در ارتباط با برج نوری باید گفت که به آن ها دکل های روشنایی نیز گفته می شود و اغلب از این سازه ها برای تامین روشنایی محیط های وسیع و مسطح که اغلب رو باز نیز می باشند، مانند زمین چمن فوتبال و یا اردوگاه های نظامی استفاده می شود. برج نوری برای مکان هایی مناسب اند که دارای عرض زیاد و طول کم می باشند و به همین خاطر است که امروزه بسیار محبوب واقع شده اند. در ادامه تصمیم داریم این نوع از دکل یا برج را معرفی نماییم.

نصب برج نوری

برای نصب برج های نوری نکات مهم و متنوعی وجود دارد که باید به آن ها توجه شود چرا که رعایت این نکات باعث افزایش طول عمر دکل روشنایی شده و زمان تعمیر و یا تعویض آن را عقب می اندازد که از مهم ترین این نکات می توانیم به پی ریزی مناسب برای نصب دکل اشاره کنیم. جهت تسهیل نمودن تمامی فرآیند های نگهداری برج های روشنایی و تعمیر این برج ها، نگهدارنده هایی در بالای برج قرار داده می شوند که به صورت متحرک عمل می کنند.

نصب برج نوری

طراحی و ساخت برج و دکل های روشنایی

در ساخت و طراحی دکل های نوری باید به چند مورد به طور ویژه توجه نمود که در ادامه به شرح آن خواهیم پرداخت. در گام اول باید به این موضوع توجه کنید که سرعت باد و یا نیرو و فشاری که باد منطقه به دکل ها و یا برج های نوری وارد می کند چگونه می باشد. ساختار زمین منطقه مورد نظر و جنس خاک آن منطقه نیز کاملا بر روی نصب برج های نوری تاثیر خواهد گذاشت. به علاوه هنگام نصب این دکل ها به وزن دقیق برج های نوی توجه کنید و فونداسیون منطقه را محاسبه نمایید. همچنین میزان مقاومت برج نوری روشنایی باید در برابر تمامی بلاهای طبیعی مانند زلزله محاسبه شود و تمامی استاندارد های بین المللی طی نصب و تعمیر و نگهداری این دکل ها مورد توجه قرار گیرد تا هیچ مشکلی در مرور زمان به وجود نیاید.

قیمت برج نوری

قیمت برج های نوری چگونه محاسبه می شود؟

برای بسیاری از افراد که خواهان تهیه و نصب این نوع از دکل مهاری هستند بسیار مهم می باشد. با توجه به شرایط کنونی که مواد اولیه و همینطور تجهیزات روز به روز قیمت بیشتری پبدا می کنند و گران تر می شوند، تنظیم لیست دقیقی که نشان دهنده قیمت این نوع دکل ها باشد بسیار سخت و حتی غیر ممکن بوده و بنابراین باید دقت کنید که دارای اجزای مختلف و با کیفیت های مناسب می باشد و متناسب با نوع شرکت سازنده و نوع مدل این دکل ها قیمت برج نوری مورد نظر محاسبه می شود.

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

logo-samandehi