دکل مهاری دسته ای از دکل ها هستند که سبک، قابلیت نصب آسان و هزینه مقرون به صرفه دارند. روی این دکل ها به دلیل سبک بودن، نمی توان تجهیزات سنگین نصب نمود و معمولا در ارتفاع هر ۹ متر می بایست توسط سیم نگهدارنده مهار شود.

نقشه دکل مهاری

دکل مهاری طراحی ساده ای دارد. برای محاسبات دکل مهاری لازم است که ابتدا سازه ای طراحی شود. آیین نامه هایی در خصوص اصولی که باید سازه احداث شود وجود دارد که مهندسان باید بر طبق آن پیش بروند.  علاوه بر طراحی درست و صحیح عوامل دیگری نظیر مسائل اقتصادی و تهیه مواد اولیه نیز وجود دارند که ممکن است از محدودیت ها به شمار رود.

محاسبات دکل مهاری

پس از طراحی نتیجه به دست آمده در یک دفترچه محاسبات ثبت می شود و پس از جمع بندی و نظرات کارفرما و مسئولان مربوط، برای اجرایی شدن به مقامات بالاتر ارجاع داده می شود. اطلاعاتی که برای ساختن سازه در این دفترچه ذکر شده شامل، مصالح مورد استفاده، ابعاد و مکان اجرا می شود. به عنوان مثال برای انتشار امواج مهمترین عامل کاربردی آنتن و دکل است. علاوه بر این ارتفاع دکل در امر انتشار نقش مهمی را ایفا می کند به همین دلیل است که دکل های مهاری معمولا در ارتفاعات و پشت بام ساختمان های مسکونی و تجاری احداث می شود.

دکل های مهاری

در ابتدا باید گفت دکل های مهاری نوعی از دکل ها هستند که با سیم نگهدارنده ای باید به یک سازه قوی بتنی  و یا زمین متصل شوند. از ویژگی های این سازه سبکی و قابلیت نصب آسان آن در هر مکانی است (البته لازم است بدانید نصب دکل بر روی زمین احتیاج به فضای بیشتری برای نصب سیم های نگهدارنده دارد.) مقرون به صرفه بودن این نوع دکل، دلیلی است که طرفداران زیادی دارد.

از موارد مهمی که باید به آن توجه شود ایستایی و مقاومت دکل در مقابل وزش باد است. سبکی و وزن متعادل تجهیزاتی که مرتبط با دکل است نیز در میزان مقاومت دکل تاثیر مستقیم دارد. در موقعیت جغرافیایی منطقه عواملی نظیر زلزله خیز بودن، شدت وزش باد و یا یخبندان نیز دخیل است.

 

 

نصب دکل خود ایستا, نصب دکل خودایستا, دکل های مخابراتی خود ایستا, دکل های مخابراتی خودایستا, دکل مخابراتی خود ایستا, دکل مخابراتی خودایستا, دکل خودایستا چیست, دکل خود ایستا چیست, دکل خودایستا, دکل خود ایستاخرید فونداسیون آماده پایه چراغ, خرید فونداسیون آماده, فونداسیون آماده پایه چراغ , فروش فونداسیون پایه چراغ , فونداسیون پایه چراغ خیابانی, قیمت فونداسیون پایه چراغ, فونداسیون پایه چراغ پارکی, فونداسیون پایه چراغ , فونداسیون پایه روشنایی, فونداسیون آماده پایه روشنایی

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

logo-samandehi