نحوه راه اندازی voipراه اندازی سیستم voipراه اندازی voipراه اندازی ویپراه اندازی voip سرور

سیستم voip، انتقال صوت انسان بر روی بستر شبکه را با کمترین هزینه امکان پذیر می کند. با سیستم voip نیازی به کابل کشی مجدد برای خطوط تلفن خود ندارید. با سیستم ویپ شما می توانید تعداد نامحدودی شماره داخلی داشته باشید، مکالمات را ضبط کنید، پیغام های صوتی را دریافت کنید، منشی تلفنی داشته باشید، صف انتظار داشته باشید و ساعات اداری را بر روی خطوط خود تنظیم کنید.

نحوه راه اندازی voip

سیستم viop چیست؟

کلمه voip برگرفته از کلمات Voice Over Internet Protocol است. به طور ساده، سیستم voip امکان انتقال صدا بر روی بستر شبکه را فراهم می کند. در واقع سیستم ویپ، امکان برقراری تماس های تلفنی با استفاده از یک IP مشخص را فراهم می کند.

صدای انسان از نوع سیگنال آنالوگ است و در سیستم ویپ، در مبدا سیگنال آنالوگ به دیجیتال تبدیل شده و در بستر شبکه انتقال پیدا می کند. در سمت مقصد نیز سیگنال دیجیتال دریافت شده دوباره به سیگنال آنالوگ تبدیل می شود و در واقع با سیستم voip، صدای انسان را در بستر شبکه انتقال داده ایم. کیفیت صدای انتقال داده شده در این روش بسته به کیفیت ارتباط شبکه شما دارد. هر چقدر کیفیت ارتباط شبکه بالاتر باشد، شما صدایی صاف تر و بدون خش را می شنوید.

راه اندازی voip

پیش نیازهای قبل از راه اندازی سیستم voip

قبل از راه اندازی voip سرور نیاز است که یک بستر شبکه محلی یا LAN را در مکان مورد نظر خود برقرار کنید.  توصیه می شود برای راه اندازی شبکه محلی خود از متخصصان در این حوزه راهنمایی و کمک بگیرید. چرا که تجهیزات مورد استفاده در بستر اینترنت بر روی کیفیت سیستم voip شما تاثیر می گذارد. پس از ایجاد یک شبکه LAN نیاز است که یک DHCP سرور نیز ایجاد کنید. این سرور برای تخصیص آدرس های IP به تجهیزات موجود در شبکه به کار می رود. پس از ایجاد DHCP نوبت به بررسی خطوط تلفن جهت برقراری یک ارتباط صحیح است. سیستم voip نیازی به کابل کشی مجزا ندارد و تمامی تنظیمات به صورت نرم افزاری و از طریق خطوط قدیمی موجود و بستر شبکه ایجاد شده انجام می گیرد.

مراحل راه اندازی voip

قبل از راه اندازی ویپ نیاز است که اول به این سوال پاسخ دهید که از سیستم voip خود چه انتظاراتی دارید؟ در واقع نیازمندی های خود و شرکت خود را بشناسید. به عنوان مثال آیا شما نیاز دارید که رکورد مکالمات و یا صف تماس داشته باشید یا خیر. هر کدام از این نیازمندی های راهکارهای متفاوتی دارند.

شما از سه روش می توانید سیستم ویپ خود را راه اندازی کنید. نحوه راه اندازی voip بنابر نوع آن متفاوت است. نوع اول استفاده از مراکز تلفن تعبیه شده یا Embedded است که در واقع یک دستگاه سخت افزاری هستند که تنظیمات آن ها به صورت نرم افزار بر روی خودشان قرار دارد و شما می توانید تنظیمات مورد نظر خود را با انتخاب گزینه های مورد نظر انجام دهید. دومین و سومین روش نصب نرم افزار Asterisk بر روی سرور یا سرور مجازی با کارت یا گیت وی است. در بخش بعدی نصب این نرم افزار و تنظیمات آن توضیح داده شده است.

راه اندازی voip سرور

نصب نرم افزار Asterisk در سیستم voip

در ابتدا نرم افزار open source استریسک را از سایت های معتبر دریافت کنید. این نرم افزار دارای نسخه لینوکس و ویندوز است. شما می توانید نرم افزار Asterisk را بر روی سرور نصب کرده و یا اینکه در ابتدا یک سرور مجازی ایجاد کرده و سپس نرم افزار Asterisk را بر روی آن نصب کنید. زمانی که دارای یک سرور فیزیکی باشید، می توانید از کارت یا گیت وی و سرور برای راه اندازی خطوط شبکه استفاده کنیم. اما اگر سرور مجازی راه اندازی کنیم، تنها قادر به استفاده از گیت وی هستیم. پس از نصب نرم افزارها و تنظیم آن نیاز است که کاربران به سیستم ویپ وصل شوند. ساده ترین راه استفاده از تلفن های ویپ یا آی پی دار است.

 

 

دکل مهاری سه وجهی , خرید و فروش دکل مهاری, خرید دکل های مهاری, خرید دکل مهاری, نصب و راه اندازی دکل مهاری , نحوه نصب دکل مهاری , خرید دکل مهاری , نصب دکل مهاری , نصب دکل های مهاری, راه اندازی دکل مهاری , فروش دکل مهاری , راه اندازی دکل, نصب دکل , دکل مهاری , آموزش نصب دکل مهاری , دکل سه وجهی , متعلقات دکل مهاری , دکل های مهاری,

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

logo-samandehi