در این مقاله قصد داریم که به ارائه اطلاعاتی در رابطه با فونداسیون پایه چراغ پارکی و روشنایی بپردازیم. فونداسیون در واقع از قسمت های اساسی یک سازه است. میزان باری که از طریق یک پایه به فونداسیون وارد می شود از طریق آن به زمین منتقل می گردد. فونداسیون پایه چراغ پارکی و روشنایی از مهم ترین اجزای برج و چراغ به حساب می آید که باید با حساسیت ویژه نصب آن صورت پذیرد.

فونداسیون پایه چراغ پارکی و روشنایی

تمامی پایه های چراغ روشنایی نیازمند فونداسیون مخصوص خود هستند. به منظور این که از سوی متخصصان اندازه و نوع فونداسیون چراغ مشخص شود در ابتدا باید مکانی که در آنجا نصب می شود از لحاظ استحکام خاک و مقدار وزش باد مورد بررسی قرار گیرد. در شرایط معمولی آب و هوایی به طور معمول اندازه های استاندارد برای فونداسیون پایه چراغ پارکی  و روشنایی در نظر گرفته می شود، در شرایط اقلیمی خاص و خاک سست وضعیت متفاوت خواهد بود و باید فونداسیون بر اساس دیتاهای ارسالی توسط مهندس ناظر تولید شود.

فونداسیون پایه چراغ

انواع فونداسیون پایه روشنایی

فونداسیون پایه چراغ پارکی و روشنایی در دو نوع است:

  1. فونداسیون آماده پایه روشنایی:

با توجه به شرایطی که در محل وجود دارد از لحاظ خاک و همچنین آب و هوایی اطلاعاتی از سوی مهندس ناظر ارسال می شود و برای ساخت فونداسیون پایه روشنایی اقدام می شود و برای ساخت این فونداسیون باید تمامی جزئیات ذکر شود پس از آن فونداسیون پایه چراغ پارکی و روشنایی ساخته شده و به محل مورد نظر منتقل می شود. به دلیل داشتن شرایط خاک مشابه در سراسر کشور به طور معمول استفاده از این نوع فونداسیون ها رواج بیشتری دارد.

  1. فونداسیون پایه روشنایی که در محل بتن ریزی می شود:

برخلاف فونداسیون های آماده و پیش ساخته که در کارخانه تولید می شوند، فونداسیون های روشنایی نیز وجود دارد که ممکن است در محل مورد نظر ساخته شود. با استفاده از شابلونی که شرکت به مشتری می دهد می توان فونداسیون چراغ را با توجه به اندازه های استانداردی که وجود دارد پی ریزی کرد.

استفاده از فونداسیون دکل آماده برای روشنایی در مقایسه با فونداسیون هایی که بعدا بتن ریزی می شوند رایج تر است. دلیل این موضوع این است که فونداسیون های آماده نصب سریع و آسان تری دارند و همچنین می توان این فونداسیون ها را در صورت نیاز جابجا کرد. ابعاد مختلفی از فونداسیون های چراغ روشنایی وجود دارد که برای ارتفاع دو تا هجده متر در شکل های پاشنه ای، ذوزنقه ای و مکعب مربع می باشد.

فونداسیون پایه روشنایی

نصب پایه چراغ روشنایی بر روی فونداسیون

در ابتدا فونداسیون پیش ساخته در داخل خاک قرار داده شده و بتن ریزی می شود و سپس پایه چراغ روشنایی بر روی فونداسیون نصب می گردد. ستون چراغ از طریق یک صفحه آنی به فونداسیون اتصال داده می شود و از طریق قطعات مثلثی تقویت می شود.

دکل دوربین نظارتی, خرید دکل دوربین نظارتی , معرفی دکل دوربین نظارتی, پایه دوربین نظارتی, پایه دوربین امنیتی, دکل دوربین ترافیکی , پایه دوربین ترافیکی , قیمت خرید دکل های مهاری , قیمت خرید دکل مهاری , لیست قیمت دکل مهاری , قیمت دکل چهار وجهی , قیمت نصب دکل مهاری , قیمت دکل سه وجهی , قیمت فروش دکل مهاری , قیمت دکل مهاری , قیمت دکل

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشتریان محترم

به اطلاع میرساند، بدلیل مشکل در برقراری خطوط تلفن ثابت، لطفا با شماره های زیر در تماس باشید.

فروش دکل منوپل : 09192999709

فروش دکل مهاری : 09102981029

پیگیری ارسال محولات : 09190285505

09123716144

 پیشاپیش از صبر و شکیبایی شما سپاسگذاریم 

گروه مهندسی آی تک

This will close in 20 seconds

logo-samandehi