آموزش نصب دکل مهاریدکل سه وجهی

دکل مهاری سه وجهی از کاربردی­ ترین و اقتصادی­ترین دکل­ ها جهت استفاده برای آنتن­ های رادیو، اینترنت، تلویزیون و … هستند که بسته به نیاز مشتری در انواع گوناگون تولید می­ شوند و به دلیل وزن کم و مقاومت بالا در مناطق شهری کاملاً مناسب است. باید به این­ نکته توجه کرد که اگر در نصب این­ سازه استاندارد­ها رعایت نشود، مشکلات زیادی به وجود می ­آید.

آموزش نصب دکل مهاری

ساختار و آموزش نصب دکل مهاری سه وجهی

دکل­های مهاری از اتصال بخش­هایی به نام سکشن(section) که دارای ارتفاع و ضخامت­های گوناگون هستند، تشکیل شده اند. طراحی دکل های مهاری به گونه ای می باشد که بتوانند وزن خود و تجهیزات نصب شده را تحمل کنند، اما آن ها به تنهایی نمی توانند نیروهای ناشی از باد را تحمل کنند؛ به همین دلیل نیازمند استفاده از کابل­های مهار در اطراف، برای حفظ تعادل هستند.

کابل­های مهار در دکل­های مهاری نقش بسیار مهمی را ایفا می کنند و در هنگام نصب باید تمام کابلها با نیرویی برابر تحت کشش قرار بگیرند. جهت بالا رفتن از دکل­های مهاری می­توان از اِلمان های افقی(هوریزونتال) به عنوان پله استفاده­ کرد، به همین دلیل در ساختار دکل­های مهاری نردبان تعبیه نمی ­شود. در نصب دکل­های مهاری کوتاه­تر می ­توان از تجهیزات مکانیکی دستی استفاده کرد، اما در نصب دکل­های بلندتر به دلیل ارتفاع و وزن بالاتر سازه، لازم است از تجهیزات و ماشین های مکانیکی سنگین مانند جرثقیل استفاده کرد.

انواع دکل­ مهاری و کاربرد آن­ها

دکل­های مهاری در دو نوع سه ­وجهی و چهار­­­ وجهی و در مدل­های گوناگون تولید می شوند. همان­طور که انتظار می رود، ماده اولیه بیشتری در دکل­های چهار وجهی مورد استفاده قرار می گیرد بنابراین این دکل ها سنگین­تر از دکل مهاری سه وجهی هستند.

دکل­ مهاری سه وجهی به دلیل مقاومت و وزن پایین­تر، غالباً در شهرها و برای ارتفاعات کم استفاده می شوند اما دکل­های چهار وجهی بیشتر برای ارتفاعات بلند و نصب روی زمین یا محوطه باز مورد استفاده قرار می گیرند. دکل­های  G35 از پرکاربردترین دکل­های مهاری ۳ وجهی به شمار می روند.

  • دکل مهاری G35، این نوع دکل مناسب برای مواقعی است که نیاز ما در حدود ۳۰ متر باشد .
  • دکل مهاری G45 سه وجهی برای مواقعی مناسب است که ارتفاع لازم حداکثر ۴۵ متر باشد .
  • کاربرد دکل G45 چهار وجهی برای زمانی است که ما حدود ۸۰ متر طول، نیاز داشته باشیم.

دکل سه وجهی

ویژگی های دکل سه وجهی

  • دکل مهاری سه وجهی به دلیل سبکی و وزن کم، نسبت به سایر دکل­ ها ارزان­تر و به صرفه ­تر هستند.
  • می ­توان آنها را روی سازه ­های ساختمانی، پشت بام خانه ­ها و ادارات به شرط وجود فضای کافی، به سادگی و سریع نصب کرد. نصب دکل­های مهاری سه وجهی بر روی ساختمان های بلند، کاربرد و عملکرد آنها را بهبود می ­بخشد که برای مناطق شهری مناسب است.
  • به دلیل داشتن پوشش گالوانیزه و روی­اندود شدن، در برابر پوسیدگی، رطوبت و سرما مقاوم هستند.

قیمت پایه دوربین اسپید دام, دکل دوربین اسپید دام , دکل دوربین مداربسته اسپید دام, مشخصات فنی دکل دوربین اسپید دام, قیمت دکل دوربین اسپید دام , برج روشنایی, برج نور, دکل روشنایی, نصب برج نوری, قیمت برج نوری, مشخصات فنی برج نوری, مشخصات برج روشنایی, برج نوری متحرک برقی, برج نوری دستی, برج روشنایی, برج نور, دکل روشنایی, نصب برج نوری

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

logo-samandehi