امروزه استفاده از دوربین های مدار بسته در  مکان های شهری و جاده ها افزایش یافته است. این دوربین ها اغلب برای کنترل رفت و آمد به ساختمان و یا ترددهای شهری بکار می روند و برای استفاده از آنها باید دکل دوربین مدار بسته را نصب نمود. این دکل ها انواع مختلفی دارند که هر کدام دارای ویژگی های مخصوص به خود است. بنابراین آشنایی با آنها می تواند برای خرید دکل دوربین به شما کند. پس ادامه مقاله را دنبال کنید تا انواع دکل دوربین مدار بسته را با هم بررسی کنیم!

دکل دوربین های مداربسته چه ویژگی هایی دارد؟

استفاده از  دکل مهاری برای دوربین مدار بسته باعث می شود که بتوان زاویه های دلخواه را برای دوربین انتخاب نمود. که در نتیجه این کار باعث افزایش میدان دید دوربین خواهد شد. علاوه بر آن، با  نصب دکل دوربین مدار بسته میزان دسترسی عابران و اشخاص به دوربین کاهش یافته و امنیت آن نیز بالاتر می رود. این دکل ها دارای حداقل ارتفاع ۲ متر هستند که بر اساس آب و هوا یا موقعیت مکانی می توان ارتفاع آن را تا ۳۰ متر نیز افزایش داد. از جمله ویژگی های اصلی دکل های دوربین می توان به شکل پایه ها، نحوه مونتاژ، جنس آلیاژی دکل و نوع دوربینی که روی آن نصب می شود، اشاره نمود. علاوه بر آن، به منظور تامین روشنایی دکل از پروژکتورهای مختلف استفاده می شود تا دوربین ها در شب نیز کاربرد لازم را داشته باشند.

قیمت دکل دوربین مدار بسته

انواع دکل دوربین مدار بسته

دکل هایی که برای نصب دوربین های مدار بسته مورد استفاده قرار می گیرند، بر اساس شکل پایه ها به چهار دسته تقسیم می شوند که عبارتند از: دکل های مکعبی، دکل های لوله ای، دکل های چند وجهی و دکل های ماژولار.

دکل های مکعبی بسیار ساده هستند و  هزینه تمام شده آنها نیز به مراتب پایین تر از  سایر دکل ها می باشد. اما استحکام آنها نیز به نسبت سایر دکل ها کمتر است و نمی توان برای ارتفاع های بلند از  دکل های مکعبی استفاده کرد. دکل های لوله ای یکی از پرکاربردترین دکل ها برای نصب دوربین مدار بسته هستند. که مقاومت بیشتری در برابر شرایط جوی از خود نشان می دهند. دکل های چند وجهی نیز به دلیل استحکام بالا معمولا برای ارتفاع های بلند استفاده می شوند. اما قطعا هزینه ساخت آنها بیشتر خواهد بود. همچنین، در مناطقی که شرایط آب و هوایی مساعد نباشد، معمولا از دکل های ماژولار استفاده می کنند.

کاربردهای دکل دوربین مداربسته

دکل دوربین مدار بسته کاربردهای بسیار زیادی دارند که از جمله موارد استفاده آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱-  استفاده از این دکل ها در محوطه ساختمان ها، هتل ها، رستوران ها و غیره

۲-  در مکان های عمومی مانند پارک ها و شهربازی ها

۳-  برای کنترل رفت و آمد خودروها و ترافیک شهری

۴-  بخش های مختلف کارخانه، فرودگاه و  استادیوم های ورزشی

۵-  مکان های حساس و تاریخی

۶-  استفاده در فروشگاه ها و اماکن تجاری

دکل دوربین مداربسته

قیمت دکل دوربین مدار بسته

قیمت دکل های مورد استفاده برای دوربین های مدار بسته به عوامل مختلفی بستگی دارد. نوع ساختار بدنه و اینکه پایه های دکل به چه شکلی طراحی شده باشد، از جمله مواردی است که تاثیر زیادی بر روی قیمت تمام شده این دکل ها دارند. علاوه بر آن، هرچه دکل ارتفاع بیشتری داشته باشد، قیمت آن نیز بالاتر خواهد رفت. همچنین، نوع جنس دکل، نوع پوششی که روی آن قرار دارد و کیفیت قطعات مورد استفاده، از دیگر فاکتورهای مهم برای قیمت گذاری این دکل ها خواهد بود. به همین دلیل، قبل از خرید، بهتر است دکل های مختلف را بشناسید و متناسب با نیاز خود خرید کنید. همچنین به منظور خرید دکل برای دوربین مداربسته پیشنهاد می کنیم که از مراکز معتبر استفاده کنید. در این صورت، از استاندارد بودن کلیه تجهیزات مورد استفاده در دکل ها مطمئن خواهید بود.

انواع دکل دوربین مدار بسته

 

قیمت دکل خودایستا سه پایه, دکل خودایستا سه پایه, دکل خود ایستا سه پایه, دکل خودایستا ۳ پایه, دکل خود ایستا ۳ پایه, دکل خود ایستا قیمت

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

logo-samandehi