اگرچه سیستم اترنت ۱۰ گیگابیت در بازار ارتباطات وضعیت غالبی نسبت به دیگر سیستم ها دارد اما هنوز هم بسیاری از زیرساخت های ۱GbE در شبکه های امروز وجود دارند. فرستنده نوری SFP از جمله انواع ماژول فیبر نوری سیسکو، به عنوان یک مولفه مهم برای پشتیبانی از انتقال داده ۱G ، در اکثر شبکه های گیگابیت اترنت نیز به طور فزاینده ای مورد نیاز است. بسیاری از فروشندگان مانند سیسکو، یکی از مشهورترین و معتبرترین شرکت در صنعت ارتباطات، انواع مختلفی از ماژول های فرستنده SFP را به بازار ارائه داده اند.

ماژول فیبر نوری سیسکو چیست و چه کاربرد هایی دارد؟

ماژول های فیبر نوری سیسکو از دسته تجهیزات شبکه قابل اتصال به فرم کوچک هستند که با نام SFP شناخته می شوند. این ماژول ها یک فرستنده نوری جمع و جور هستند که از برنامه های اترنت ،، Sonet / SDH و کانال فیبر نوری در تمام سیستم عامل های سوئیچینگ و مسیریابی سیسکو پشتیبانی می کنند.

فرستنده های قابل تعویض سیسکو یک راه حل مناسب و مقرون به صرفه را برای پذیرش در مرکز داده، محوطه دانشگاه ها، اماکن عمومی در دسترس و مشخص در کلانشهرها و شبکه های حلقه ای و شبکه های ذخیره سازی ارائه می دهند. محصولات Cisco از رابط های قابل اتصال گرم استفاده کرده و مجموعه گسترده ای از ویژگی ها و قابلیت ها را از نظر سرعت، پروتکل، میزان دستیابی و پشتیبانی از رسانه انتقال ارائه می دهند.

معرفی انواع ماژول فیبر نوری سیسکو

اگر بخواهیم به معرفی انواع ماژول فیبر نوری سیسکو بپردازیم، می توان سه نوع از این ماژول ها را که معمولا رایج هستند نام برد که عبارتند از:

  • GLC-SX-MM SFP: این نوع از ماژول ها در واقع به صورت Sfp های دوبلکس برای انتقال و دریافت داده به صورت ارتباط نوری برای فیبرهای حالت multimode  مورد استفاده قرار می گیرند.
  • GLC-LX-SM SFP: این ماژول که از انواع ماژول فیبر نوری سیسکو می باشد، یک نوع sfp از نوع lp duplex بوده و برای شبکه های نوری مورد استفاده قرار می گیرند. این نوع ماژول در طول موج ۱۳۱۰ تا فاصله ۱۰ کیلومتر و ماکسیمم پهنای باند ۱Gbps عمل می کند.
  • GLC-T SFP: یکی دیگر از انواع ماژول فیبر نوری سیسکو است که از جنس مس بوده و برای کابل کشی ها با استاندارد Cat5 محافظت نشده تا ۱۰۰ متر استفاده می شود. این ماژول ۱Gbps پهنای باند برای انتقال داده و همچنین اتصال اترنت به صورت full-duplex گیگابایت ارائه می دهد.

این ماژول ها در برنامه های مختلفی کاربرد دارند. به عنوان مثال GLC-SX-MM SFP برای تجهیزات مبتنی بر فیبر چند منظوره استفاده می شود، در حالی که GLC-LX-SM SFP برای زیرساخت های مبتنی بر فیبر یک حالته مناسب تر است و GLC-T SFP اغلب با کابل مسی مانند کابل اترنت Cat5 مورد استفاده قرار می گیرد.

خرید و قیمت ماژول فیبر نوری سیسکو

حال با توضیحاتی که در مورد ماژول های فیبر نوری و انواع آن به طور خلاصه بیان کردیم، یکی دیگر از چیزهایی که باید در نظر گرفته شود، بودجه شما است. با توجه به انحصار تولید این محصولات شبکه و کیفیت و ویژگی های مختلف این محصولات که در قالب طیف مختلفی از ماژول ها ارائه شده اند، قیمت ماژول فیبر نوری بازه های مختلفی را در برمی گیرد و لازم است قیمت ها به صورت روزانه از وب سایت های فروشنده تجهیزات شبکه مورد بررسی قرار گیرند.

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

logo-samandehi