نصب برج نوری در استادیوم ها، میادین، محوطه های بزرگ، بوستان ها و … انجام می گیرد. برج های نوری، روشنایی را به صورت گسترده و هماهنگ پخش می کنند. ایده ی تولید برج های نوری بر اساس مشکلاتی که افراد در هنگام تاریکی داشتند شکل گرفت. به عنوان مثال در شرکت های بزرگ کارگران به هنگام کار در محوطه باز احتیاج به روشنایی مناسبی در تاریکی هوا داشتند یا در زمستان ها هوا زودتر تاریک می شود اما با وجود این برج های نوری روشنایی لازم برای رفت و آمد مردم به وجود آمده است.

مراحل نصب برج نوری

برای نصب برج نوری از تکنیک همپوشانی استفاده می شود. روش کار به این صورت است که میله ی برج به صورت قطعات با ابعاد و سایز کم تولید می شود و در محل این قطعات را به یکدیگر متصل می کنند. قطعاتی که در قسمت پایینی و پایه ی برج قرار داده می شوند ضخامت بیشتری دارند و آن قطعاتی که در انتهای برج قرار می گیرند ضخامت آن کاهش پیدا می کند.در برخی از برج های نوری از مکانیزم حرکت عمودی سبد برج استفاده می شود در این روش به هنگام نصب برج نوری موتوری در پایه ی آن قرار داده می شود که به کمک آن سبد در راستای عمودی برج بالا و پایین می رود از این تکنولوژی به منظور تعمیر و تعویض لامپ برج های نوری استفاده می شود بدین ترتیب دیگر تعمیرکار برای امور تعمیراتی و نگهداری از برج نیازی به بالابر ندارد.

نصب برج نوری

برج نوری تلسکوپی یا استادیومی

در برج های نوری تکنولوژی پخش نور به دو صورت کلی انجام می گیرد که عبارتند از:

·        نور تلسکوپی: پخش نور در این نوع از برج ها به صورت دایره ای و ۳۶۰ درجه می باشد. این نوع از پخش نور به صورت ثابت یا متحرک می باشد.از این سبک تابش نور بیشتر در محوطه های بزرگ مانند پارک ها، فرودگاه ها و … استفاده می شود.

·        نور استادیومی: پخش نور در این نوع از استادیوم ها به صورت متمرکز و یک جا می باشد و بیشترین استفاده از این برج های نوری در استادیوم های ورزشی می باشد.

قیمت برج نوری

قیمت برج نوری

به دلیل قیمت متغیر ارز، تورم و تحریم ها نمی توان یک لیست قیمت ثابت برای برج های نوری تعیین کرد زیرا مدام قیمت ورق های فولادی، بتن و … در حال تغییر است از این رو قیمت نهایی برج نوری نیز تغییر خواهد کرد. نکته ی مهمی که در رابطه با قیمت برج نوری وجود دارد این است که قیمت برج نوری بر اساس محاسبات تعین می شود ممکن است برای یک برج با ارتفاع مختلف در شرکت های گوناگون قیمت های متنوعی داده شود همه ی این قیمت ها نیز صحیح و درست می باشد.

مشتریان برای استعلام قیمت برج معمولا قیمت کلی آن را می پرسند اما بهتر است قیمت برج به صورت اجزای جداگانه استعلام شود به علت این که برخی از شرکت های تولید برج فونداسیون، پی و سایر اقلام را جداگانه تهیه می کنند به همین علت امکان دارد قیمت تمام شده ی برج برای شما بیشتر شود.

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

logo-samandehi