نصب دکل مهاری سه وجهی به علت وزن کم و آسانی در اجرا هزینه ی  بسیار کمی دارد.ساختار این نوع از دکل ها به صورت عمودی و بلند می باشد برای اتصال آنها به زمین از کابل های مهاری یا سیم بکسل استفاده می شود به این صورت که آنها را به زمین یا یک تکیه گاه متصل می کنند.

مراحل نصب دکل مهاری سه وجهی

همان طور که گفته شد دکل های مهاری سه وجهی دارای وزن سبکی هستند از این رو برای نصب و اجرای آن نیازی به جرثقیل نیست اما نیروها و کارگرانی که وظیفه نصب دکل را به عهده دارند باید آموزش نصب دکل مهاری را دیده باشند نصب دکل سه وجهی توسط دستگاهی به نام جین پول صورت می گیرد.

در این روش ابتدا باید فونداسیون هایی برای قرارگیری دکل ساخته شود سپس یک نصاب سکشن های ۳ متری دکل را توسط طناب و قرقره با جین پول به یکدیگر متصل میکند نصاب دیگر قطعاتی که به یکدیگر متصل شده اند را با جین پول بر روی هم قرار می دهد در انتها برای فیکس شدن قطعات آنها را با پیچ و مهره به یکدیگر متصل می کنند. تمام سکشن های دکل را به همین طریق به یکدیگر متصل می کنند. پس از پایان نصب دکل مهاری سه وجهی آن را توسط سیم مهاری با یک زاویه ی مشخص به زمین متصل می کنند.

آموزش نصب دکل مهاری

کاربرد دکل مهاری سه وجهی

دکل های مهاری سه وجهی به دلیل وزن کم هزینه های نصب و اجرای پایین در کارهای بسیار مورد استفاده قرار می گیرند که برخی از آنها عبارتند از:

شبکه رادیویی، وایرلس، شبکه تلفن همراه، نصب انواع آنتن های رادیویی، موبایل، بیسیم، صنایع دریانوردی، ایستگاه های هواشناسی و…کاربرد دارد.

برخی از مزایای نصب دکل مهاری سه وجهی عبارتند از:

·        در مکان هایی که فضایی وجود ندارد به آسانی می توان دکل سه وجهی را نصب کرد

·        دکل های مهاری سه وجهی بسیار محکم هستند و از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه هستند.

·        به علت نصب عمودی دکل سه وجهی میزان فضای اشغال شده بسیار کاهش می یابد از این رو در فضاهای شلوغ شهری استفاده از این دکل پر کاربرد است.

دکل سه وجهی

طراحی و ساخت دکل سه وجهی

برای ساخت دکل سه وجهی باید سه سبک طراحی را در نظر بگیرید که عبارتند از:

۱٫    اتصال پایه های با ضخامت کاهش یافته

۲٫     اتصال پایه ها به صورت لولایی

۳٫    اتصال پایه ها با ترکیب روش لولایی و ضخامت کاهش یافته

کابل ها و فونداسیون دکل از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند دکل های سه وجهی در برابر بارهای فشاری مقاومت بالایی دارند اما در برابر نیروهای برشی مقاومت خوبی ندارند برای رفع این مشکل از کابل های مهاری در سه جهت برای تحمل بارهای وارد بر دکل استفاده می شود.

 

دکل دوربین نظارتی, خرید دکل دوربین نظارتی , معرفی دکل دوربین نظارتی, پایه دوربین نظارتی, پایه دوربین امنیتی, دکل دوربین ترافیکی , پایه دوربین ترافیکی, نصب دکل خود ایستا, نصب دکل خودایستا, دکل های مخابراتی خود ایستا, دکل های مخابراتی خودایستا, دکل مخابراتی خود ایستا, دکل مخابراتی خودایستا, دکل خودایستا چیست, دکل خود ایستا چیست, دکل خودایستا, دکل خود ایستا

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

logo-samandehi