نورپردازی اهمیت بسیار در سطح شهر دارد و باید به آن توجه بسیار زیادی کرد، نورپردازی قسمت هایی از  شهر که دور افتاده هستند و شرایط آب و هوایی نامساعدی دارند، کار سختی می باشد، از این رو نورپردازی آنها توسط برج نوری یا برج روشنایی انجام می شود.

با استفاده از برج نوری می توانیم قسمت هایی از کشور که شرایط آب و هوایی نا مساعدی دارند را نورپردازی کنیم، همین امر باعث افزایش اهمیت برج روشنایی در سطح شهر شده است و در ادامه به معرفی بیشتر برج های نوری و کاربرد آنها در سطح شهر می پردازیم پس برای دریافت اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

برج نوری چیست؟

برج روشنایی یا دکل روشنایی دارای سازه آهنی هستند، ساختار این برج ها به صورت چند ضلعی می باشد و دارای چندین پروژکتور است و از این دکل های نوری  برای نورپردازی محوطه هایی با متراژ بسیار بالا مثل سایت های صنعتی، پارک ها، زمین های دور افتاده و… استفاده می شود.

ارتفاع برج های روشنایی بسته به مکانی که در آن قرار می گیرند، متفاوت است، در بعضی از مکان ها ارتفاع دکل های نور به ۳۰ متر هم می رسد، پروژکتورهای به کار رفته در دکل های نوری بین ۶ تا ۱۶ عدد می باشند و به طور معمول ابن برج های نوری در مکان های غیر قابل دسترس، زمین های با داشتن شرایط نامساعد آب و هوایی، فضاهای بسیار بزرگ و … استفاده می شوند.

برج روشنایی

کاربرد برج نور در مکان های مختلف

 از برج نوری یا برج روشنایی در مکان هایی با متراژ زیاد استفاده می شود؛ که این مکان های می توانند شامل موارد زیر باشند؛

  • پالایشگاه ها
  • پارکینگ های بزرگ با سقف باز
  • پارک های کوهستانی و جنگلی
  • محوطه فرودگاه ها
  • پادگان های نظامی
  • سایت های صنعتی
  • و…

زمانی اهمیت کامل این محصول پدیدار می شود که پروژه های طولانی مدت در حال فعالیت باشند، زیرا اینگونه پروژهای طاقت فرسا، نیاز به شیفت های شبانه روزی و نور زیاد برای انجام کار در شب و تاریک دارند و در بیشتر این موارد گفته شده، از برج های نور بسیار استفاده خواهد شد و همچنین استفاده از برج های نور در فصل زمستان به دلیل کوتاه بودن روشنایی در روز اهمیت بسیار زیادی دارند.

زیرا نور خورشید در این فصل به سرعت جای خود را به تاریکی می دهد و بیشتر کسب و کارها برای انجام فعالیت های خود به نور کافی نیاز دارند. این کسب و کارها برای انجام فعالیت های خود از دکل های روشنایی استفاده می کنند.

برج نور

برای اجرای برج های نوری باید به چه نکاتی دقت کرد؟

برج های نوری در انواع مختلفی تولید می شوند که هر کدام از این نمونه ها بسته به محیطی که برج نوری در آن قرار می گیرد، کاربرد دارد. به طور کلی برای طراحی و اجرای برج نور در یک مکان باید به موارد زیر دقت بسیار زیادی شود.

  1.  مقدار نور که در آن مکان برای انجام فعالیت خود نیاز داریم
  2. دقت به استانداردها و مقررات نورپردازی
  3. بررسی شرایط زمین، جنس مقاومت و جنس خاک و… برای ارتفاع برج نوری
  4. بررسی سرعت وزش باد در آن ناحیه
  5. دقت به وزن دکل
  6. بررسی سوابق زلزله و دیگر حوادث طبیعی در آن مکان
  7. نوع پروژکتورهای بکار رفته در سازه

نکاتی که در بالا ذکر کردیم برای  ایجاد یک سازه نوری در یک ناحیه بسیار مهم و باید با آن توجه ویژه ای داشت.

 

 

خرید فونداسیون آماده پایه چراغ, خرید فونداسیون آماده, فونداسیون آماده پایه چراغ , فروش فونداسیون پایه چراغ , فونداسیون پایه چراغ خیابانی, قیمت فونداسیون پایه چراغ, فونداسیون پایه چراغ پارکی, فونداسیون پایه چراغ , فونداسیون پایه روشنایی, فونداسیون آماده پایه روشنایی,

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

logo-samandehi