به دکل هایی که به منظور نصب انواع تجهیزات مخابراتی مانند آنتن تلفن همراه، آنتن رادیو، ماهواره و … مورد استفاده قرار می گیرند، دکل مخابراتی گفته می شود. یکی از پرکاربردترین دکلها در صنعت مخابرات، دکل مهاری می باشد. دکلهای مخابراتی مهاری در واقع نوعی دکل محسوب می شوند که به وسیله سیم مهار یا تکیه گاه به زمین متصل می شوند که در انواع طرح ها و مدل ها طراحی و به بازار عرضه می شوند.

دکل مهاری مورد استفاده برای تجهیزات مخابرات معمولا روی زمین، دیوار یا پشت بام ساختمان قابلیت نصب دارد تا شرایط لازم برای گیرنده ها و فرستندهای مخابراتی را فراهم کند. در این مقاله قصد داریم به معرفی دکلهای مهاری و قیمت آن بپردازیم؛ بنابراین توصیه می کنیم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

آشنایی با دکلهای مخابراتی مهاری

امروزه دکلهای مختلفی را در سطح شهر و خیابان ها مشاهده می کنیم که یکی از پرکاربردترین آنها با نام دکل مهاری شناخته می شود. این دکل نوعی سازه مهندسی سبک وزن می باشد که در انواع طرح ها و مدل ها طراحی شده اند و از ارتفاع های متفاوتی برخوردارند. این دکل ها معمولا  از جنس آهن یا فولاد ساخته می شوند و به صورت چند ضلعی با اتصالات مختلف تولید می شوند. از این دکلها اغلب در پشت بام منازل یا ادارات، دیوار یا روی زمین برای مقاصدی چون شبکه های تلفن همراه، تلفن بی سیم، شبکه رادیویی، شبکه رایانه ای و … استفاده می شود.

دکلهای مخابراتی مهاری به دلیل سبک وزن بودن، نصب سریع و آسان و مقرون به صرفه بودن بیشتر مورد توجه قرار می گیرند. یکی از پرکاربردترین دکلهای مهاری به نام دکل سری G به بازار عرضه شده اند که عدد مقابل آن به عرض قاعده بخش های دکل به سانتی متر  اشاره دارد.

دکل مخابراتی مهاری

مشخصات و ویژگی های دکل مهاری

امروزه برای گسترش و ساخت شبکه های ارتباطی و مخابراتی از انواع دکل های مهاری استفاده می شود. از ویزگی ها و خصوصیات دکل مهاری سری G، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استفاده از پایه لوله ای آهنی یا فولادی
  • میلگردهای نمره ۸ یا ۱۰
  • اتصال به وسیله جوش CO2
  • پوشش گالوانیزه گرم یا رنگ صنعتی
  • سیم مهاری فولادی
  • وزن بسیار پایین
  • و…

دکلهای مخابراتی مهاری

قیمت دکل مخابراتی مهاری

دکلهای مخابراتی مهاری توسط شرکت های مختلفی براساس استانداردها و آیین نامه های مهندسی طراحی و ساخته می شوند. قیمت دکل های مهاری برای تجهیزات مخابراتی به اجزا، متعلقات و مشخصات دکل بستگی دارد. به طور کلی قیمت دکل مهاری با توجه به ارتفاع دکل، نمره سیم مهار فولادی، نمره میلگرد، تعداد وجه ها، تعداد و فواصل سیم مهار و … تعیین می شود؛ بنابراین اگر به دنبال خرید دکل مهاری هستید، توصیه می کنیم از شرکت های سازنده معتبر استعلام قیمت بگیرید و سفارش خود را ثبت نمایید.

 

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

logo-samandehi