دکل پایه دوربیندکل مهاری از زیرمجموعه دکل های مخابراتی است که در ۶ دسته تقسیم بندی شده اند. دکل دوربین مداربسته که نوعی از دکل مهاری محسوب می شود، در چهار نوع تقسیم بندی می شود. در ادامه به توضیح دکل دوربین مداربسته، انواع و قیمت های آن می پردازیم.

.

دکل دوربین مداربسته

دکل مهاری عموما برای نصب تجهیزات مخابراتی بکار می رود. یکی از این تجهیزات دوربین مداربسته می باشد که برای نصب این وسیله نیاز به پایه دکل دوربین است. دکل دوربین مداربسته غالبا برای موارد زیر کاربرد دارد:

  • افزایش دید دوربین و تسلط آن بر محیط
  • حفاظت از محیط و ضبط تصاویر
  • تنظیم بهترین زاویه برای دوربین
  • جلوگیری از دسترسی های بیهوده و غیر مجاز
  • افزایش امنیت دوربین مداربسته از آسیب سارقان و افراد غیر متخصص

دکل دوربین مداربسته

.

انواع دکل دوربین مداربسته

  1. دکل های مکعبی: این نوع دکل ها به شکل T یا L مانند هستند. هزینه ساخت این دکل ها به علت سادگی در طراحی و تولید آن کمتر از سایر مدل های دیگر است. دکل دوربین مداربسته از قوطی و پروفیل آهنی تشکیل می شود. و تا ارتفاع ۶ متری بکار می رود.
  2. دکل های لوله ای: ارتفاع این دکل تا ۱۰ متر نیز می باشد. جنس دکل از آهن گالوانیزه یا آهن سیاه می باشد و از این نوع دکل به علت آسان بودن ساخت آن بیشتر استفاده می شود. همچنین از دیگر ویژگی های این دکل مقاومت بیشتر آن در برابر وزش های باد و ضربات فیزیکی نسبت به دکل مکعبی می باشد.
  3. دکل های منوپل یا چند وجهی: پایه دکل دوربین در این نوع معمولا از ۸ تا ۱۲ وجه همراه با مقاطع استوانه ای ساخته می شود. این نوع دکل در برابر باد استقامت بیشتر و لرزش کمتری دارد. هزینه ساخت این نوع پایه دوربین بیشتر از سایر موارد ذکر شده می باشد و در ارتفاع های گوناگون بکار می رود.
  4. دکل های ماژولار: این دکل نیز مقاومت خوبی در برابر وزش بادها دارد و می توان از آن در مناطق باد خیز استفاده کرد اما نقطه ضعف آن در برابر ضربات فیزیکی می باشد.

قیمت دکل دوربین مداربسته

نصب و قیمت دکل دوربین مدار بسته

در نصب این دکل پایه دوربین باید ابتدا با توجه به موقعیت هدف و نوع پروژه، دکل مناسبی انتخاب شود. همچنین اگر بخواهیم روی سطح زمین دکلی نصب کنیم نیاز است تا متناسب با نوع دکل و خاک سطح زمین، از فونداسیون متناسب با ویژگی های آنها استفاده کنیم. این نوع دکل ها را می توان روی سطح زمین، پشت بام و دیوار نصب کرد.

هزینه این نوع دکل با توجه به موادی که در ساخت پایه دکل دوربین و ساختار آن بکار رفته است مانند آهن، آلومینیوم و آلیاژهای آن و با در نظر داشتن اینکه نوسانات قیمت ارز می تواند در قیمت این نوع دکل دوربین مدار بسته تاثیرگذار باشد و همچنین نوع طراحی های ساختار آن که باید متناسب و هماهنگ با محیط باشد، در رنج های متفاوت قرار می گیرد.

نصب دکل دوربین مداربسته

شرکت فنی و مهندسی آی تک : aytaak.ir

نصب و راه اندازی دکل مهاری

دکل دوربین مداربسته

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

logo-samandehi