دکل مهاری در بالای ساختمان ها نصب می‌شوند. تولید کننده دکل مهاری این دکل ها را بسیار سبک تولید می‌کند و این باعث شده است که لازم باشد برای ایستایی بهتر به وسیله سیم های مهار کننده به زمین اطراف متصل ‌شوند. این نوع دکل ها در شبکه های ارتباطی مخابرات و آنتن های  تلفن همراه و سیستم های رادیویی و آنتن های اینترنت استفاده می‌شوند. میزان تحمل بار این دکل ها بسیار کم است و فقط توان تحمل آنتن های کوچک بیسیم و دیش های کوچک پخش اینترنت را دارند.

کاربرد و انواع دکل های مهاری

یکی از مهمترین مزیت های دکل مهاری وزن پایین آن هاست که باعث شده نصب آسانی داشته باشند و قیمت تمام شده آن ها نیز کمتر باشد.‌ این دکل ها در مناطق شهری و در بالای ساختمان‌های بلند نصب می‌شوند. اگر بخواهیم دکل مهاری را بر روی زمین نصب کنیم باید فضای لازم برای قرار گرفتن سیم های مهار را نیز در نظر بگیریم‌. تولید کننده دکل مهاری را برای مقابله با نیروی ناشی از وزش باد می‌سازد. این دکل ها مطابق آیین نامه های استاندارد بین المللی که بر امنیت و کیفیت تاکید دارند ساخته شده اند.

تولید کننده دکل مهاری

ساختاری که تولید کننده دکل مهاری به کار می‌گیرد

دکل های مهاری بر اساس نوع ساخت و اندازه هایشان به چند دسته تقسیم شده‌اند. اول دکل‌هایی که به شکل سه ضلعی هستند و در طول های سه متری ساخته می‌شوند. اندازه لوله آنها شماره ۳ است. در پایه‌هایی که برای این دکل ها ساخته می‌شود، از میلگرد های شماره ۸یا ۱۰ استفاده شده است. نحوه اتصال این پایه ها حالت خرپایی است که استحکام بیشتری به این دکل ها می‌دهد.

برای مهار کردن این دکل ها لازم است که در فواصل ۹ یا ۶ متری از سیم مهار برای ثابت کردن استفاده شود. زاویه مناسب باید صد و بیست درجه باشد تا فشار را از سه طرف به دکل وارد کند‌. هر قسمت از دکل که به صورت آماده نصب برای کاربران عرضه می شود، به طول سه متر است. این لوله ها با جوش CO2 متصل شده اند. این قطعات به صورت سه ضلعی و مطابق استاندارد ها دارای پله هایی برای سهولت دسترسی هستند.

در ساختار دکل ها از ورق گالوانیزه با ضخامت نود میکرون استفاده می‌شود که در مقابل خوردگی و زنگ مقاوم است.

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

logo-samandehi