امروزه از دکل برای نصب دوربین در بزرگراه ها و جاده ها، اماکن عمومی، فروشگاه ها و …  استفاده می شود تا ارتفاع لازم و زاویه دید مناسب را ایجاد کنند. دکل دوربین مداربسته در انواع طرح ها و مدل ها توسط شرکت های فعال در این زمینه طراحی و تولید می شود. از این دکلهای دوربین در جاده ها به منظور کنترل ترافیک معابر شهری و برون شهری و در سایر اماکن به عنوان کنترل و زیر نظر گرفتن منطقه با افزایش محدوده و زاویه دید استفاده می شود. به طور کلی در طراحی و ساخت این سازه های مهندسی باید استانداردهای طراحی را براساس فاکتورهای مختلفی رعایت کرد تا دکل متناسب با نیاز کارفرما، شرایط منطقه و … طراحی و ساخته شود.

اگر به دنبال تهیه دکلی متناسب با نیاز خود هستید، توصیه می کنیم به شرکت های معتبر در زمینه تولید دکل مراجعه کنید و به ثبت سفارش ساخت دکل براساس استاندارد و آیین نامه های مهندسی اقدام کنید. در این مقاله قصد داریم تا به طراحی و ساخت دکلهای دوربین مداربسته بپردازیم؛ بنابراین توصیه می کنیم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

آشنایی با  دکلهای دوربین مداربسته

دکل ها در واقع نوعی سازه مهندسی سبک وزن می باشند که از آنها به منظورهای مختلفی از جمله نصب دوربین مداربسته استفاده می شود. یکی از بهترین دکلهای مورد استفاده برای نصب دوربین، دکل چند وجهی مونوپل محسوب می شود که برای افزایش دید و زاویه دوربین در ارتفاع بالا از سطح زمین مورد استفاده قرار می گیرند. اغلب این دکلها از جنس آهن با روکش گالوانیزه گرم یا رنگهای صنعتی می باشند تا در شرایط جوی مختلف، دچار فرسودگی و زنگ زدگی نشوند و از مقاومت فیزیکی قابل قبولی برخوردار باشند. اکثر این دکل ها برای نصب چند دوربین مناسب هستند و بسیاری از شرکت های سازنده بر اساس استانداردها و آیین نامه های مهندسی به طراحی و ساخت دکل های دوربین مداربسته مشغول هستند.

دکل دوربین

عوامل موثر در طراحی دکل دوربین

همانطور که اشاره شد، شرکت های فعال در زمینه تولید دکلهای دوربین مداربسته بر اساس اصول فنی مهندسی و ضوابط مربوطه به طراحی و ساخت دکل اقدام می کنند. از جمله استانداردهای ساخت و طراحی دکل دوربین، می توان به آیین نامه فولاد AISC، آیین نامه IRAN 2800 و استاندارد EIA_ F_222_ RS  اشارهکرد. افراد متخصص و ماهر با رعایت این استانداردها و فاکتورهای مختلف به تولید دکلهای دوربین اقدام می کنند. از جمله عوامل موثر در در طراحی دکلهای دوربین مداربسته، می توان موارد زیر را نام برد:

  • حجم و وزن بار
  • وضعیت قرارگیری سازه
  • شناسایی منطقه از نظر شرایط آب و هوایی
  • محاسبه انواع بارهای وارده مانند بارهای مرده، بارهای زنده، بار استاتیکی و بار دینامیکی
  • و…

نقشه طراحی دکلهای دوربین شامل چه مواردی می باشد؟

طراحی و ساخت دکلهایی به عنوان پایه برای نصب دوربین در ارتفاع بالاتر از سطح زمین توسط متخصصین و طراحان سازه مهندسی انجام می شود. نقشه طراحی استاندارد دکل دوربین، شامل موارد زیر می باشد:

  • ارتفاع دکل
  • طول بازو
  • ضخامت ورق
  • قطر پایه و دستک
  • نوع و تعداد اتصالات
  • و…

 

 

قیمت فروش دکل های مخابراتی خود ایستا, قیمت دکل مخابراتی خود ایستا, قیمت دکل مخابراتی خودایستا, قیمت دکل مخابراتی, فروش دکل مخابراتی خود ایستا, فروش دکل مخابراتی خودایستا , جمع آوری دکل مخابراتی , جمع آوری دکل های مخابراتی , جمع آوری دکل مهاری , جمع کردن دکل , جمع آوری دکل , شکایت برای جمع آوری دکل مخابراتی

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

logo-samandehi