جهت محکم نگاه داشتن دکل مهاری از سازه ای به نام فونداسیون دکل مهاری استفاده می شود. کار این بخش انتقال نیروهای وارد شده به دکل است. در این مقاله به نحوه ساخت و انجام این کار و همچنین تفاوت مراحل کار برای دکل های مختلف خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

فونداسیون دکل مهاری چیست؟

دکل های مهاری به خاطر ارتفاع زیاد و همچنین بار و فشاری که بر آن وارد می شود نیازمند یک پی مناسب جهت تحمل ابن فشار است. این کار یک امر بسیار حرفه ای و متخصصانه است که باید توسط افراد با تجربه در این کار انجام شود.

این افراد با توجه به مسائل مختلفی اقدام به طراحی و ساخت فونداسیون برای انواع دکل های مهاری می نمایند. توجه به ارتفاع و فشار وارده بر دکل و همچنین مقاومت سطحی که دکل بر روی آن نصب می شود از مهم ترین نکات برای ساخت این سازه است.

فونداسیون دکل مهاری

تفاوت محل دکل با انتخاب نوع  فونداسیون

کلا فونداسیون دکل مهاری به دو نوع مختلف تقسیم می شود.

  1. فونداسیون برای دکل های روی بام
  2. فونداسیون برای دکل های زمینی

فونداسیون دکل های پشت بام

برای دکل های مهاری که بر روی پشت بام نصب می شوند عمل فونداسیون دکل مهاری از نوع فونداسیون آهنی پشت بامی استفاده می شود. در این نوع فونداسیون از تیر آهن نبشی نمره ۱۶  و یک سازه اچ مانند که ابعادی حدود ۱ متر دارد استفاده شده و به قسمت بیس پلنت جوش داده می شود. این مکان باید درست در زیر دکل مهاری باشد. فونداسیون دکل مهاری باید بر روی کف پشت بام و ما بین دو ستون افقی که به صورت اچ است نصب شود. این کار کمک می نماید تا بار اضافی بر روی قاعده دکل بر روی  سطح بام انتقال یابد و در این سطح پخش شود.

برای سیم های مهار نیز از عصایی استفاده می شود. برای این کار بخش کوچکی از محل سطح بام  را خراب نموده و این عصایی به تیرهای سقف و پل ها جوش داده می شود. بعد دوباره سطح این قسمت بام را با ایزوگام پوشش داده و مانع از نفوذ رطوبت به داخل خانه می شوند.

دکل دوربین نظارتی, خرید دکل دوربین نظارتی , معرفی دکل دوربین نظارتی, پایه دوربین نظارتی, پایه دوربین امنیتی, دکل دوربین ترافیکی , پایه دوربین ترافیکی , نصب دکل خود ایستا, نصب دکل خودایستا, دکل های مخابراتی خود ایستا, دکل های مخابراتی خودایستا, دکل مخابراتی خود ایستا, دکل مخابراتی خودایستا, دکل خودایستا چیست, دکل خود ایستا چیست, دکل خودایستا, دکل خود ایستا

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

logo-samandehi