آموزش نصب دکل مهاریدکل سه وجهی

نصب دکل مهاری سه وجهی هم بر روی پشت بام و هم بر روی زمین امکان پذیر است. دکل سه وجهی از انواع دکل ها با وزن سبک محسوب می شود و سطح مقطع آن مانند دکل ۴۵G است. فاصله ی پایه های دکل از یکدیگر ۳۵ سانتی متر است و هر قسمت دکل به طول ۳ متر می باشد.

نصب دکل مهاری سه وجهی

اصول کلی نصب دکل مهاری سه وجهی بر مبنای کابل مهاری می باشد زیرا ساختار دکل مهاری برای ایستایی و مقاومت در برابر نیروهای برشی نیازمند کابل هایی است که توسط آن به یک تکیه گاه متصل شوند. دکل های سه وجهی مقاومت بالایی در برابر نیروهای فشاری دارند. فضایی که برای نصب دکل مهاری سه وجهی مورد نیاز است بسیار کم است به همین علت کاربرد این دکل در فضاهای پر ازدحام شهری بسیار زیاد است.

نیروهایی که وظیفه ی نصب و اجرای دکل های مهاری را دارند باید دوره ی آموزش نصب دکل مهاری را به طور کامل گذرانده باشند. روش اصلی نصب دکل های سه وجهی به صورت دستی و با دستگاه جین پول می باشد به این صورت که یکی از نصاب ها در پایه ی دکل می ایستد اجزای دکل اعم از میلگرد و لوله را در فاصله ی سه متری به وسیله ی طناب و قرقره به یکدیگر متصل می کند و در قسمت بالایی جین پول قرار می دهد، نصاب دیگر بخش های متصل به هم را بر روی یکدیگر سوار می کند و به کمک پیچ و مهره آن بخش ها را به یکدیگر متصل و محکم می کند.

آموزش نصب دکل مهاری

کاربرد دکل مهاری سه وجهی

دکل مهاری g45 سه وجهی به علت وزن کم، آسانی نصب، اجرا و ارزان قیمت بودن کاربردهای بسیاری دارند که برخی از آن ها عبارتند از: شبکه ارتباطات رادیویی، نصب آنتن تلفن همراه، دیش های ماهواره ای، صنایع دریایی و…

برخی از مزایای نصب دکل های سه وجهی عبارتند از:

·        هزینه ی نصب و اجرای پایین مهمترین مزیت دکل های سه وجهی است.

·        بدلیل اینکه دکل در تمام قسمت ها شکلی یکسانی دارد می توان ارتفاع آن را افزایش یا کاهش داد.

·        استقامت بالای دکل ها و وزن پایین آن موجب برتری دکل سه وجهی نسبت به سایر دکل ها است.

 

 نحوه ی طراحی دکل های سه وجهی

اتصال دکل مهاری g35 چهار وجهی از نوع مفصلی است سه روش مختلف برای طراحی دکل های سه وجهی وجود دارد که عبارتند از:

·        کاهش ضخامت پایه ها

·        اتصال پایه ها به یکدیگر به صورت لولایی انجام می گیرد

·        ترکیب دو روش کاهش ضخامت پایه ها و سبک پایه های لولایی

در روش ترکیبی اتصال به صورت نر و ماده انجام می گیرد. با توجه به ظرفیت دکل ها و ایستادگی آن ها کابل های مهاری در فواصل مشخص به دکل های سه وجهی متصل می شوند و بار وارد بر آن را به فونداسیون انتقال می دهند.

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

logo-samandehi