با توجه به اینکه در شهر ها پوشش های مخابراتی بسیار بالا رفته است برای پشتیبانی، از دکل هایی استفاده می کنند که نام آن ها به طور نرمال دکل خودایستا سه پایه یا چهار پایه است. یکی از قابلیت هایی که این دکل ها دارند و این مورد را در سطح شهر بسیار می بینیم امکان نصب آن ها بر روی بام ها می باشد زیرا برای نصب آن ها بر روی زمین نیازمند فضایی هستیم به همین دلیل به دلیل نبود فضا بام ها کار را راحت می کنند همچنین ارتفاع دکل ها هم بسیار بالا می رود.

دکل مخابراتی خودایستا سه پایه

دکل خود ایستا همانطور که از نامش پیدا است دارای سه پایه بوده البته دکل های خودایستا چهارپایه هم وجود دارد اما در اینجا در مورد دکل خودایستا سه پایه صحبت خواهیم کرد. پایه های این دکل به وسیله خرپا با توجه به نقشه از قبل کشیده شده روی هم قرار گرفته و به هم متصل می شوند. نقشه های اتصال این دکل ها بسیار آسان بوده و معمولا نصاب ها برای روی هم سوار کردنشان به مشکلی بر نمی خورند. این خرپا ها به دلیل اینکه در فضای باز قرار دارند برای جلوگیری از زنگ زدگی و … از روکش گالوانیزه برخوردار هستند.

از کاربرد های این دکل ها می توان به نصب آنتن و تجهیزات رادیویی اشاره کرد که بر روی  بدنه این خرپاها قرار می گیرند.

قیمت دکل خودایستا سه پایه

مشخصات فنی دکل خودایستا ۳ پایه

این نوع دکل ها هم دارای مشخصات بسیاری است که به طور خلاصه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • جنس دکل : لوله نبشی و دکل نبشی
  • جنس روکش دکل : گالوانیزه
  • ارتفاع دکل : دارای ارتفاع های متفاوت اما به طور نرمال در ارتفاع ۵۴ متر دیده می شود.
  • در ساخت این دکل ها از طرح های استاندارد مخابراتی پیروی می کنند.

دکل خودایستا سه پایه

 

دکل هایی مشبک بصورت آزاد و بصورت قطعه ای با شبکه های مربع یا مستطیل شکل مثلثی طراحی شده اند. این نوع سازه می تواند در مواقعی که نیاز به نصب تعداد زیاد آنتن مفید باشد.

قیمت دکل خودایستا سه پایه

قیمت دکل دوربین نظارتی سه پایه در بازار بسیار متفاوت است و یکی از موارد اصلی که قیمت  این دکل ها را مشخص می کند سه پایه و چهار پایه بودن آن ها است که همانطور که از نامشان پیداست دکل های سه پایه دارای قیمت مناسب تری نسبت به چهار پایه هستند. یکی دیگر از مواردی که در تعیین قیمت این دکل ها موثر است جنس بکار رفته در آن ها می باشد. از دیگر موارد موثر بر قیمت می توان به قیمت آهن در بازار اشاره کرد اما یکی از اصلی ترین مواردی که در تعیین قیمت این دکل ها نقش دارد نوسانات بازار ارز می باشد.

نباید فراموش کرد که ارتفاع این دکل ها با توجه به موقعیت مکانی و شرایط متغیر بوده به همین دلیل هرچه ارتفاع دکل ها بیشتر باشد بر افزایش قیمت آن ها تاثیر بسزایی دارد.

 

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

logo-samandehi