دکل های مهاری از پرفروش ترین و مناسب ترین دکل ها در صنایع و شبکه های بی سیم به دلیل وزن کم و قیمت بسیار مناسب هستند. این دکل ها در دو نوع چهار وجهی و سه وجهی تولید می شوند. نصب دکل مهاری سه وجهی با توجه به محل نصب به دو صورت انجام می شود.

دکل مهاری سه وجهی

دکل ها مهاری به دو نوع سه وجهی و چهار وجهی تولید می شوند. این دکل ها قابلیت نصب بر روی بام سازه ها به دلیل وزن بسیار کم در مناطقی که فضای کافی برای نصب وجود نداشته باشند را نیز به خوبی دارند. اما برای نصب دکل سه وجهی بر روی بام سازه ها از نوعی فونداسیون خاصی استفاده می شود. برای نصب این نوع دکل ها از سیم مهار با ضخامت و متراژ مناسب بسته به ارتفاع دکل استفاده می شود. سیم مهار در هر ۶ متر ارتفاع دکل از سه سمت دکل را مهار نموده و مانع از سقوط آن می شود.

آموزش نصب دکل مهاری

آموزش نصب دکل مهاری سه وجهی

برای نصب دکل بر بام متخصصین ابتدا سقف را تا رسیدن به تیرآهن های بام خاکبرداری می نمایند. این کار برای نصب صحیح دکل ها بسیار لازم و ضروری است. بعد از رسیدن به تیرآهن ها از نوعی فونداسیون به شکل وای یا اچ لاتین که مستقیم به این تیرآهن ها جوش می خورد برای برپا نگه داشتن دکل استفاده می شود. این فونداسیون برای دکل های سه وجهی به شکل وای و برای دکل های چهار وجهی به شکل اچ لاتین است.

پوشش کل فونداسیون دکل با ایزوگام از دیگر مراحل نصب دکل مهاری سه وجهی است. این کار نیز از نفوذ رطوبت به داخل فونداسیون جلوگیری نموده و در طولانی مدت مانع از پوسیدگی پایه های دکل می شود. بعد از ساخت فونداسیون و اتصال آن به تیرآهن های سقف، دکل بر روی این قسمت نصب می شود. اتصال سیم مهار در محل های تعیین شده و کشیدگی مناسب سیم از خم شدن دکل به اطراف و سقوط آن جلوگیری می کند.

دکل سه وجهی

نصب دکل مهاری بر روی زمین

برای نصب دکل های مهاری سه وجهی بر روی زمین مراحل کمی متفاوت تر انجام می شود. در این مناطق ابتدا فضایی برای ساخت فونداسیون دکل در نظر گرفته می شود. استفاده از میلگرد و بتن در این محل باعث محکم تر شدن پایه های دکل می شود. توجه نمایید که ضخامت میلگرد مصرفی در فونداسیون کاملا به ارتفاع دکل بستگی دارد. پوشش پایه ها و میلگرد ها با ایزوگام در این نوع فونداسیون نیز مانع از فرسودگی زودهنگام پایه ها می شود.

دکل هایی با ارتفاع بالاتر و وزن بیشتر در مناطقی که فضای کافی وجود داشته باشد بر روی زمین نصب می شوند. استفاده از یک راه پله فلزی برای نصب دکل مهاری سه وجهی کمک بزرگی است و نصب سیستم روشنایی بر روی دکل از بروز اتفاقات و برخورد حیوانات با دکل جلوگیری می نماید.

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

logo-samandehi