در ابتدا هدف از تولید فونداسیون پیش ساخته به منظور افزایش مقاومت ساختمان در برابر زلزله بود، اما به تدریج این نوع از فونداسیون به علت مقاومت، آسانی و راحتی نصب بیشتر مورد توجه قرار گرفت تا جایی که امروزه تولید فونداسیون پیش ساخته به منظور پایه ی چراغ های خیابان ها، دکل های مخابراتی و … به کار می روند.

تولید فونداسیون پیش ساخته

وظیفه ی اصلی فونداسیون دکل پیش ساخته انتقال بار وارد شده بر بنا به زمین می باشد این بار می تواند ناشی از زلزله، باد، طوفان و وزن خود سازه باشد، روش تولید فونداسیون پیش ساخته کاملا مشابه فونداسیون های معمولی می باشد با این تفاوت که کلیه عملیات مربوط به بتن ریزی، عمل آوری و … در کارخانه انجام می گیرد سپس فونداسیون تولید شده به محل اجرای سازه انتقال پیدا می کند.

قیمت فونداسیون پیش ساخته

استفاده از فونداسیون پیش ساخته برای پایه ی چراغ های خیابانی

چراغ هایی که در دو طرف خیابان ها یا اتوبان ها می بینید برای اتصال به زمین باید بر روی یک فونداسیون قرار بگیرند این چراغ ها در طول سالیان متمادی در معرض تغییرات آب و هوایی، زلزله و غیره قرار می گیرند از این رو باید مقاومت بالایی داشته باشند، فونداسیون های پیش ساخته دارای آرماتوربندی بسیار محکمی هستند. قبل از قرارگیری پایه های بتنی، خاک محل از لحاظ کیفیت باید مورد بررسی قرار گیرد و چنانچه شرایط مساعدی نداشته باشد باید عملیات جهت افزایش مقاومت خاک انجام گیرد همچنین بررسی مقاومت خاک  برای تولید فونداسیون پیش ساخته بسیار پر اهمیت است.

شکل فونداسیون های پیش ساخته بر اساس مقاومت خاک عبارتند از: فونداسیون های پاشنه دار، مکعب مربع، مکعب مستطیل و ذوزنقه

تولید فونداسیون پیش ساخته

علت استفاده از بتن در فونداسیون پیش ساخته

بتن ماده ای است که در مقابل آب و رطوبت مقاومت بالایی دارد و میزان جذب آب آن بسیار پایین است، علاوه بر این قابلیت شکل گیری سطوح صاف در بتن بسیار بالا است به همین جهت این ماده به منظور تولید و ساخت فونداسیون های پیش ساخته بسیار مناسب می باشد، به منظور افزایش مقاومت بتن در فونداسیون های پیش ساخته از میلگرد نیز استفاده می شود برای قالب بندی فونداسیون پیش ساخته از مصالح مختلفی می توان استفاده کرد که عبارتند از: آجر، فلز و زمین مورد نظر.

کارگران برای ساخت فونداسیون های کوچک معمولا از قاعده ی خاصی استفاده نمی کنند و به صورت چشمی میزان آب، ماسه و سیمان را محاسبه می کنند و در قالب مورد نظر می ریزند یا گاهی از روش تکه تکه استفاده می کنند به این معنا که ابتدا در یک قسمت کوچک بتن می ریزند بعد از چند روز که خشک شد به ترتیب در قسمت های دیگر قالب، بتن ریزی می کنند.

خرید فونداسیون پیش ساخته

قیمت فونداسیون پیش ساخته مبتنی بر ابعاد، مواد به کار رفته، وزن فونداسیون و نوع طراحی آن می باشد، هر سازمان یا فردی متناسب با بنای مورد نظر و میزان هزینه ای که در نظر گرفته است می تواند  به خرید فونداسیون پیش ساخته به صورت اینترنتی یا حضوری بپردازد.

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشتریان محترم

به اطلاع میرساند، بدلیل مشکل در برقراری خطوط تلفن ثابت، لطفا با شماره های زیر در تماس باشید.

فروش دکل منوپل : 09192999709

فروش دکل مهاری : 09102981029

پیگیری ارسال محولات : 09190285505

09123716144

 پیشاپیش از صبر و شکیبایی شما سپاسگذاریم 

گروه مهندسی آی تک

This will close in 20 seconds

logo-samandehi