقع همان دکل نور و روشنایی است که معمولا از آن برای روشن شدن محوطه وسیعی مثل پارک ها، میدان ها، خیابان و ساختمان ها استفاده می شود. احتمالا نام پروژکتور به گوشتان خورده است. پروژکتور نیز شکل مکمل برج های روشنایی می باشد. شهردارهای بسیاری که اولویت خود زیباسازی و شکوه شهر باشد، از برج نور برای زیبا کردن و روشن کردن شهر در شب استفاده می کنند و اقدام به خرید برج نور می نمایند.

برج روشنایی

نصب برج نوری

برای نصب برج نور لازم است به نکاتی توجه شود تا سازه بدون عیب و نقص نصب شده و مدت زمان زیادی بدون مشکل قابل استفاده باشد. برای نصب برج روشنایی معمولا حدود یک ماه قبل از نصب، چاله مناسبی با توجه به ارتفاع دکل و ابعاد آن حفر می شود. پس از این که چاله حفر شد لازم است که داخل حفره میلگرد هایی کار گذاشته شود. میلگردها می بایست همانند شابلون ارائه شده از داخل حفره به سمت بیرون آرماتور بندی شود. پس از انجام این مراحل، لازم است که درون حفره با بتنی که از لحاظ فنی توانایی نگهداری دکل روشنایی را دارد پر شود. معمولا حدود ۲۵ روز زمان لازم است تا بتن ریخته شده در حفره کاملا خشک شود تا پس از آن نصاب بتواند برج نور را نصب کند.

برج نوری

عوامل موثر در قیمت برج روشنایی

رعایت برخی از عوامل در نصب برج روشنایی سبب می شود که کارایی و کیفیت دکل نصب شده مناسب بوده و کاربری طولانی تری داشته باشد. اولین عامل دقت و رعایت ارتفاع دکل روشنایی است. ارتفاع دکل روشنایی می بایست با احتساب میزان اورلپ در نظر گرفته شود. زیرا در هنگام نصب ارتفاع دکل در دو مرحله اورلپ می شود و در هر مرحله حدود یک متر از ارتفاع برج نور کاسته می شود. به همین دلیل لازم است که هنگام استعلام قیمت و سفارش این نکته مهم در نظر گرفته شود.

دهانه بالا و پایین دکل روشنایی در میزان قیمت موثر است. به طوری که معمولا قطر دهانه پایین بیشتر از دهانه بالا است. حال اگر شرکتی تمایل به بیشتر گرفتن قطر در قسمت پایین یا بالای سازه باشد باید بداند که وزن سازه نیز سنگین تر شده و طبیعتا قیمت بالاتر می رود.

ضخامت ورقه ای که در برج روشنایی به کار می رود نیز متفاوت است. به طوری که قطعات پایینی معمولا ضخیم تر و محکم تر هستند و قطعات بالای دکل از ضخامت کمتری برخوردارند. اینجا نیز هر چقدر ضخامت ورقه بالاتر برود طبیعتا وزن سنگین تری خواهد داشت و قیمت بالاتری دارد.

در صورتی که مشتری سفارش بیشتری برای دکل روشنایی داشته باشد، هزینه ها سرشکن شده و قیمت تمام شده کمتری برای تولید کننده خواهد داشت و در نتیجه مشتری مبلغ کمتری را به ازای هر دکل خواهد پرداخت. در کنار این موضوع مشتری می تواند پروژکتورهای مورد استفاده در برج روشنایی را به صورت جداگانه از بازار با تنوع و رنج قیمت متفاوت تهیه کند.

 

دکل مهاری g35 سه وجهی, دکل مهاری جی ۳۵ , دکل مهاری سه وجهی g35 , قیمت دکل مهاری سه وجهی g35, کاربرد دکل مهاری سه وجهی g35, خرید و فروش دکل مهاری

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

logo-samandehi