طراحی دکل دوربین – استاندارد دکل دوربین

سال‌هاست که سیستم‌ های نظارت تصویری و دکل دوربین‌ های مدار بسته را جهت امنیت و کنترل جرایم، کنترل ترافیک و بررسی حوادث رانندگی در محیط بزرگراه ها، جاده ها و شهرها مورد استفاده قرار می دهند. از این رو برای نصب دوربین به لوازم جانبی نیاز پیدا خواهیم کرد. از مهمترین اجزای نصب دوربین، می توان به دکل دوربین ترافیکی اشاره کرد از شما دعوت می کنیم برای آشنایی با طراحی دکل دوربین و انواع آن با ما همراه باشید.

اهداف نصب دوربین روی دکل دوربین

نصب به جهت حداقل رساندن نقاط کور

افزایش برد دید دوربین

افزایش دقت تخمین سرعت وسایل نقلیه و خودروها در دوربین های مداربسته

افزایش دقت در دوربین های مداربسته پلاک خوان

 کنترل  از راه دور افراد جنایتکار

افزایش بهره ‌وری تصاویر ضبط شده توسط دوربین‌ها

کنترل بیشتر روی محیط و قدرت مانور دوربین های اسپیددام یا PTZ

طراحی دکل دوربین

انواع دکل‌های دوربین

استاندارد دکل دوربین برای طراحی آن با توجه به انواع دکل‌های دوربین نیز متفاوت می‌ باشد. دکل لوله‌ای، دکل مکعبی، دکل چند وجهی و دکل ماژولار از انواع دکل‌های دوربین است که به شناخت آنها خواهیم پرداخت.

دکل لوله‌ای

جنس دکل‌های لوله‌ای از آهن سیاه یا آهن با پوشش گالوانیزه است این دکل‌ها به‌ خاطر ساخت ساده رایج‌اند و دارای استقامت زیاد در مقابل باد و ضربات فیزیکی است و تا ارتفاع ۱۰ متر استفاده می‌شوند.

دکل مکعبی

 دکل‌های مکعبی، دکل‌هایی به شکل L برعکس یا دکل Tاز پروفیل‌های آهنی یا قوطی ساخته و دارای هزینه ساخت پایینی و دارای مقاومت کمتری در مقابل فشارهای فیزیکی اند که تنها تا ارتفاع ۶ متر میتوان آنها را ساخت.

دکل چند وجهی

دکل‌ مهاری سه وجهی از ترکیب تعدادی سازه‌های کوچک به‌ هم‌ جوش‌داده ‌شده تشکیل می‌ شود و به عنوان حرفه‌‌ای‌‌‌ترین نوع دکل‌های دوربین یاد می شوند و مقاوم در مقابل باد و ضربات فیزیکی است. محدودیتی در شکل دکل‌های چند وجهی وجود ندارد و هزینه ساخت آنها به مراتب بالاتر می باشد.

دکل ماژولار

دکل های ماژولار همانند دکل‌های مخابراتی اند و در محیط‌هایی که وزش باد زیاد است مورد استفاده قرار می گیرد. آنها مقاومت زیادی در مقابل باد دارند.

استاندارد دکل دوربین

مشخصات فنی و استاندارد دکلهای‌ دوربین

دکل‌های دوربین ارتفاعشان از ۲ متر شروع و بسته به شرایط محل نصب و درخواست سفارش دهنده تا ۳۰ متر است. دراین نوع دکل ها لرزش نوک معمولا کمتر از ۲ سانتیمتر در باد ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت توجه می شود. در مقاومت بودن آنها مواری از جمله ضخامت ورق آهن، چند وجهی بودن و نوع ساختار دکل نقش مهمی دارند. مونتاژ دکل ها با توجه به سفارش دهنده به صورت فلنچی و یا اورلپی است. آهن استفاده شده در محصولات دکل‌های دوربین با استفاده از دو دو نوع پوشش حفاظتی گالوانیزه گرم و یا رنگ آلکیدی از خوردگی ورق آهن و زنگ زدگی توسط هوای محیط حفاظت و نگهداری می شود.

لینک رادیویی, ارتباط بی سیم , شبکه وایرلس , شبکه بی سیم , نصب آنتن های رادیو , ارتباط رادیویی بین دو ساختمان , ارتباط رادیویی بین دو نقطه , ارتباط نقطه به نقطه , ارتباط رادیویی , ارتباط بین دفاتر و شرکت ها , آنتن های رادیویی , لینک وایرلس , نصب لینک وایرلس

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

logo-samandehi