فونداسیون پایه چراغ پارکیفونداسیون پایه چراغفونداسیون پایه روشناییفونداسیون آماده پایه روشنایی

فونداسیون پایه چراغ روشنایی و پارکی، از اصلی ترین اجزای نصب چراغ ها و پایه های بزرگ در زمین می باشد. این فونداسیون ها در ابعاد مختلفی ساخته می شوند و مقاومت آنها با افزایش وزن و اندازه آنها، بیشتر خواهد شد.

کاربرد فونداسیون پایه چراغ روشنایی و پارکی

برج های نوری و چراغ های بسیار بزرگی که در خیابان ها، پارک ها، بزرگراه ها و … مشاهده می کنیم برای این که بتوانند به طور محکم در زمین نصب شوند، به فونداسیون پایه چراغ پارکی نیاز دارند. فونداسیون ها در واقع پایه های چراغ ها و یا حتی پرچم ها را در خود نگه می دارند و موجب اتصال آن ها به زمین می شوند.

در حال حاضر دو نوع فونداسیون دکل پایه چراغ روشنایی و پارکی در بازار رایج هستند که می توان به فونداسیون آماده پایه روشنایی و فونداسیون ریختگی اشاره کرد. فونداسیون های آماده توسط شرکت ها و گروه های تولیدی تهیه شده و به فروش می رسند. اما فونداسیون های ریختگی، در محل نصب مورد استفاده قرار می گیرند و با ریختن مواد مخصوص در قالب ها در محل تولید می شوند.

فونداسیون پایه چراغ پارکی

اندازه استاندارد و رایج فونداسیون پایه روشنایی

ابعاد و مقاومت فونداسیون های پایه چراغی متناسب با اندازه و وزن پایه، تغییر می کنند. اما در حال حاضر ابعاد استانداردی برای آنها تعریف شده است که می توان به اندازه های ۳، ۶، ۹ و ۱۲ متری اشاره کرد. فونداسیون های ۳ متری با نام فونداسیون های پارکی شناخته می شوند و برای نصب چراغ های درون پارک مورد استفاده قرار می گیرند.

فونداسیون های ۱۲ متری نیز بزرگ ترین و مقاوم ترین فونداسیون های پایه هستند که برای پایه های حداقل ۱۰ متری مورد استفاده قرار خواهند گرفت. همچنین ابعاد و وزن فونداسیون های پایه برای محل های زلزله خیز و باد خیز کاملا با اندازه های ذکر شده متفاوت می باشد. زیرا که به دلیل شرایط خاص آب و هوایی این مناطق، فونداسیون ها باید مقاومت بیشتری داشته باشند و به همین دلیل در وزن بسیار بالاتر و ابعاد بزرگتر ساخته می شوند. البته گروه های تولیدی با ابعاد مورد نظر شما نیز می توانند فونداسیون های خاصی را بسازند.

فونداسیون آماده پایه روشنایی

اکس بولت های فونداسیون پایه چراغ چیست؟

اکس در واقع به معنی سوراخ هایی است که در اطراف فونداسیون پایه چراغ روشنایی و پارکی ساخته می شوند و بولت ها با اندازه های دقیق و فاصله های مهندسی در آن ها نصب خواهند شد. بولت های درون فونداسیون سرانجام به بیس پلیت پایه متصل می شوند و از این طریق پایه بر روی فونداسیون نصب می گردد. در شرایطی که شابلون های مخصوص برای نصب و اندازه گیری دقیق بولت ها و بیس پلیت در دسترس نباشد، می توان فاصله اکس به اکس را اندازه گرفت. فاصله اکس به اکس در واقع همان فاصله سوراخ بولت نخست و بولت کناری اش می باشد.

برای سفارش پایه چراغ خیابانی می توانید با ما در تماس باشید ۰۹۱۲۳۷۱۶۱۴۴

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشتریان محترم

به اطلاع میرساند، بدلیل مشکل در برقراری خطوط تلفن ثابت، لطفا با شماره های زیر در تماس باشید.

فروش دکل منوپل : 09192999709

فروش دکل مهاری : 09102981029

پیگیری ارسال محولات : 09190285505

09123716144

 پیشاپیش از صبر و شکیبایی شما سپاسگذاریم 

گروه مهندسی آی تک

This will close in 20 seconds

logo-samandehi