برای ساختن سریع فونداسیون یا همان پی می توان از سیستم فونداسیون پیش ساخته استفاده کرد. قطعه های این فونداسیون ها به شکل سفارشی در کارخانه ها طراحی و ساخته می گردند. سپس با گرفتن تاییدیه های لازم برای تضمین کیفیت مورد تایید قرار می گیرند. قطعه های ساخته شده به محل مورد نظر انتقال پیدا می کنند و توسط شمع تقویت می شوند سپس به همدیگر اتصال پیدا می کنند. استفاده کردن از تکنیک فونداسیون های پیش ساخته باعث افزایش هرچه بیشتر بهره وری به خصوص در پرایط های ناپایدار جوی می شود و نیاز به حفاری هم بسیار کم می شود.

فونداسیون پیش ساخته بتنی

فونداسیون پیش ساخته بتنی

قطعه های پیش ساخته بتنی از انواع محصولات بتنی می باشند که در ساخت و ساز کاربرد زیادی دارند که این قطعه ها انواع مختلفی دارند. اولین مدل از قطعات پیش ساخته بتنی، بتن پیش ساخته از جنس بتن است که استفاده از آن حدودا ۵۰ سال است در ایران رواج دارد. برای تولید فونداسیون بتنی پیش ساخته از عملیات ریخته گری استفاده می شود. استفاده کردن از بتن پیش ساخته بتنی مزایای بسیار زیادی در ساخت و ساز دارد که امنیت پروژه هنگام احداث از مهم ترین آنها می باشد. میزان شدت باد در محل یکی از عامل های مهم در طراحی کردن دیوارهای پیش ساخته بتنی است زیرا برای طراحی فونداسیون ها و ستون ها باید وزن بار وارده به دیوار ها مشخص باشد که همان شدت باد موردنظر می باشد.

عیار بتنی که ساخت و ساز این دیوار ها استفاده می شود ۳۵۰ کیلوگرم است و از سیمان های تیپ ۱ و یا ۲ در آنها استفاده می شود. تمامی قطعات دیوار طبق محاسبات با آرماتورهای مسلح شده می باشد. همچنین دیوارها در برابر نشست و رانش منعطف می باشند. انواع قطعه های اصلی سازه شامل دیوارهای Large Panel، دو جداره، تک جداره، عایق دار، ساده باربر، فیسینگ، نما و همینطور ماندگار فلزی به صورت مشبک می باشد.

فونداسیون پیش ساخته پایه روشنایی

فونداسیون پیش ساخته پایه روشنایی

این نوع فونداسیون ها به طور معمول با عیار بتن ۴۰۰ کیلوگرم ساخته می شوند و ابعادشان نیز معمولا ۲۰۰*۶۰*۶۰ و ۱۶۰*۴۰*۴۰ است که این اندازه ها دارای ۴ و یا ۶ بولت هستند. نوه دیگر نیز دارای ابعاد ۴۰*۴۰*۴۰ است و ۴ بولت دارد. فونداسیون های پیش ساخته پایه روشنایی دارای لوله هایی تعبیه شده برای منتقل کردن سیم و کابل ها از زمین یه پایه ها می باشند که این امر عملیات برق کشی را آسان تر می کند. برج های نوری باید دارای فونداسیون های به خصوص خود باشند تا یک فونداسیون استاندارد و اصولی باشد.

انواع برج نوری در فونداسیون های پیش ساخته

  • برج نوری ارتفاع ۱۸ متر
  • برج نوری ارتفاع ۱۲ متر
  • برج نوری ارتفاع ۹ متر
  • برج نوری ارتفاع ۶ متر

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

logo-samandehi