دکل دوربین مداربسته

دکل دوربین های مداربسته امروزه به وفور در مناطق شهری و بین شهری دیده می شوند و در انواع مختلفی ساخته می شوند. قیمت خرید انواع دکل دوربین های مداربسته نیز با توجه به نوع، جنس و بسیاری از مسائل دیگر، تعیین می شود. شما می توانید با توجه به مدل مورد نظر خود، قیمت خرید انواع دکل دوربین های مداربسته را استعلام نمایید.

دکل دوربین مدار بسته چیست؟

دکل های دوربین مداربسته، نوعی از تجهیزات مورد نیاز برای نصب دوربین های مداربسته هستند که این دکل ها به منظور افزایش برد دوربین مداربسته و همچنین کاهش دسترسی های غیر مجاز به دوربین مداربسته، استفاده می شوند. جنس و نوع این دکل های دوربین مداربسته با توجه به کاربرد و نوع نیاز کاربران، می تواند بسیار متفاوت باشد. به همین دلیل شما شاهد اختلاف قیمت خرید انواع دکل دوربین های مداربسته هستید.

دکل های دوربین مداربسته برای داخل شهر و بیرون شهر قابل استفاده هستند و برای نصب انواع دوربین های مداربسته می توان از این دکل ها استفاده کرد. این دکل ها برای نصب به فضای زیادی نیاز ندارند و به همین دلیل بسیار مناسب هستند. پایه دکل دوربین های مداربسته عموما به دلایل ذیل تولید می شوند:

  • در محدوده طرحهای ترافیکی داخل و خارج شهر به منظور کنترل ورود و خروج ماشین ها یه محدوده طرح ترافیک
  • برای نصب دوربین های مداربسته راهنمایی و رانندگی
  • جهت نظارت تصویری جاده ها
  • برای موارد امنیتی و حفاظتی

.

هدف از نصب دکل دوربین های مداربسته

قبل از نصب و خرید دکل دوربین های مداربسته، ابتدا باید هدف خود را از نصب دکل دوربین مداربسته مشخص نمایید. شما باید هدف از دکل جهت نصب دوربین را طی جلساتی که با کارفرما دارید، مشخص نمایید. بنابراین حتما در مورد نوع دکل دوربین مداربسته، جنس آن، موقعیت جغرافیایی قرار گیری دوربین مداربسته و … با کارفرما صحبت کنید. با مشخص شدن هدف از نصب دکل دوربین مداربسته، شما می توانید قیمت خرید انواع دکل دوربین های مداربسته را استعلام کرده و مناسب ترین نوع آن را خریداری نمایید.

.

مزایای نصب دکل های دوربین مداربسته

  • کاهش جرم و جنایات به منظور حفاظت از جان و مال مردم
  • به منظور پیشگیری از تخلفات حادثه ساز رانندگی
  • در مکان هایی که به دلیل شرایط بد آب و هوایی و محیطی امکان استفاده از نیروهای انسانی وجود ندارد، از این دکل ها به منظور نصب دوربین های مدار بسته و نظارت دائمی استفاده می شود.
  • تامین امنیت راه ها و ارتباط مستمر با پلیس جاده ای
  • تامین امنیت جاده های اصلی و فرعی
  • افزایش برد هر چه بیشتر دوربین
  • کاهش دسترسی های غیر مجاز به دوربین های مداربسته
  • افزایش بهره وری از دوربین های مداربسته
  • بهبود وضعیت امدادرسانی در جاده ها و دیگر مناطق
  • کنترل هر چه بهتر محیط اطراف

.

جنس دکل های دوربین مداربسته

جنس دکل های دوربین مداربسته با توجه به قیمت خرید انواع دکل دوربین های مداربسته، متفاوت هستند. این دکل ها معمولا از جنس آهن با روکش گالوانیزه و بدون روکش ساخته می شوند. اما در شرایطی خاص، جنس این دکل ها می توند از آلومینیوم یا آلیاژهای دیگر نیز باشد. به هنگام استعلام قیمت خرید انواع دکل دوربین های مداربسته، متوجه خواهید شد که قیمت دکل دوربین مداربسته از جنس آهن با روکش گالوانیزه گرانتر از سایر مدل های دکل دوربین مداربسته می باشد و این امر به دلیل استفاده از فلز آهن در ساخت این نوع از دکل ها است.

به همین منظور می توان در مکان های غیر مرطوب، به جای آهن با روکش گالوانیزه از آهن سیاه استفاده کرد. برای دکل هایی که بدون روکش ساخته می شوند، باید پس از ساخت و پیش از نصب، حتما از روکش ضد زنگ و سپس از رنگ بر روی آنها استفاده نمود.

.

ارتفاع دکل دوربین اسپید دام

ارتفاع پایه دوربین های مداربسته به سادگی قابل محاسبه و اندازه گیری است و می توان آنها را به دقت اندازه گیری نمود. میدان دید و نوع لنز دوربین در رابطه با تعیین ارتفاع دکل دوربین مداربسته بسیار موثر می باشد. متاسفانه بسیاری از افراد بدون اینکه  تصویر و نوع دوربین نصب شده بر روی پایه دکل را در نظر بگیرند، از دکل ها با هر ارتفاعی برای نصب دوربین مداربسته استفاده می کنند که کاری کاملا اشتباه است. زیرا وضوح و کیفیت تصویر ضبط شده باید در ارتفاع نیز حفظ شود. معمولا دوربین باید در فاصله ۱۵ فوتی یا بلندتر نصب شود تا از دسترسی های غیر مجاز به آن جلوگیری شده و از همه مهمتر، کیفیت تصاویر نیز حفظ شود.

.

انواع دکل دوربین مدار بسته

دوربین های مداربسته در انواع مختلفی ساخته شده و بازار عرضه می شود. هر یک از ین نوع دکل ها مشخصات مختص به خود را دارند و از همه مهمتر قیمت خرید انواع دکل دوربین های مداربسته نیز با هم متفاوت می باشد.

  • دکل های مکعبی یکی از معمولی ترین نوع دکل های دوربین مداربسته می باشند که به شکل L یا T  تولید می شوند و وجه های آن مکعبی شکل است. این نوع دکل ها از جنس پروفیل های آهنی و یا قوطی ساخته می شوند و قیمت این دکل ها نسبت به قیمت خرید انواع دکل دوربین های مداربسته، ارزان تر می باشد. دکل های مکعبی مقاومت فیزیکی خیلی کمی نسبت به عوامل محیطی و فشار دارند، بنابراین پروفیل های آهنی برای ساخت این نوع دکل ها تا اندازه ۶ متری تولید می شوند. ارتفاع این نوع از دکل ها تا ۶ متر مجاز می باشد.

 

  • دکل های لوله ای از لوله سیاه یا گالوانیزه آهن ساخته می شوند. این نوع دکل ها بسیار ساده ساخته می شوند و از همه مهمتر، نسبت به فشارهای فیزیکی و باد و دیگر عوامل محیطی، مقاومت فیزیکی این نوع دکل ها نسبت به دکل های مکعبی خیلی بیشتر است. البته ساخت این نوع از دکل ها به شکل L یا T بسیار کاری سخت و پیچیده است. ارتفاع مجاز برای این نوع دکل ها حدود ۱۰ متر است.
  • دکل های چند وجهی یکی از انواع حرفه ای دکل های دوربین مداربسته می باشد. این دکل ها همانگونه که از نامش پیداست به صورت چند وجهی و با سازه های کوچکی جوش داده شده، ساخته می شوند. قاعده این دکل ها ۶ الی ۸ وجهی می باشد و ساختار عموید آن، به صورت یک مخروط است. مقاومت فیزیکی این نوع دکل نسبت به باد، عوامل محیطی و فشار، بسیار زیاد است. این نوع دکل ها در انواع شکل ها قابل ساخت می باشد. قیمت دکل های چند وجهی نسبت به قیمت خرید انواع دکل دوربین های مداربسته، گرانتر است و این به دلیل نوع طراحی و مقاومت بیشتر دکل چند وجهی نسبت به دکل های مکعبی و لوله ای است.
  • دکل های ماژولار، کمی پیچیده تر از سایر دکل های دوربین مداربسته می باشند و ظاهر آنها شبیه دکل های مخابراتی است و در مناطق باد خیز، استفاده از این نوع دکل ها بسیار عالی می باشد. مقاومت دکل های ماژولار نسبت به باد و فشارهای فیزیکی بسیار زیاد است. قیمت دکل های ماژولار، نسبت به قیمت خرید انواع دکل دوربین های مداربسته، خیلی بیشتر است.

.

ساخت دکل های دوربین مداربسته

برای ساخت یک دکل دوربین مداربسته ابتدا باید مشخص شود که هدف از تولید و ساخت دکل دوربین مداربسته جنبه نظارتی، حفاظتی و یا موقعیتی دارد. سپس پس از رایزنی با کارفرما و مشخص شدن محل دقیق نصب دکل دوربین مداربسته، ارتفاع و زاویه دکل مشخص می شود. پس از مشخص شدن موقعیت قرارگیری دکل و فاصله دوربین از هدف، سپس نوع لنز دوربین، نوع دوربین مشخص شده که این اطلاعات می توانند مشخصات دکل را مشخص کنند. به طور مثال دوربینی که برای دوربینی با لنز ثابت طراحی و ساخته می شود، مشخصاتش با دکلی که برای یک دوربین متحرک ساخته می شود، خیلی فرق دارد.

زیرا برای یک دوربین ثابت که برای کنترل محیط اطراف به کار برده می شود، وزش باد خیلی روی کیفیت تصویر تاثیری ندارد، اما هیمن وزش باد بر روی تصویر یک دوربین گردان خیلی تاثیر می گذارد و می تواند باعث افت کیفیت دوربین شود. بنابراین برای دوربین های با قدرت زوم بیشتر، باید از متریال های برای ساخت دکل استفاده شود که پایداری و مقاومت بهتری در برابر عوامل محیطی و فشارهای فیزیکی داشته باشد که همین متریال باعث ایجاد تفاوت قیمت خرید انواع دکل دوربین های مداربسته می شود.

ظاهر دکل نیز در ساخت و قیمت خرید انواع دکل دوربین های مداربسته، بسیار تاثیر می گذارد. ظاهر یک دکل دوربین مداربسته باید با توجه به فرهنگ آن منطقه تعیین شود. مثلا ظاهر یک دکل دوربین مداربسته که در یک پالایشگاه یا فرودگاه نصب می شود با ظاهر یک دکل در منطقه نظامی تفاوت دارد.

.

قیمت خرید انواع دکل دوربین های مداربسته با توجه به پوشش دکل

برای دکل های دوربین های مداربسته، پوشش های مختلفی وجود دارد که می تواند باعث مقاوم شدن دکل در برابر رطوبت و دیگر عوامل محیطی شده و از سوی دیگر این پوشش ها بر روی قیمت دکل دوربین های مداربسته نیز تاثیر می گذارد. انواع پوشش های مورد استفاده برای دکل دوربین مداربسته عبارتند از/ک

  • رنگ معمولی
  • رنگ اپوکسی
  • گالوانیزه گرم

پوشش گالوانیزه گرم نوعی پوشش برای پایه دکل دوربین مداربسته است که ضخامت ۵۰ تا ۱۲۰ میکرومتر دارد. پوشش گالوانیزه ماندگاری بیشتری داشته و قیمت آن نیز بیشتر از سایر پوشش های دکل دوربین مداربسته می باشد. این نوع پوشش برای مناطق با رطوبت بالا بسیار مناسب است و اگر از مواد با کیفیت تهیه شده باشد، حداقل ۵۰ سال عمر می کند. این پوشش پس از ساخت و تمیز کردن سطح دکل، بر روی آن زده می شود که باید برای اینکار از یک فرد متخصص استفاده کرد.

 

پوشش اپوکسی نوعی از پوشش دکل دوربین مداربسته است که با نام پوشش آب و آتش نیز شناخته می شود و از مشتقات مواد پلیمری ساخته می شود. این نوع پوشش برای مناطق با رطوبت استفاده می شود. قیمت و عمر این نوع پوشش از گالوانیزه گرم کمتر است و برای زدن این نوع پوشش بر روی پایه دکل، از دستگاه نیمه اتوماتیک یا قلم مو استفاده می شود.

 

رنگ های معمولی برای پوشش دکل های دوربین مداربسته در مناطق گرم و خشک استفاده می شود و بسیار ارزان است. به همین دلیل در بسیاری از دکل های دوربین مداربسته، از این نوع پوشش به دلیل توجیه اقتصادی استفاده می شود. البته ماندگاری این نوع پوشش خیلی کم است و هر از چندگاهی باید مجددا تمدید شود.

.

نصب دکل دوربین مداربسته

دکل های دوربین مداربسته بر روی زمین، پشت بام یا دیوار نصب می شوند. اما برای نصب این دکل ها، ابتدا باید زیرساخت های مورد نیاز را برای اینکار فراهم نمود. اگر قصد نصب دکل بر روی زمین را دارید، باید فونداسیونی با شرایط دکل و نوع خاک منطقه طراحی نمود. یکی از نکاتی که در نصب دکل های دوربین مداربسته باید به آن دقت کرد، سیستم ارتینگ دکل می باشد که برای موارد ذیل به  هنگام نصب به کار برده می شود:

  • حفاظت و ایمنی جان، مال، تجهیزات الکتریکی و الکترونیکی
  • جلوگیری از هر گونه تماس ولتاژی
  • فراهم نمودن شرایطی ایده آل برای کار
  • حذف ولتاژ اضافی
  • جلوگیری از برخی از ولتاژهای ناخواسته همچون صاعقه

.

قیمت خرید انواع دکل دوربین اسپید دام

اگر شما نیز قصد خرید دکل دوربین اسپید دام را دارید، این سوال برایتان پیش می آید که قیمت خرید انواع دکل دوربین های مداربسته، چقدر است. همانگونه که گفته شد، دکل های دوربین مداربسته در انواع مختلفی تهیه و تولید می شوند. جنس پایه دکل ها، ارتفاع دکل ها، روکش دکل ها، نوع دکل ها، تجهیزات به کار رفته در ساخت دکل و ارتفاع این دکل ها، کاملا باهم متفاوت است و همین سبب تفاوت قیمت خرید انواع دکل دوربین اسپید دام شده است. بنابراین نمی توان برای قیمت خرید انواع دکل دوربین های مداربسته، مبلغ ثابتی را ذکر کرد.

شما می توانید پیش از خرید هر نوع دکل مخابراتی، برای استعلام از قیمت خرید انواع دکل دوربین های مداربسته، با کارشناسان گروه فنی و مهندسی آی تک تماس بگیرید تا شما را در این زمینه راهنمایی کنند. در واقع دکل مورد نظر شما با مشخصات خواسته شده شما، ساخته می شود و همین مسئله باعث می شود تا شما شاهد تفاوت قیمت خرید انواع دکل دوربین های مداربسته باشید.

.

قیمت خرید انواع دکل دوربین مداربسته و تاثیر آن بر کیفیت دکل

شاید گزاف نباشد اگر بگوییم که قیمت خرید انواع دکل دوربین های مداربسته، به طور مستقیم بر روی کیفیت دکل تاثیر دارد. در واقع شما به هر اندازه که از دکل های با جنس و کیفیت بهتر و همچنین مقاومت بهتر استفاده کنید، قیمت خرید انواع دکل دوربین های مداربسته نیز افزایش می یابد.  به طور مثال دکلی که از آهن با روکش گالوانیزه ساخته می شود، از دکلی که با آلیاژهای با مقاومت کمتر ساخته می شود، قیمت بیشتری دارد و به همین دلیل توصیه می شود تا برای مکان های حساس و با شرایط آب و هوایی نامساعد تر از دکل هایی با مقاومت بهتر استفاده کنید.

.

قیمت خرید انواع دکل دوربین مداربسته در شرکت های مختلف

متاسفانه در بسیاری از شرکت های تولید کننده دکل های دوربین مداربسته، شاهد اختلاف قیمت بسیار فاحشی هستیم که خریدار را بسیار سردرگم می کند. تفاوت قیمت خرید انواع دکل دوربین های مداربسته، در برخی از این شرکت ها به حدی زیاد است که گاهی باعث تعجب خریدار می شود. اما این تفاوت قیمت ها ناشی از تفاوت کیفیت ساخت دکل می باشد. ساخت دکل دوربین مداربسته، کاری بسیار تخصصی است که باید با مهندسی و محاسبات دقیق انجام شود.

اگر در این بین، تخمین های زده شده اشتباه باشند یا جنس مواد به کار رفته در ساخت دکل، نامرغوب باشند، کیفیت کار بسیار افت پیدا کرده و کارفرما ضرر زیادی را متحمل خواهد شد، چه بسا قیمت این نوع دکل ها بسیار ارزانتر از سایر شرکت های تولید کننده دکل دوربین مداربسته باشد.

.

موارد تعیین کننده قیمت خرید انواع دکل دوربین های مداربسته

  • ارتفاع پایه دکل دوربین مداربسته
  • ضخامت ورق استفاده شده در ساخت دکل دوربین مداربسته
  • نوع پوشش استفاده شده برای دکل
  • دهانه بالا و پایین دکل
  • نوع اتصال قطعات به هم( فلنچی-اورلپ-جوشکاری)
  • نوع جوشکاری
  • اندازه بازویی پایه( محل قرار گیری دوربین)

.

چرا از دکل های دوربین مداربسته استفاده می شود؟

دکل های دوربین مداربسته امروزه به یکی از اصلی ترین تجهیزات به کار گرفته شده در پروژه های نظارتی و تصویری تبدیل شده اند. در واقع بدون استفاده از این دکل ها، امکان سرقت و یا دسترسی غیر مجاز به دوربین مداربسته برای همگان میسر می باشد و از سوی دیگر، بدون دکل های دوربین مداربسته، زاویه دید و همچنین برد دوربین، خیلی محدود می شود.  بنابراین استفاده از دکل برای دوربین مداربسته، برای حفظ جان و مال و بسیاری از مسائل دیگر، اهمیت بسیاری دارد.

.

خرید دکل دوربین مداربسته

شما می توانید دکل دوربین مداربسته را با توجه به مشخصات مورد نظر خود سفارش داده و آن را خریداری کنید. برای خرید انواع دکل های دوربین مداربسته، بهتر است ابتدا با کارشناسان مربوطه در زمینه تهیه دکل دوربین مداربسته، جلسه ای داشته باشید تا آنها بهترین نوع دکل دوربین مداربسته را با توجه به مشخصات ذکر شده، به شما پیشنهاد دهند.

 

جهت استعلام قیمت و درخواست پیش فاکتور میتوانید با شماره ۰۹۱۲۳۷۱۶۱۴۴ از طریق واتساپ با ما در ارتباط باشید.

جهت مشاوره رایگان و استعلام قیمت دکل دوربین مداربسته با ما تماس بگیرید.

۰۲۱-۶۵۰۱۵۰۶۵   –   ۰۲۱-۶۵۰۱۵۰۷۵

مشتریان محترم

به اطلاع میرساند، بدلیل مشکل در برقراری خطوط تلفن ثابت، لطفا با شماره های زیر در تماس باشید.

فروش دکل منوپل : 09192999709

فروش دکل مهاری : 09102981029

پیگیری ارسال محولات : 09190285505

09123716144

 پیشاپیش از صبر و شکیبایی شما سپاسگذاریم 

گروه مهندسی آی تک

This will close in 20 seconds

logo-samandehi