آیا می دانید برقراری ارتباط های اینترنتی و رادیویی را مدیون چه تجهیزاتی هستیم ؟ چه چیزی این برقراری را میسر می سازد؟ دکل های مهاری یکی از پرکاربردترین تجهیزاتی است که برقراری ارتباط های مجازی را میسر می کند. در ادامه اطلاعاتی در این مورد این دکل ها و معرفی انواع آن به شما خواهیم داد .

دکل مهاری چیست

دکل‌ های مهاری تجهیزات و سازه فلزی سبک هستند که به وسیله سیم های فولادی مهار می شوند، این دکل ها از لوله و میلگرد ساخته و پرداخته می شوند، این دکل ها جهت برقراری ارتباط با دید مستقیم بسیار مناسب هستند چرا که ارتفاع لازم را ایجاد می کنند. دکل مهاری دکل هایی هستند که با استفاده از سیم مهار به یک تکیه گاه مانند زمین متصل می شوند.

این دکل ها از انواع دکل های مخابراتی به شمار می آیند اما برای استفاده های مخابراتی مناسب نیستند. این دکل ها به کمک سیم بکسل و سیم های فولادی به سطح زمین و یا به کمک تکیه گاه مهار می شوند. دکل های مهاری اغلب برای بارگذاری و نصب آنتن ها و تجهیزات سبک به کار می روند و تحمل آنها نسبت به بارگذاری های سنگین کم است. از نظر نوع قاعده این دکل ها به نوع سه وجهی و چهار وجهی و از لحاظ طول هر قاعده به انواع G25 ، G35 ، G45 ، G65 و G80 تقسیم می شوند. در ادامه شما را با دکل مهاری چهار وجهی بیشتر آشنا خواهیم کرد.

دکل مهاری

 

دکل های مهاری: چهار وجهی

یکی از انواع دکل های مهاری به دکل های G45 می توان اشاره کرد. قاعده این دکل ها به شکل چهار ضلعی  هستند. پایه این دکل ها از لوله های نمره ۳ تشکیل شده است و سکشن های ۳ متری به ترتیب با میلگردهای نمره ۱۰ و یا ۸ به هم متصل می شوند، این اتصالات به صورت خرپایی است. تحمل این دکل ها برای بارهای سنگین کم است و تنها برای نصب بارهای سبک از قبیل آنتن های کوچک بی سیم یا دیش های اینترنت استفاده می شوند.

عدد مقابل حرف انگلیسی G بیانگر عرض قاعده سکشن ها در واحد سانتیمتر می باشد. عرض قاعده هر یکی از چهار وجه این مدل دکل ها ۴۵ سانتی متر می باشد که نام آن را یعنی دکل مهاری g45 توضیح می دهد. دکل مهاری g45 چهاروجهی نسبت به بقیه انواع دکل ها سبک است از این رو برای نصب و استفاده بر روی پشت بام ها بسیار مناسب و کارآمد است. پوشش این دکل ها از جنس گالوانیزه گرم است که از فرسودگی و زنگ زدگی دکل ها جلوگیری می کند.

 

قیمت دکل مهاری چهار وجهی

قیمت دکل مهاری جی ۴۵ که از جمله تجهیزات ساختمانی می باشد دائما در حال تغییر می باشد همانطورکه  قیمت سایر تجهیزات ساختمانی در حال تغییر هستند. انواع دکل های چهار وجهی برحسب طول مهار کش ها و منطقه مهار و ارتفاع دکل ها متغیر می باشد که در زیر آورده شده است :

۹ متر مهار

تا ارتفاع ۳۰ متر

تا ارتفاع ۴۵ متر

۶ متر مهار

تا ارتفاع ۳۰ متر

تا ارتفاع ۴۵ متر

تا ارتفاع ۶۰ متر

 

 

 

دکل دوربین نظارتی, خرید دکل دوربین نظارتی , معرفی دکل دوربین نظارتی, پایه دوربین نظارتی, پایه دوربین امنیتی, دکل دوربین ترافیکی , پایه دوربین ترافیکی

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

logo-samandehi