نصب برج نوریقیمت برج نوری

در این مطلب قصد بررسی برج نوری، نحوه ی نصب برج نوری، انواع و قیمت آن را داریم. پس چنانچه در این رابطه کنجکاو می باشید می توانید ادامه ی مطلب را دنبال نمایید.

برج نوری چیست؟

برج نوری که با نام های دکل روشنایی و برج روشنایی نیز شناخته می شود، برای روشنایی محوطه های وسیع مانند پارک ها، باغ ها، زمین های ورزشی، اسکله ها و … استفاده می شود. برج نوری یک سازه فلزی مرتفع است که متشکل از تعدادی پروژکتور می باشد و برای تامین روشنایی محوطه های وسیع کاربرد دارد.

نصب برج نوری

انواع برج نوری

برج های نوری به دو دسته ی برج نوری سبد متحرک و برج نوری سبد ثابت طبقه بندی می شوند. در برج نوری سبد متحرک، سبد برج قابلیت حرکت در امتداد محور پایه را دارد. این ویژگی این نوع برج نوری موجب نصب آسان تر  آن می گردد. در برج نوری سبد متحرک، سبد با استفاده از سیم بکسل و یک موتور الکتریکی به سطح زمین نزدیک می شود که راحت تر به تعمیر و نگهداری پروژکتور های داخلی می توان اقدام کرد. اما در برج نوری سبد ثابت یک محل استقرار و یک نردبان برای اپراتور تعبیه شده است که هنگام نصب و تعمیر پروژکتورهای برج نوری از آن استفاده می کنند.

نصب برج نوری

برج نوری پخش کننده ی نور به صورت گسترده و یکنواخت می باشد که طریق سیستم فرود و صعود پروژکتور می توان از آن استفاده نمود. نحوه ی نصب برج نوری به صورت اورلپ یا هم پوشان می باشد. به طوری که برج نوری در قطعات ۶ متری تولید شده و توسط نیروی فشاری داخلی به هم اورلپ می شود. ضخامت ورقه پایه برج نوری در قسمت های آغازین و پایینی ضخیم تر و در قسمت انتهایی و بالایی نازک تر است.

نکات ایمنی در هنگام نصب

از جمله نکات ایمنی برقی که هنگام نصب برج نوری باید به آن توجه کافی داشت، استفاده از دستکش های عایق اتصالات می باشد. در هنگام کار با برق، برق از خروجی اصلی قطع باشد و کابل های ورودی و خروجی حتما دارای درب ورودی اتصال باشند. هم چنین نباید کابل ها را به قدری سفت و محکم به اتصالات وصل کرد که دچار سوختگی یا پارگی در مسیر کابل شویم.

قیمت برج نوری

قیمت برج نوری چقدر است؟

با توجه به تنوع قیمت برج های نوری تولیدی توسط انواع شرکت ها خریداران این کالا دچار سردرگمی می شوند. مواردی که در قیمت گذاری بر روی برج نوری تاثیرگذار هستند عبارت است از : ارتفاع برج نوری، ضخامت ورق، تعداد قطعات، تعداد سفارش، نقشه برج نوری و فنداسیون آن و هزینه نیروی انسانی جهت نصب برج نوری.

هر چقدر ارتفاع برج نوری بیش تر باشد قیمت برج نوری هم افزایش می یابد. گاهی شرکت های مختلف با کم ضخامت کردن بدنه برج نوری قیمت کم تری را روی محصول تولیدی خود لحاظ می کنند. در عین حال استفاده از ورق فولادی و با کیفیت در تولید بهترین محصول اهمیت زیادی دارد. تعداد قطعات الکترونیکی و پروژکتورها و سیم های استفاده شده هم در قیمت برج نوری تاثیرگذار می باشند.

 

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

logo-samandehi